گزارش اسب بخار از بورس تهران/ جاده مخصوصی های بورس هر روز بدتر از دیروز

گزارش اسب بخار از بورس تهران/ جاده مخصوصی های بورس هر روز بدتر از دیروز

خودرویی های حاضر در بورس اوراق بهادار تهران در ادامه روند نزولی خود، امروز هم با افت افرزش سهام خود همراه شدند و یک روز دیگر را نیز زیر نقطه صفر مرزی سپری کردند.

مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری «اسب بخار»، امروز شاخص کل هر چند با نوسان همراه شده بود اما در پایان نماگرهای بازار از رشد شاخص خبر دادند. با این حال، به رغم حمایت های انجام شده گروه خودرو و قطعات بازار سرمایه نتواستند از این موج حمایتی بهره لازم را ببرند و تنها در برخی نمادها از شدت افت کاسته شد. در این میان، برخی کارشناسان معتقد هستند همان طور که روند رو به رشد در این گروه قابل پیش بینی نبود توقف روند نزولی نیز مشخص نیست. با این حال، طی معاملات امروز نزدیک به ۳ میلیارد و ۴۲۶ میلیون سهم در ۱۳۴ هزار نوبت و به ارزش ۱۳۸۷ میلیارد تومان خرید و فروش شد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

امروز همچنین فعالان بازار در ۷۵ هزار نوبت ۱ میلیارد و ۸۰۷ میلیون سهم «خودرو» را، با افت ۳٫۲۷ درصدی، به ارزش ۶۴۲ میلیارد تومان دست به دست کردند. این میزان برای «سایپا»، که با افت ۲٫۲۱ درصدی همراه شده بود، ۱ میلیارد و ۲۹۲ میلیون سهم بود که در ۵۰ هزار نوبت و به ارزش ۴۰۰ میلیارد خرید و فروش شد.

«خگستر»، «خبهمن»، «خپارس»، «خزامیا» و «خمحرکه» از دیگر نمادهای بالانشین این گروه بودند که امروز نیز در ادامه روند نزولی خود به ترتیب با افت ۳٫۰۶-، ۳٫۴۸-، ۲٫۹-، ۳٫۰۲- و ۴٫۷۱- درصدی به کار خود در بازار پایان دادند.

«ختوقا» ۳٫۰۲-، «ورنا» ۴٫۷۹-، «خاهن» ۳٫۷۳-، «خریخت» ۰٫۰۶-، «خاذین» ۰٫۴۳-، «ختور» ۰٫۱۲-، «خاور» ۳-، «خمهر» ۴٫۲۵، «خرینگ» ۱٫۱-، «خشرق» ۴٫۳-، «خچرخش» ۰٫۱۷-، «خوساز» ۰٫۱۸-، «خکمک» ۰٫۳۳-، «خکار» ۱٫۷۵-، «ختراک» ۰٫۲۵،خنصیر ۰٫۱۵-، «خمحور» ۲٫۶۴-، «خدیزل» ۲٫۲۷-، «خلنت» ۰٫۱۲-، «تشتاد» ۰٫۷۴-، «خکرمان» ۲٫۵- و «خکاوه» ۰٫۳۱- از دیگر نمادهای حاضر در گروه خودرو و قطعات بازار سرمایه بودند که امروز را با افت ارزش روزانه سهام خود همراه شدند.

همچنین نمادهای «خموتور»، «خفنر»، «خپویش» و «خفناور» از سوی ناظر بازار متوقف شدند.

بر پایه این گزارش، معاملات امروز بازار سرمایه درحالی به پایان رسید که شاخص کل این بازار با ۵۸۴۷ واحد رشد، رقم ۱ میلیون و ۶۴۷ واحد را ثبت کرد. معامله گران ۱ میلیون معامله به ارزش ۱۱۵ هزار و ۹۴۱ میلیارد ریال انجام دادند.

ملی صنایع مس ایران، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان، معدنی و صنعتی گل گهر و معدنی و صنعتی چادرملو نسبت به سایر نمادها بیش ترین تأثیر مثبت و در مقابل، سرمایه گذاری تأمین اجتماعی و کشتی‌رانی جمهوری اسلامی ایران نسبت به سایر نمادها بیش ترین تأثیر منفی را روی بورس گذاشتند.

علی طجوزی

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.