چه امکاناتی را می توان به دانگ فنگ H30 کراس اضافه کرد؟

اولین تست و بررسی دانگ فنگ H30 کراس
دانگ فنگ H30 کراس (اچ سی کراس) از جمله هاچ بک های کراس بازار ایران است که به عنوان یک خودروی اقتصادی چینی، توانسته جایگاه قابل قبولی را میان مشتریان به دست آورد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

وجود تشابه فنی میان دانگ فنگ H30 کراس با بخش قابل توجهی از محصولات ایران خودرو، باعث شد تا این خودروی چینی از همان روزهای اول با سطح بالایی از داخلی سازی در کشور عرضه شود و قیمت کمتری را نسبت به رقبا به خود اختصاص دهد. البته که وقتی صحبت از قیمت خودرو می کنیم، معیارمان ماه ها و سال های گذشته است؛ زیرا در شرایط فعلی بازار خودرو، هیچ محصولی در جایگاه منطقی و قابل تصور حضور ندارد.
با اینکه از نظر سطح امکانات رفاهی و ایمنی، این هاچ بک کراس چینی در جایگاه قابل قبولی میان سایر گزینه قرار دارد، اما با توجه به سلیقه بسیاری از مشتریان بازار لوازم جانبی (قطعات افتر مارکت) این خودرو نیز داغ بوده و همیشه امکانات مختلفی برای این خودروی دانگ فنگ و ایران خودرو در بازار عرضه می شود.

اما اضافه کردن چه امکاناتی به دانگ فنگ H30 کراس منطقی تر است؟



۱-
دانگ فنگ اچ سی کراس تا چند ماه پیش با رینگ آلیاژی آلومینیومی تولید می شد که از نظر ظاهری، هماهنگی خوبی را خودرو داشت. اما به خاطر افزایش قیمت شدید فلز آلومینیوم و مشکلات قطعه سازان، امکان تولید انبوه رینگ های آلیاژی مختلف تا حد زیادی کاهش پیدا کرده و در حال حاضر، ایران خودرو H30 کراس را با رینگ فولادی و قالپاق به مشتریان تحویل می دهد. برای همین در اولین گام برای ارتقای وضعیت خودرو، می توانید رینگ آلیاژی آلومینیومی طرح فابریک و یا اسپرت را از بازار آزاد تهیه نمایید. زیرا رینگ های آلیاژی از نظر مقاومت، انعطاف، دوام و وزن وضعیت بهتری نسبت به رینگ های فولادی دارند و از سویی هم ظاهر خودرو را شکیل تر می کنند.


۲-
کروز کنترل از جمله امکانات رفاهی و کنترلی به حساب می آید که در ترکیب با جعبه دنده اتوماتیک، می توانید سطح راحتی بیشتری را در اختیار راننده قرار دهد. کمپانی دانگ فنگ در هیچ کدام از نسخه های استاندارد H30 کراس، آپشن کروز کنترل را به صورت رسمی عرضه نکرده است. اما شرکت های همکار با این خودروساز چینی، کروز کنترل را به صورت فابریک و سفارشی برای این هاچ بک کراس طراحی نموده اند. ولی توجه داشته باشید که در بازار ایران، نمونه های مختلفی از کروز کنترل های اچ سی کراس وجود دارد و دسترسی به قطعه رسمی برای این خودرو آنچنان آسان نیست و از طرفی هم هزینه به مراتب بالاتری از نمونه های دیگر دارد. با این حال می توانید برای مجهز کردن دانگ فنگ H30 کراس، از یونیت ها و قطعات طرح فابریک استفاده کنید که کیفیت قابل قبولی را برخوردار هستند. در نظر داشته باشید که برای تجهیز اچ سی کراس به کروز کنترل، حتما به نصب کنندگان ماهر مراجعه کنید و بخواهید که از سوکت های فابریک رای نصب بر روی خودرویتان استفاده کنند. زیرا در ایران خودرو H30 کراس را با سیم کشی های مختلفی عرضه کرده و بهتر است که کروز کنترل های هماهنگ با نقشه برق خودرویتان را تهیه کنید.

۳-
برخی امکانات در خودروها هستند که آنچنان کاربردی به نظر نمی رسند. اما با این حال بخش قابل توجهی از خریداران خودرو به وجود این امکانات واکنش مثبت نشان می دهند. به عنوان مثال گرمکن صندلی جز مواردی است که شاید در اکثر مناطق کشور، کاربرد آن آنچنان احساس نشود. اما می بینیم که در بازار ایران، مخصوصا برای خودروهای لوکس وجود چنین آپشنی امری واجب به حساب می آید. با توجه به اینکه در بازار ایران، دانگ فنگ H30 کراس با تریم صندلی پارچه عرضه می شود، آنچنان نصب گرمکن صندلی های جلو برای آن لازم به شمار نمی آید. اما اگر علاقه به این آپشن دارید، می توانید به نمایندگی های آپکو (زیر نظر ایران خودرو) مراجعه کنید و بخواهید که گرمکن صندلی های جلو را با حفظ گارانتی و اصالت فنی خودرو، بر روی اچ سی کراس نصب کنند. چندی پیش، آپکو و ایران خودرو برنامه داشتند که گرمکن صندلی به عنوان یک ویژگی سفارشی قابلیت انتخاب از جانب مشتری را در مرحله تولید داشته باشد و این قطعه در خط تولید، به H30 کراس اضافه شود. اما بروز مشکلات اساسی در صنعت خودروی کشور، باعث شد که در ماه های گذشته خبری از پیش فروش این خودرو نباشد؛ چه برسد که بتوان گرمکن صندلی را در حین تولید برای H30 کراس سفارش داد! در نظر داشته باشید که به تازگی، برخی شرکت های متفرقه چینی، گرمکن صندلی های جلو اچ سی کراس را با دکمه های طرح فابریک در کنار فلاشر تولید کرده اند. اما هنوز پای این قطعات غیر رسمی به بازار ایران باز نشده و فروشگاهی این نوع از گرمکن ها را به این هاچ بک چینی اضافه نمی کند.


۴-
چراغ روشنایی روز، در سال های اخیر به استاندارد جدی بسیاری از کشورهای جهان برای خودروسازان تبدیل شده است. اما در ایران هنوز وجود چراغ روشنایی روز یا همان دیلایت برای خودروهای تولیدی و وارداتی اجباری نیست و با توجه به اینکه H30 کراس خودرویی به روز به حساب نمی آید، به صورت رسمی هم در زمان طراحی این خودرو، کمپانی دانگ فنگ چنین ویژگی را برایش در نظر نگرفته است. اما با گذشت زمان، شاهد بودیم که برخی قطعه سازان متفرقه چینی، چراغ روشنایی روز طرح فابریک اچ سی کراس را تولید کردند که از نظر ظاهری، جذابیت بیشتری را به این خودروی چینی القا می کند. این قطعه آنچنان گران نبوده و بر روی قاب مه شکن های جلو نصب می شود.


اما بهتر است که چه امکاناتی را به دانگ فنگ H30 کراس اضافه نکنیم؟

چه امکاناتی را می توان به دانگ فنگ H30 کراس اضافه کرد؟
همیشه هر آپشن و قطعه افتر مارکتی به درد خودروهای گوناگون نمی خورد. از سویی در بسیاری موارد با توجه به پیشرفت فناوری خودروها، بسیاری از قطعات رایج در بازار آزاد نه تنها به ارتقای خودروی مورد نظر کمک نمی کنند، بلکه موجب آسیب و یا عدم صحت عملکرد اجزای خودرو می شوند.
دانگ فنگ اچ سی کراس یک خودرو با ۴ کیسه هوا است. دو کیسه هوای جانبی این خودرو در پشتی صندلی های جلو نصب شده اند و از گوشه صندلی و درز دوخت پارچه ها در هنگام تصادف و واژگونی باز می شوند. حال اگر از روکش صندلی برای این خودرو استفاده کنید، به احتمال زیاد در هنگام تصادف ها با اختلال عملکرد در این قطعه مهم ایمنی رو به رو خواهید شد. نه تنها در اچ سی کراس بلکه در هر خودروی دارای کیسه هوای جانبی، نصب روکش صندلی می تواند خطرات و صدمه های جدی را هم به بار آورد. زیرا زمانی که روکش صندلی جلوی باز شدن و صحت فعالیت کیسه هوا را می گیرد، محفظه منفجر شده در کسری از ثانیه از زیر روکش صندلی به بخشی دیگر می رود و می تواند آسیب جدی را به کمر سرنشین و راننده وارد نماید. برای همین پیشنهاد می شود که برای یک جذابیت گذرا در کابین اچ سی کراس، با سلامت خود و سرنشین جلو بازی نکنید و یا اگر می خواهید از روکش صندلی برای این خودروی چینی استفاده کنید، حتما بخش کناری روکش پشتی صندلی های جلو را به طور کامل بردارید. توجه داشته باشید که برخی از تولید کنندگان روکش های صندلی، بدون رعایت هیچ استاندارد و قاعده ای برای فریب مشتریان نشان Airbag را بر روی تولیدات خود درج می کنند. اما بدانید که این نشان های قلابی هیچ اعتباری ندارد و تنها برای این است که از عدم اطلاعات کافی مالکان خودرو سو استفاده شود. برای اطلاع بیشتر از خطرات نصب روکش صندلی بر روی خودروهای دارای کیسه هوای جانبی بر روی لینک کلیک نمایید.
از دیگر قطعاتی که پیشنهاد می شود بر روی دانگ فنگ H30 کراس نصب نشود، استارت دکمه ای است. بحث عدم نصب استارت دکمه ای در بازار تنها به اچ سی کراس و خودروهای چینی بر نمی گردد. شاید بهتر باشد بدانید که با نصب استارت دکمه ای بر روی خودروی استارت سوییچی، هیچ پارامتر ایمنی در خودرو ارتقا پیدا نمی کند و اتفاقا امکان سرقت خودرو نیز آسان می شود. وقتی استارت دکمه ای را بر روی دانگ فنگ اچ سی کراس نصب می کنید، ابتدا سامانه ضد سرقت خودرو را به طور کل قطع می کنید و سامانه ایمنی به مراتب ضعیفتر و پر خطاتری را جایگزین آن می نمایید. برای آگاهی بیشتر از عواقب نصب استارت دکمه ای می توانید با کلیک بر روی لینک مقاله کامل را مطالعه نمایید.
در پایان شما مخاطبان اسب بخار می توانید با کلیک بر روی لینک ها، ویدیوی تست و بررسی دانگ فنگ H30 کراس و ویدیوی شتاب دانگ فنگ H30 کراس را تماشا نمایید.
پایگاه خبری اسب بخار

۵ امتیاز از ۱ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.