گزارش اسب بخار از بورس تهران/ توقف افت سایپا و ایران خودرو در تالار شیشه ای

توقف افت سایپا و ایران خودرو در تالار شیشه ای

سرانجام پس از ۱۰ روز دارندگان سهام شاخص ساز گروه خودرو و قطعات حاضر در بازار سرمایه نفسی راحت کشیدند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

به گزارش پایگاه خبری «اسب بخار» روند نزولی خودرویی های بورس باعث نگرانی بسیاری از سهام داران حقیقی این گروه شده بود و آرام آرام زمزمه شدت گرفتن خروج سرمایه ها از این گروه نیز به گوش می رسید و در حال جدی شدن بود. اما به نظر می رسد حمایت های صورت گرفته از این گروه فعلاً مانع از جدی شدن این حرکت شده است. با این حال، معاملات امروز حداقل باعث شد برای برخی نمادهای شاخص ساز این گروه ورق برگردد و فعلاً صدرنشینان این گروه امروز را با افزایش ارزش روزانه سهام خود به پایان رساندند. اما همچنان تعداد نمادهای مثبت این گروه از بسیار کم تر از نمادهای منفی این گروه هستند.

مدیران 777 مدیران 777

با این حال، طی داد و ستدهای امروز حجم داد و ستدها به شدت افزیش پیدا کرد، به نحوی که، در ۳۴۷ هزار نوبت معاملاتی ۴ میلیارد و ۳۴۲ میلیون سهم به ارزش ۲ هزار و ۷۸۴ میلیارد تومان خرید و فروش شد.

براساس این گزارش، «خودرو»، «خساپا»، «خبهمن»، «خپارس»، «ختوقا»، «ختراک» و «خعمرا» نمادهای مثبت گروه خودرو و قطعات حاضر در بازار سرمایه بودند که امروز با رشد ارزش روزانه سهام خود همراه شدند.

امروز فعالان بازار ۱ میلیارد و ۷۳۶ میلیون سهم خودرو با رشد ۱ درصدی را در ۷۳ هزار نوبت و به ارزش ۷۱۵ میلیارد تومان خرید و فروش کردند. خساپا نیز، که با رشد ۲٫۰۴ درصدی همراه شده بود، در ۴۰ هزار نوبت ۱ میلیارد سهمش به ارزش ۳۵۲ میلیارد تومان دست به دست شد.

خبهمن با رشد ۱٫۰۴ درصد از دیگر نمادهای مثبت این گروه بود که در ۸۵۰۰ نوبت ۴۸ میلیون سهمش به ارزش ۱۸۶ میلیارد تومان خرید و فروش شد. خپارس هم از دیگر نمادهای پرداد و ستد روز جاری بود که با رشد ۰٫۰۸ درصد کار را به آخر رساند. ۱۴۵ میلیون سهم خپارس به ارزش ۱۸۴ میلیارد تومان در ۲۵ هزار نوبت دست به دست شد.

ختوقا ۰٫۵۴، ختراک ۱٫۲ و خعمرا با ۰٫۰۲ درصد رشد از دیگر نمادهای مثبت این گروه بودند.

در مقابل اما خگستر برخلاف سایر صدرنشینان روز خوبی را سپری نکرد و در ادامه روند نزولی خود امروز نیز با افت ۰٫۷۹ درصدی همراه شد، اما در عین حال، حجم داد و ستد بالایی را به خود اختصاص داد. در روز جاری ۸۶۷ میلیون سهم این نماد در ۹۹ هزار نوبت به ارزش ۶۵۶ میلیارد تومان داد و ستد شد.

«خمحرکه» و «خزامیا» از دیگر صدرنشینان این گروه بودند که با افت ۱٫۹۷ و۳٫۶۶ درصد مواجه شدند.

«خاهن» ۱٫۳۳-، «ورنا» ۱٫۳۹-، «خریخت» ۴٫۱۴-، «خمهر» ۴٫۲۳-، «خشرق» ۴٫۲۵-، «خاذین» ۴٫۵۶-، «خکرمان» ۲٫۰۲، «خمحور» ۱٫۰۸، «خرینگ» ۲٫۵۱-، «خدیزل» ۱٫۸۶-، «خکار» ۱٫۹۹-، «خکمک» ۴٫۸۲-، «خزر» ۳٫۱۶-، «خچرخش» ۰٫۳۹-، «خفنر» ۱٫۳۱-، «خموتور» ۰٫۶۶-، «خپویش» ۱٫۲۳-، «خکاوه» ۳٫۶۷-، «خلنت» ۲٫۵۸-، «تشتاد» ۰٫۴۱-، «خنصیر» ۴٫۶۳- و «خفناور» ۱٫۰۴- از دیگر نمادهای افت کرده گروه خودرو و قطعات بورس تهران در پایان معاملات امروز بودند. بر پایه این گزارش، جهت حرکت بازار سرمایه امروز تغییر کرد و شاخص کل بورس برخلاف روزهای گذشته روندی صعودی به خود گرفت و بیش از ۴۱ هزار واحد صعود کرد و رقم ۱ میلیون و ۶۵۰ هزار واحد را ثبت کرد. معامله گران ۱ میلیون معامله انجام دادند که ۱۳۶ هزار و ۹۱۹ میلیارد ریال ارزش داشت. در بازار امروز، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، سرمایه گذاری تأمین اجتماعی، پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت تهران و گروه مدیریت سرمایه گذاری امید نسبت به سایر سهم ها بیش ترین تأثیر مثبت را گذاشتند و فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، ایران خودرو، پالایش نفت اصفهان، بانک تجارت، سایپا و پالایش نفت بندرعباس نمادهای پربیننده این بازار بودند.

علی طجوزی

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.