فرمول 1 انگلیس: هیچ کس از پیروزی همیلتون خوشحال نشد!

فرمول 1 انگلیس
فرمول ۱ انگلیس

روز یکشنبه در حالی لوئیس همیلتون پیروز مسابقه فرمول ۱ انگلستان شد که تقریباً هیچ کس به غیر از هموطنانش از این پیروزی خوشحال نشدند و حتا افراطی ترین هوادارن این قهرمان نیز عملکرد یکشنبه او را مورد انتقاد قرار دادند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

چارلز لکلرک راننده فراری با یک نمایش درخشان در جایگاه دوم و ولتری بوتاس دیگر راننده مرسدس نیز در جایگاه سوم قرار گرفت.

در روزهای جمعه و شنبه گذشته و همزمان با اجرای آزمایشی فرمت جدید تعیین خط لوئیس همیلتون و مکس ورشتپن رقابت تنگاتنگی برای تصاحب خط یک داشتند. در زمان گیری جمعه عصر لوئیس همیلتون جایگاه نخست و در نهایت، در مسابقه روز شنبه مکس ورشتپن جایگاه نخست را کسب کردند تا این ورشتپن هلندی باشد که مسابقه اصلی روز یکشنبه را از خط یک آغاز می کند. نتایج لکلرک و همین طور جورج راسل نیز بسیار قابل توجه و تقدیر بود.

فرمول 1 انگلیس
فرمول ۱ انگلیس

شرح مسابقه

عصر روز یکشنبه در حضور صد و چهل هزار تماشاگر در پیست سیلورستون انگلستان مسابقه گرندپری بریتانیا آغاز شد. در همان ابتدای کار رقابت تنگاتنگ بین همیلتون و ورشتپن را شاهد بودیم. دو قهرمان در چندین نوبت از یکدیگر سبقت گرفتند و برخوردهای کوچکی نیز داشتند، اما ورشتپن خروج های بهتری نسبت به همیلتون داشت و دست بالاتر را حفظ کرد، اما در پیچ در حالی که ورشتپن کاملاً جلوتر بود و این مسابقه در اختیار این راننده جوان بود، همیلتون با بی احتیاطی و ناجوانمردانه ضربه ای را به انتهای راست ماشین ردبول وارد کرد و در همان برخورد، ماشین ورشتپن لاستیک عقب راست را از دست داد و با یک اسپین به سمت حاشیه پیست رفت. پس از بر هم خوردن تعادل ورشتپن، این راننده با دیواره پیست برخورد شدیدی داشت و طبق گزارش ها در حین برخورد نیروی ۵۱ جی را تحمل کرد. در حالی که، همه نگران به ماشین او چشم دوخته بودند و قهرمان هلندی با عدم تعادل و به سختی از ماشین خود پیاده شد تماشاگران نژاد پرست انگلیسی او را مورد حمله قرار داده و با سوت و دست برخورد شدید او به کناره پیست را جشن گرفتند. این اولین رفتار ناجوانمردانه انگلیسی ها نبوده و آخرین آن هم نخواهد بود.

فرمول 1 انگلیس
فرمول ۱ انگلیس

پس از این برخورد لکلرک، که از رده چهارم به رده سوم آمده بود، توانست از همیلتون نیز سبقت بگیرد و به رده اول بیاید. درست پس از برخورد نیز سریعاً پرچم قرمز برافراشته شد و مسابقه تا برگشتن به حالت عادی متوقف شد.

پس از شروع دوباره مسابقه لکلرک استارت خوبی داشت و توانست رده اول را حفظ کند. برای همیلتون ده ثانیه پنالتی در نظر گرفته شد که بلافاصله مورد انتقاد تیم ردبول و هواداران فرمول ۱ قرار گرفت. از نظر بعضی از کارشناسان همیلتون باید از مسابقه کنار گذاشته می شد، اما اعمال نفوذ در خاک انگلستان برای راننده انگلیسی او را در مسابقه نگه داشت.

فرمول 1 انگلیس
فرمول ۱ انگلیس

استراتژی یک پیت استاپ پس از برخورد، استراتژی بیش تر تیم هاست و آن ها سعی می کنند در حفظ تایر عملکرد بهتری داشته باشند. تا اواسط مسابقه راننده بالانشین به پیت نخواهند آمد و احتمالاً تیم ها تایرهای دور سفید یا هارد را مدنظر قرار خواهند داد.

لکلرک توانسته فاصله ۲ ثانیه ای با همیلتون باز کند و در حاشیه امن خوبی به سر می برد. تقابل نوریس و بوتاس نیز جالب است و همچنین ریکیاردو و ساینز نیز با یکدیگر تایر به تایر می شوند.

در اواسط مسابقه، لکلرک، که ۲ ثانیه با همیلتون فاصله دارد، در رادیو اعلام می کند که موتورش مشکل دارد و مداوم موتور قطع می کند. این مسئله به گوش همیلتون رسیده است و او بلافاصله فشار وارد می کند. از بوتاس هم خواسته می شود که فشار بیاورد. لکلرک بسیار نگران و مضطرب مدام در رادیو با مهندسش صحبت می کند. او نزدیک به سه دور با این مشکل دست و پنجه نرم می کند. در فرمول ۱، ثانیه که نه هزارم ثانیه هم مهم است، اما مهندس فراری در رادیو اعلام می کند که مشکل سریع رفع می شود و چارلز با قدرت ادامه دهد. پس از چند دور، مهندس فراری در رادیو می گوید که مشکل حل شده است و فراری چارلز در حالت فول فشار می تواند مسابقه دهد. در همین زمان، لکلرک باز فاصله ای با همیلتون باز می کند و خیال همه را راحت می کند.

فرمول 1 انگلیس
فرمول ۱ انگلیس

در حین پیت استاپ، اشتباه تیم مک لارن و فراری باعث شد دو راننده آن ها، اینز و نوریس که در موقعیت خوبی قرار داشتند و امید کسب سکو داشتند، از پودیوم محروم شوند. پس از پیت استاپ همیلتون و لکلرک در رادیو از همیلتون خواسته می شود فشار بیاورد و زیر یک دقیقه و سی ثانیه دور بزند. نزدیک به ۲۰ درو به پایان مانده و ۲۰ ثانیه با لکلرک فاصله دارد.

فرمول 1 انگلیس
فرمول ۱ انگلیس

همیلتون در ۱۷ دور جادو می کند؛ انگار مرسدس او پس از پیت آپدیت شده است و زمان های او باور کردنی نیست. با دستور تیمی از بوتاس عبور می کند. در دور ۴۵ به لکلرک دستور داده می شود که بر روی حالت فول باشد و فشار حداکثری بیاورد. همچنان دورهای مرسدس همیلتون باور کردنی نیست و باتری او دوام می آورد. لکلرک بلافاصله از محدوده ۳۲ به محدوده ۳۰ می آید، اما کافی نیست. همیلتون دور ۴۸ ام به لکلرک رسیده است و در دور ۴۹ در غوغای سیلورستون از لکلرک دوست داشتنی سبقت می گیرد و خیلی زود ۳ ثانیه فاصله باز می کند. در نهایت، مسابقه با پیروزی همیلتون به پایان می رسد و او انواع و اقسام ژست های قهرمانانه در کشور خودش به نمایش می گذارد.

فرمول 1 انگلیس
فرمول ۱ انگلیس

نمایش های درخشان ریکیاردو و آلونسو و سونودا نیز در سایه تصادف ورشتپن و روز خوب لکلرک قرار می گیرد.

در پایان روز لکلرک نیز به عنوان برترین راننده از نظر هواداران انتخاب می شود.

فرمول 1 انگلیس
فرمول ۱ انگلیس

علی عشقان ملک

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.