گزارش اسب بخار از بورس تهران/ توقف خودرویی ها با موتور یخ زده

گزارش اسب بخار از بورس تهران/توقف خودرویی های با موتور یخ زده

خودرویی های حاضر در بازار سرمایه امروز نیز توان عبور از نقطه صفر را پیدا نکردند و باز هم با افت ارزش سهام خود مواجه شدند.

مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری «اسب بخار»، به نظر می رسد بورس اوراق بهادار تهران در مسیری قرار گرفته است که چندی پیش کارشناسان هشدار داده بودند و آن جلوگیری از رشد بدون دلیل شاخص ها بود. این اتفاق در حالی رخ داد که عملاً رشد بورس بیش از تولید ناخالص داخلی اعلام می شد و امروز در شرایطی که اقتصاد ایران اوضاع چندان مناسبی ندارد، این رشد جای سوال داشت و دارد. در این میان، سرمایه های زیادی جذب این بازار شده اند، جایی که اکنون همگی در مسیر نزولی قرار گرفته اند. در عین حال، مشخص نیست این روند تا چه زمانی ادامه پیدا خواهد کرد و چگونه این روند متوقف و به روال عادی باز خواهد گشت. این در حالی است که هر روز از ارزش کل بازار گروه خودرو و قطعات کاسته می شود. ضمن این که فعلاً داد و ستدها در گروه خودرو و قطعات همچنان بی رمق دنبال می شود، به نحوی که، امروز در ۴۸۶۴ نوبت نزدیک به ۳۰ میلیون سهم به ارزش ۱۱ میلیارد و ۸۷۳ میلیون تومان خرید و فروش شد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

امروز همچنین در غیاب نماد «خودرو»، که از سوی ناظر بازار متوقف شده بود، ۲۳ میلیون و ۳۹۳ هزار سهم «خساپا» با افت ۳٫۰۵ درصد در ۲۸۶۰ نوبت و به ارزش ۶ میلیارد و ۵۷۳ میلیون تومان دست به دست شد.

«خگستر»، «خبهمن»، «خپارس»، «خمحرکه» و «خزامیا» از دیگر نمادهای صدرنشین این گروه بودند که به ترتیب با افت ارزش روزانه خود به میزان ۰٫۸۷، ۰٫۰۹، ۰٫۱۷، ۰٫۵۴ و ۰٫۱۵ درصد همراه شدند.

«ختوقا» ۱٫۱۹، «خاهن» ۰٫۱۷، «ورنا» ۰٫۰۸، «ختور» ۰٫۰۲، «خکرمان» ۰٫۹۴، «خشرق» ۰٫۰۵ ، «خرینگ» ۰٫۰۹، «خاور» ۰٫۰۷، «خوساز» ۰٫۰۹، «خکمک» ۰٫۳، «خکاوه» ۰٫۰۵، «خکار» ۰٫۰۲، «خلنت» ۰٫۰۱، «خدیزل» ۰٫۰۶ و «تشتاد» ۰٫۰۲ از دیگر نمادهای حاضر در این گروه بودند که همگی با افت ارزش روزانه سهام خود همراه شدند. در این گروه تنها یک نماد، «خعمرا»، مثبت بود که حجم داد و ستد آن هیچ تأثیری در شاخص نداشت.

همچنین غیر از نماد خودرو، نمادهای «خفناور»، «خپویش»، «خاذین» ، «خمهر»، «خریخت»، «خچرخش»، «خموتور»، «ختراک»، «خفنر»، «خزر»، «خنصیر» و «خمحور» از سوی ناظر بازار متوقف شدند.

بر اساس این گزارش، معاملات امروز بازار سرمایه در حالی به پایان رسید که شاخص کل این بازار با ۳۷ هزار و ۱۴۵ واحد کاهش به رقم ۱ میلیون و ۵۷۰ هزار واحد رسید. معامله‌گران امروز ۲۲۳ هزار معامله به ارزش ۱۹ هزار و ۵۸ میلیارد ریال انجام دادند. صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، معدنی و صنعتی گل گهر، سرمایه‌ گذاری غدیر، گروه مدیریت سرمایه‌ گذاری امید و گسترش نفت و گاز پارسیان نسبت به سایر نمادها بیش ترین تأثیر منفی را روی بورس گذاشتند. همچنین ملی صنایع مس ایران، فولاد مبارکه اصفهان، بانک تجارت، سایپا، بانک صادرات ایران، گسترش سرمایه‌ گذاری ایران خودرو و سرمایه‌ گذاری شاهد، نمادهای پربیننده این بازار بودند.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.