گزارش اسب بخار از بورس تهران/ خودرویی ها همچنان زیان ده و بی رمق

گزارش اسب بخار از بورس تهران/ خودرویی ها همچنان زیان ده و بی رمق

امروز در ادامه روند نزولی نمادهای خودرویی بازار سرمایه، «خساپا» نیز، مانند «خودرو»، از سوی ناظر بازار متوقف شد.

مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری «اسب بخار»، این اتفاق در حالی رخ داد که امروز نیز همانند سایر روزهای کاری هفته خودرویی های حاضر در بورس اوراق بهادار تهران نه تنها حال و روز خوبی را تجربه نکردند، بلکه دامنه نزولی آن ها باز هم ادامه یافت و یک روز دیگر را  با زیان به پایان رساندند. طی داد و ستدهای روز جاری در کم تر از ۱۰ هزار نوبت ۳۶ میلیون و۷۹۰ هزار سهم به ارزش ۳۰ میلیارد و ۸۱۷ میلیون تومان در این گروه دست به دست شد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

در غیاب خودرو و خساپای متوقف شده، بیش ترین حجم داد و ستد به «خگستر»، با افت ۴٫۸۹ درصدی روزانه ارزش سهام، اختصاص یافت. نزدیک به ۱۵ میلیون سهم این نماد در ۳۳۵۷ نوبت و به ارزش ۹ میلیارد و ۵۷۸ میلیون تومان خرید و فروش شد.

«خمحرکه» ۲٫۷۱-، «خپارس» ۱٫۹۶-، «خبهمن» ۱٫۵۶-، «خزامیا» ۱٫۲۱-، از دیگر نمادهای صدرنشین این گروه بودند که طی روز جاری با صف فروش و افت همراه شدند.

سایر نمادهای این گروه نیز حال و روزی بهتری از نمادهای شاخص ساز این گروه ندارند و تمامی آن ها همچنان در شیب نزول قرار دارند. طی داد و ستدهای امروز، که با ریزش مجدد سهام این گروه همراه بود، همچنان شاهد کاسته شدن از ارزش کل بازار خودرویی ها بودیم. بازاری که در شرایط کنونی همچنان مشخص نیست تا چه زمانی می خواهد برای سهام دارانش زیان ده باشد.

در این بازار طی معاملات صورت گرفته، «ختوقا» ۵، «خکرمان» ۲٫۷۸، «خاهن» ۱٫۰۵، «خاذین» ۰٫۳۳، «خکاوه» ۰٫۹، «ورنا» ۰٫۶۱، «ختور» ۰٫۲۹، «خاور» ۱٫۲، «خمهر» ۰٫۴۲، «خشرق» ۰٫۲۴، «خوساز» ۰٫۱۸، «خچرخش» ۰٫۱۸، «خموتور» ۰٫۰۷، «خرینگ» ۱٫۵۲، «خزر» ۰٫۱، «خکمک» ۰٫۱۵، «خکار» ۰٫۱۹، «خنصیر» ۰٫۲۴، «ختراک» ۰٫۰۹، «خدیزل» ۰٫۴۸، «خفنر» ۰٫۰۹، «خلنت» ۰٫۱۷ و «تشتاد» ۰٫۱۲ درصد افت از دیگر نمادهای منفی شده این گروه بودند.

همچنین در این گروه غیر از خساپا و خودرو، «خفناور»، «خپویش»، «خمحور» و «خریخت» از دیگر نمادهای متوقف شده در گروه خودرو و قطعات حاضر در بازار سرمایه بودند.

معاملات امروز بازار سرمایه در حالی به پایان رسید که شاخص کل این بازار با ۱۳ هزار و ۶۸۴ واحد کاهش، رقم ۱ میلیون و ۵۵۶ واحد را ثبت کرد. همچنین معامله گران این بازار ۱ میلیون معامله به ارزش ۱۰۶ هزار و ۴۹۷ میلیارد ریال انجام دادند.

معدنی و صنعتی گل گهر و پتروشیمی پارس نسبت به سایر نمادها بیش ترین تأثیر مثبت و در مقابل، فولاد مبارکه اصفهان، مخابرات ایران، کشتی‌رانی ایران، گروه مپنا و شرکت ارتباطات سیار ایران نسبت به سایر نمادها بیش ترین تأثیر منفی را روی بازار بورس گذاشتند.

علی طجوزی

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.