چهره احتمالی نیسان پت فایندر جدید این گونه خواهد بود

نیسان پت فایندر جدید

اگر خودروسازان بخواهند محصولات آینده خود را به صورت یک راز نگه دارند، واقعاً امکان پذیر است؟! راندن با نمونه های پرتوتایپ استتارشده، اطلاعات فنی بسیار خوبی در اختیار مهندسان می گذارد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

گاهی اوقات به لو رفتن برنامه های یک برند خودروسازی منجر می گردد، زیرا علاقه مندان به خودرو همواره دوست دارند که به خودروهای ممنوعه و پنهان شده، بیش تر نگاه کنند! «نیسان» از جمله خودروسازانی است که کم تر دم به تله می دهد، چراکه در سال های گذشته، بسیار کم پیش آمده که پرتوتایپی از نیسان در حال آزمایش شکار عکاسان شود.

گذشته از این صحبت ها، «پت فایندر» جدید دست پرورده بعدی نیسان است. خودرویی که به احتمال فراوان تا قبل از پایان امسال، معرفی می شود. در حالی که کم تر از دو ماه به پایان سال ۲۰۲۰ باقی مانده است، ما تاکنون تنها دو بار موفق به دیدن پرتوتایپ پت فایندر در خیابان ها شده ایم. آخرین باری که این پرتوتایپ در معرض دید عموم قرار گرفت، ماه سپتامبر امسال بود. اما همین دیدار کوتاه برای گرافیست ها کافی است تا رندر خیالی خودشان از این محصول جدید را ترسیم کنند!

آن چه پیش روی خود داریم، اثری از “Nikita Chuiko” از گرافیست های وب سایت روسی “Kolesa.ru” است. رندری که براساس تصاویر منتشرشده جدید از پرتوتایپ پت فایندر شکل گرفته است. در این رندر تلاش شده با کنار زدن برچسب های استتاری، چهره نسخه تولید انبوه پت فایندر به مردم نشان داده شود. بنا به این رندر، پت فایندر جدید طراحی متفاوتی با نسخه های کنونی اش دارد. جلوپنجره Vشکل نیسان کشیده شده و عمق المان Uشکل کرومی آن هم افزایش یافته است. چراغ های جلو با خطوط تیز همراه شده اند که بی شباهت به زبان طراحی کنونی برند «جنسیس» هم نیستند.

نیسان پت فایندر جدید

در حقیقت، خطوط تند و تیز ویژگی ظاهری نسل جدید تمام SUVهای نیسان خواهند بود. قوس گلگیرها برجسته تر شده است. در نمای عقب، چراغ ها به طرز قابل ملاحظه ای کوچک تر هستند. با الگوبرداری از تصاویر جاسوسی مدل پرتوتایپ، ابعاد چراغ های جلو و عقب در این رندر تا حد زیادی نزدیک به واقعیت در نظر گرفته شده اند. اما استتار سنگین نیسان همچنان تکلیف بسیاری از جزییات بدنه را نامعلوم گذاشته است. به آن معنا که بسیاری از ویژگی های ظاهری رندری که می بینید، به سلیقه و هنر شخصی طراح به خودرو اضافه شده اند. اما امیدواریم که این پیش بینی ها درست از آب درآیند!

در رندرهای منتشرشده، تصویری از کابین خودرو ارائه نشده است، اما همچنان از روی تصاویر جاسوسی نسخه پرتوتایپ می توانیم به برخی موارد پی ببریم. اولین موردی که می توان به قطعیت گفت بزرگ تر شدن نمایشگر چندرسانه ای خودروست. همچنین پیش بینی می شود که در پت فایندر جدید، صفحه نشانگرهای مقابل راننده هم به طور کامل دیجیتالی شده باشند. همان طور که پیش تر گفته شد، نیسان از آن دسته خودروسازانی نیست که با استتار ضعیف، جذابیت های محصول آینده اش را آشکار کند. اگر همه چیز درست پیش برود، می توان انتظار داشت که پت فایندر جدید در انتهای سال ۲۰۲۰ به عنوان مدل ۲۰۲۱ به معرفی گذاشته خواهد شد.

سپهر عظیمی

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.