گزارش اسب بخار از بورس تهران/ کوچ سرمایه ها از گروه خودرو و قطعات بورس

گزارش اسب بخار از بورس تهران/ کوچ سرمایه ها از گروه خودرو و قطعات بورس

اصلاح قیمت یا عدم اقبال به سهام، هر چه هست این روزها گروه خودرو و قطعات حاضر در بازار سرمایه حال و روز چندان خوشی ندارد و همچنان در مسیر نزولی در حرکت هستند.

مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری «اسب بخار»، در ادامه روزهای نزولی خودرویی های حاضر در بازار سرمایه، امروز نیز این گروه شاهد داد و ستدهای کم رونق و در پیِ آن، افت شاخص گروه بود. روند نزولی دامنه داری که همچنان مشخص نیست در چه زمانی قصد توقف و یا بازگشت به مدار صعود دارد. این روند باعث شده است که عملاً آرام آرام سهام داران خرد اقدام به خروج سرمایه های خود از این گروه کنند و شاهد صف های فروش نمادهای خودرویی باشیم. طی داد و ستدهای امروز در ۱۰ هزار نوبت نزدیک به ۷۱ میلیون سهم به ارزش ۲۷ میلیارد تومان در این گروه خرید و فروش شد. این در حالی است که حتا در برخی روزهای با افت بالا، باز هم میزان ارزش ریالی حجم عرضه بسیار بیش تر از امروز بود. اما در روز جاری، فعالان بازار ۲۱ میلیون سهم «خودرو»، که با افت ۳٫۳۸ درصدی، همراه شده بود را در ۳ هزار نوبت و به ارزش ۷ میلیارد و ۲۳۷ میلیون تومان دست به دست کردند. «خساپا» نیز حال و روز بهتری نسبت به خودرو نداشت و در مجموع، نزدیک به ۴۰ میلیون سهم این نماد در ۴۵۰۰ نوبت و به ارزش ۱۱ میلیارد و ۶۱۸ میلیون تومان خرید و فروش شد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

دیگر نمادهای صدرنشین این گروه «خگستر»، «خمحرکه»، «خپارس»، «خزامیا»، «خبهمن» نیز همگی با افت های ۱٫۱۵، ۱٫۷۷، ۰٫۱۷، ۰٫۴۵ و ۰٫۲۵ درصدی همراه شدند و باعث نگرانی بیش تر سهام داران خود شدند. هر چند در این میان، برخی کارشناسان سهام داران را دعوت به صبر می کنند، اما مشخص نبودن دامنه این افت، نگرانی ها را بیش تر از صبوری ها می کند.

در همین گروه نمادهای «ختوقا» ۱٫۳۶، «ورنا» ۰٫۱۵، «خمهر» ۰٫۱۱، «خاهن» ۰٫۸، «خاذین» ۰٫۱۱، «خکار» ۰٫۰۷، «ختور» ۰٫۰۲، «خاور» ۰٫۰۶، «خکمک» ۰٫۰۷، «خشرق» ۰٫۰۹، «خرینگ» ۰٫۲۵، «خکرمان» ۳، «خوساز» ۰٫۰۹، «خدیزل» ۰٫۰۸، «خنصیر» ۰٫۰۹، «خمحور» ۰٫۰۲، «خلنت» ۰٫۱۴،‌ «خکاوه» ۰٫۰۸ و «تشتاد» ۰٫۰۱ درصد با افت ارزش روزانه سهام خود همراه شدند.

در این گروه همچنین نمادهای «خپویش»، «خریخت»، «خپرخش»، «ختراک»، «خموتور»، «خزر»، «خفنر» و «خفناور» از سوی ناظر بازار متوقف شدند.

بر پایه این گزارش، شاخص کل بورس امروز برخلاف دو روز گذشته، روندی نزولی به خود گرفت و بیش از ۴۰ هزار واحد کاهش یافت. شاخص کل بورس با ۴۰ هزار و ۵۷۰ واحد کاهش رقم ۱ میلیون و ۶۰۷ هزار واحد را ثبت کرد. امروز، معامله گران در ۶۴۱ هزار نوبت ۵ میلیارد و ۳۲۹ میلیون سهم به ارزش ۴ هزار و ۶۱۵ میلیارد تومان خرید و فروش کردند.

فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، معدنی و صنعتی گل گهر، سرمایه‌ گذاری غدیر، مخابرات ایران و گسترش نفت و گاز پارسیان نسبت به سایر نمادها بیش ترین تأثیر منفی را روی این بازار گذاشتند و ملی صنایع مس ایران، فولاد مبارکه اصفهان، ایران خودرو، سرمایه‌ گذاری شاهد، سایپا، صنعتی زرماکارون و بانک صادرات ایران نمادهای پربیننده این بازار بودند.

علی طجوزی

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.