معرفی ب ام و X3 و X4 مدل 2022

ب ام و X3 و X4 مدل 2022
X3 و X4 مدل ۲۰۲۲

کمپانی ب ام و به تازگی ب ام و X3 و X4 را با یک فیس لیفت متوسط تغییراتی داده است که در این دو مدل هم از نظر فنی و هم از نظر ظاهری ویژگی های جالبی را می بینیم.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

فهرست مطالب

طراحی بدنه X3 و X4 مدل ۲۰۲۲

آلمانی ها تصمیم گرفته اند با تغییر برخی ویژگی های بصری و فنی جذابیت را در ب ام و X3 و X4 بیش تر کنند. این تغییرات شامل نسخه های M اسپرت ب ام و X3 و X4 هم می شود. در ب ام و X3 و X4 مدل ۲۰۲۲ چراغ های جلوی باریک تر را می بینیم. در این مدل اندازه جلوپنجره ها بیش تر شده و بازطراحی را در سپر جلو و ورودی های هوای روی آن ها داریم. دقیقاً تغییراتی به همین سبک را در عقب هم می بینیم و چراغ های عقب به همراه سپر بازطراحی را در مدل ۲۰۲۲ دارند. کیت M حالا برای هر دو ب ام و X3 و X4 قابل سفارش است که ظاهری خشن تر و اسپرت تر به این دو کراس اوور می دهد.

حتماً بخوانید: هارلی دیویدسون به سبک ب ام و! R18 با کیت جدید خاص تر می شود

ب ام و X3 در نسخه M اسپرت با نام M40i X3 جلوپنجره متفاوتی نسبت به نسخه معمولی دارد و همچنین طراحی آینه های کناری و المان های ورودی های هوا در این دو نسخه متفاوت است. همین تغییرات را در ب ام و X4 نسخه M اسپرت با نام X4 M40i می بینیم و علاوه بر داشتن جلوپنجره بزرگ تر و چراغ های باریک تر، طراحی سپرها هم خشن تر شده است و ورودی های هوای بزرگ تری را در این خودرو می بینیم.

طراحی داخلی X3 و X4 مدل ۲۰۲۲

کابین X3 و X4 مدل 2022
کابین X3 و X4 مدل ۲۰۲۲

در طراحی داخلی X3 و X4 مدل ۲۰۲۲ از طراحی داخلی سری ۴ الهام گرفته شده است و المان های یکسانی با آن خودرو در این دو می بینیم که البته نسبت به نسخه های قبلی چندان متفاوت نیست. کنسول وسط بازطراحی شده است و صفحه نمایش مرکزی در X3 که مختص به سیستم اطلاعات و سرگرمی است اندازه ۱۰.۲۵ اینچی دارد و اندازه صفحه نمایش جلوآمپر دیجیتال به ۱۲.۳ اینچ رسیده است. در ب ام و X4 جدید به صورت استاندارد هر دو صفحه نمایش ذکرشده، اندازه های بزرگ تری دارند. در نسخه های M اسپرت برای X3 و X4 مدل ۲۰۲۲، صندلی های مخصوص M را در کابین داریم و فرمان هم طراحی مخصوص M اسپرت را دارد. در نسخه های کامل حتا کمربندهای ایمنی هم نشان M را دارند و در کل، در این نسخه ها سعی شده است مثل همیشه حس اسپرت بودن به خوبی به راننده و سرنشینان القا شود.

مشخصات فنی X3 و X4 مدل ۲۰۲۲

ب ام و X3 و X4 مدل 2022
X3 و X4 مدل ۲۰۲۲

پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژ ب ام و همچنان در این مدل حفظ شده است و در مدل های X3 sDrive، X3 xDrive30i و X4 xDrive30i این پیشرانه را داریم. موتور در این نسخه ها توان تولید حداکثر قدرت ۲۴۸ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۳۴۹ نیوتن متر را دارد. قدرت این پیشرانه باعث می شود نسخه های ذکرشده در ۶ ثانیه شتاب گیری کنند و نهایت سرعت ۲۰۹ کیلومتر بر ساعت را داشته باشند. در ب ام و X3 و X4 مدل ۲۰۲۲ و در نسخه های X3 M40i و X4 M40i پیشرانه ۳ لیتر توربوشارژ ۶ سیلندر خطی را داریم که در سیستم ۴۸ ولتی هیبرید کار می کند و به صورت ترکیبی نهایت قدرت ۳۸۲ اسب بخار و نهایت گشتاور ۵۰۰ نیوتن متر را داریم. با قدرت بالای پیشرانه در نسخه های ذکرشده، شتاب گیری در ۴.۴ ثانیه انجام می گیرد.

حتماً بخوانید: معرفی ب ام و آلپینا B8 گرن کوپه مدل ۲۰۲۲ + تصاویر

ب ام و X3 و X4 مدل 2022
X3 و X4 مدل ۲۰۲۲

در نسخه M ب ام و X3 و X4 همان مشخصات فنی را داریم که در مدل های قبلی دیده می شد؛ یعنی ۴۷۳ اسب بخار قدرت در نسخه M و ۵۰۳ اسب بخار قدرت در نسخه های کامپتیشن. البته افزایش گشتاور را در این دو نسخه به ترتیب به میزان ۱۷ و ۵۰ نیوتن متر داریم. این افزایش گشتاور باعث می شود شتاب گیری ب ام و X3 و X4 در نسخه های M از ۴.۱ ثانیه به ۳.۹ ثانیه برسد و این عدد در نسخه کامپتیشن از ۴ به ۳.۷ ثانیه کاهش یابد. نهایت سرعت در این نسخه ها به ۲۴۹ کیلومتر بر ساعت محدود شده است که با انتخاب پکیج M میزان آن به ۲۸۴ کیلومتر بر ساعت می رسد. انتقال قدرت، در تمام مدل های ذکرشده، توسط جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک ب ام و انجام می گیرد.

قیمت و زمان عرضه X3 و X4 مدل ۲۰۲۲

برای این دو نسخه افزایش قیمت کمی را در مدل جدید داریم و حتا قیمت های پایه برای نسخه M نسبت به قبل بی تغییر باقی مانده اند. ب ام و X3 M قیمت پایه ۶۹.۹۰۰ دلاری دارد و آغاز پرداختی برای ب ام و X4 M 73.400 دلار است.

در ادامه، قیمت گذاری نسخه های دیگر را به ترتیب برای شما آورده ایم:

– ب ام و X3 sDrive30i: 43.700 دلار

– ب ام و X3 xDrive30i: 45.700 دلار

– ب ام و X3 M40i: 57.800 دلار

– ب ام و X4 xDrive30i: 51.800 دلار

– ب ام و X4 M40i: 62.400 دلار

براساس اطلاعات منتشرشده، آغاز تولید ب ام و X3 و X4 مدل ۲۰۲۲ در ماه آگوست خواهد بود و ماه سپتامبر سال جاری این خودرو وارد نمایندگی های ب ام و خواهد شد.

محمدرضا پاداش

پایگاه خبری اسب بخار

ب ام و X3 و X4 مدل ۲۰۲۲ چه مشخصات فنی‌ای در نسخه پایه دارند؟

پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژ ب ام و همچنان در این مدل حفظ شده است و در مدل های X3 sDrive، X3 xDrive30i و X4 xDrive30i این پیشرانه را داریم. موتور در این نسخه ها توان تولید حداکثر قدرت ۲۴۸ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۳۴۹ نیوتن متر را دارد. قدرت این پیشرانه باعث می شود نسخه های ذکرشده در ۶ ثانیه شتاب گیری کنند و نهایت سرعت ۲۰۹ کیلومتر بر ساعت را داشته باشند.

طراحی داخلی ب ام و X3 و X4 مدل ۲۰۲۲ با الهام از چه مدلی انجام شده است؟

در طراحی داخلی ب ام و X3 و X4 مدل ۲۰۲۲ از طراحی داخلی سری ۴ الهام گرفته شده است و المان های یکسانی با آن خودرو در این دو می بینیم که البته نسبت به نسخه های قبلی چندان متفاوت نیست.

ب ام و X3 و X4 مدل ۲۰۲۲ چه زمان به بازار می آیند؟

براساس اطلاعات منتشرشده، آغاز تولید ب ام و X3 و X4 مدل ۲۰۲۲ در ماه آگوست خواهد بود و ماه سپتامبر سال جاری این خودرو وارد نمایندگی های ب ام و خواهد شد.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.