پیش نمایشی از کیا K8، جانشین کادنزا به میدان می آید

کیا K8
کیا K8

به تازگی کمپانی کیا تصاویری از کیا K8 منتشر کرده که این خودرو با طراحی جذاب اولین خودروی کیاست که لوگوی جدید کیا را روی بدنه دارد.

آریزو 8 آریزو 8

کیا K8 مدل جدیدی از کمپانی کیا است که جایگزین نسل دوم K7 می شود. کیا K7 خودرویی است که در بازار آمریکا و ایران با نام کادنزا شناخته می شود. کمپانی کیا تأیید کرده که تولید سدان جدید این نشان با نام K8 اواخر امسال در کره آغاز می شود اما هنوز مشخص نیست که آیا این سدان جذاب به بازار های دیگر هم ورود می کند یا خیر.

کیا K8
کیا K8

در نمای جلو طرح مخصوص کیا را در جلوپنجره داریم که موسوم به تایگر نوز (پوزه ببر) است با این تفاوت که جلوپنجره این بار بدون قاب یا فریم لس طراحی شده است و ظاهری متفاوت دارد. طراحی جلوی این خودرو سبکی تازه را در طراحی های کیا دنبال می کند و همین باعث می شود کیا K8 طراحی متفاوتی نسبت به دیگر مدل های این کمپانی داشته باشد. در سپر طراحی با طرح الماس را در پایین و کناره ها داریم که زیبایی خاصی دارد و کمپانی می گوید این خودرو با الهام از قایقی تفریحی در آب های آرام طراحی شده است.

سبک طراحی جلو در نماهای کنار و عقب هم دنبال می شود و خطوط طراحی در کنار باعث می شود این سدان کشیده تر به نظر برسد. در نمای عقب چراغ های تمام ال ای دی به هم پیوسته را داریم که چراغ ها تقریباً تا کناره ها با طرحی Cشکل ادامه پیدا می کنند.

K8
K8

کریم حبیب، معاون ارشد کمپانی و رئیس مرکز جهانی طراحی کیا، در رابطه با کیا K8 می گوید: «به دنبال تغییر نشان تجاری کیا، ما با این مدل به دنبال ارزش های جدیدی برای برند خود هستیم. اساس طراحی این سدان مدرن ظرافت و نوآوری بوده است و نگاه به آینده در طراحی آن دیده می شود.»

کمپانی کیا هنوز تصاویر مربوط به طراحی کابین و مشخصات فنی این خودرو را منتشر نکرده است. کیا می گوید تمرکز در این مدل بر کیفیت، پرمیوم بودن و عملکرد فنی پویاست، پس باید انتظار داشته باشیم که این خودرو با پیشرانه ای جدید و یا حتا شاید هیبرید به بازار بیاید. هنوز تاریخ دقیقی برای معرفی رسمی کیا K8 اعلام نشده است، اما در ماه های جاری باید منتظر معرفی رسمی این سدان جذاب و مدرن کیا باشیم.

محمدرضا پاداش

پایگاه خبری اسب بخار

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.