پیشرانه 2.3 لیتری توربوشارژ جدید هیوندای در راه است!

پیشرانه 2.3 لیتری توربوشارژ جدید هیوندای

بنابر گزارش رسانه های محلی کره جنوبی، شرکت «هیوندای» مشغول طراحی و تولید پیشرانه ۲.۳ لیتری توربوشارژ جدید است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

پس از معرفی برند “N” هیوندای و کسب محبوبیت روزافزون توسط «ولوستر N»، اکنون طرف داران این شرکت منتظرند تا ببینند هیوندای چه برنامه ای برای آینده خودروهای اسپرت خود دارد. این شرکت در آینده ای نزدیک نسخه N از النترای سدان و کراس اوور «کونا» را نیز به بازار عرضه می کند تا مجموعه ای از خودروهای اسپرت و اقتصادی را در سبد خود داشته باشد.

پیشرانه 2.3 لیتری توربوشارژ جدید هیوندای

 با وجود این که، هر دو مدل یادشده با پیشرانه ۲ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ مورد استفاده در ولوستر N معرفی خواهند شد، اما بخش N هیوندای در آینده این پیشرانه را با نسخه جدیدی تعویض خواهد کرد. اکنون بنابر گزارش روزنامه کره ای “Kyunghyang Shinmun”، تیم «هیوندای N» مشغول توسعه و آزمایش پیشرانه ۲.۳ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ جدید خود است.

پیشرانه 2.3 لیتری توربوشارژ جدید هیوندای

 به احتمال زیاد، این پیشرانه از روش ارتقای بلوک، سرسیلندر و واشر سرسیلندر مورد استفاده در خودروهای رالی TCR هیوندای بهره خواهد برد. افزون بر قدرت بیش تر در پیشرانه ۲.۳ لیتری توربوشارژ جدید، قابلیت اطمینان این موتور نیز افزایش می یابد. هیوندای ولوستر N با بهره گیری از پیشرانه ۲ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ، ۲۷۵ اسب بخار قدرت و ۳۵۱ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. انتقال قدرت نیز در این خودرو توسط جعبه دنده ۶ سرعته دستی (۸ سرعته دوکلاچه در مدل ۲۰۲۱) به چرخ های جلو صورت می گیرد.

پیشرانه 2.3 لیتری توربوشارژ جدید هیوندای

 بیشینه دور ممکن برای پیشرانه ۲ لیتری هیوندای در ۶.۷۵۰ دور بر دقیقه ثبت شده است، در حالی که، بیشینه دور ممکن برای موتور ۲.۳ لیتری جدید هیوندای به ۷.۰۰۰ rpm می رسد. بدین ترتیب، پیشرانه جدید هیوندای می تواند با موتور توربوشارژ «هیوندای سیویک تایپ R» از نظر محدودیت دور رقابت نماید.

پیشرانه 2.3 لیتری توربوشارژ جدید هیوندای

 تاکنون مشخص نشده که هیوندای در کدام خودروی برند N از پیشرانه ۲.۳ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ خود استفاده خواهد کرد، اما هاچ بک “RM19” گزینه ایده آلی به نظر می رسد. بنابر شایعات، این خودرو به صورت موتور میانی و با سیستم هیبریدی عرضه می شود و ۳۹۰ اسب بخار قدرت دارد.

پیشرانه 2.3 لیتری توربوشارژ جدید هیوندای

احتمال اشتراک گذاری پیشرانه جدید میان هیوندای و «کیا» نیز وجود دارد. جانشین احتمالی استینگر و یا خودروهای اسپرت آینده کیا گزینه مناسبی برای بهره مندی از این پیشرانه به شمار می روند. با این وجود، جزییات تولید پیشرانه توربوشارژ جدید تاکنون توسط هیوندای تأیید یا رد نشده است.

پیشرانه 2.3 لیتری توربوشارژ جدید هیوندای

ارشیا شیخ الاسلامی

پایگاه خبری اسب بخار

منبع: Carbuzz

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.