پورشه پانامرا فیس لیفت ۲۰۲۱ معرفی شد + آلبوم تصاویر

پورشه پانامرا فیس لیفت 2021 معرفی شد

چهار سال پس از معرفی «پورشه پانامرا» در سال ۲۰۱۶، اکنون نسل دوم این خودرو فیس لیفت جدیدی را تجربه کرده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

نسل دوم پورشه پانامرا، که با کد ۹۷۱ شناخته می شود، اکنون فیس لیفت جدیدی را تجربه کرده است. با وجود این که تغییراتی جزئی در بحث ظاهری و داخلی صورت گرفته است، اما بزرگ ترین تغییرات در زیر کاپوت خودرو یافت می شود.

ویژگی های فنی

پورشه پانامرا فیس لیفت 2021 معرفی شد

برای شروع، نسخه توربو با توربو S جایگزین شده و اکنون از پیشرانه ۴ لیتری ۸ سیلندر تویین توربو با ۶۲۱ اسب بخار قدرت و ۸۲۰ نیوتن متر گشتاور بهره می برد. این پیشرانه نسبت به مدل قبلی ۷۹ اسب بخار قدرت و ۵۰ نیوتن متر گشتاور بیش تر تولید می کند.

پورشه پانامرا فیس لیفت 2021 معرفی شد

 پانامرای توربو S، که رکورددار پیست نوربرگ رینگ در بخش خودروهای executive cars است، تنها در مدت زمان ۳٫۱ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می رسد. بیشینه سرعت خودرو نیز به ۳۱۵ کیلومتر بر ساعت می رسد. میزان مصرف سوخت پورشه پانامرا توربو S جدید اکنون به ۱۰٫۷ تا ۱۱٫۱ لیتر رسیده است. میزان آلایندگی CO2 نیز به ۲۴۵ تا ۲۵۳ گرم در هر کیلومتر می رسد.

تریم PHEV جدید

پورشه پانامرا فیس لیفت 2021 معرفی شد

خانواده پورشه پانامرا اکنون عضو جدیدی با نام “۴S E-Hybrid” پلاگین هیبریدی را در خود جای داده است. این نسخه از ترکیب پیشرانه ۲٫۹ لیتری ۶ سیلندر تویین توربو با ۴۳۴ اسب بخار قدرت و یک موتور الکتریکی یکپارچه با جعبه دنده خودرو با ۱۳۴ اسب بخار، بهره می برد. در نتیجه، قدرت مجموع پیشرانه به ۵۵۲ اسب بخار و گشتاور آن به ۷۵۰ نیوتن متر می رسد.

پورشه پانامرا فیس لیفت 2021 معرفی شد

انتقال قدرت نیز توسط جعبه دنده ۸ سرعته دوکلاچه صورت می گیرد. این نسخه تنها در مدت زمان ۳٫۷ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می رسد. بیشینه سرعت پورشه پانامرای ۴S E-Hybrid نیز در ۲۹۸ کیلومتر بر ساعت ثبت شده است. با بهره گیری از بسته باتری ۱۷٫۹ کیلووات ساعتی، بیشینه شعاع مسافتی در حالت پاک به ۵۴ کیلومتر در چرخه WLTP می رسد.

پورشه پانامرا فیس لیفت 2021 معرفی شد

افزون بر مدل های توربو S و نسخه پلاگین هیبریدی E-Hybrid، سایر تریم ها نیز به روزرسانی فنی را تجربه کرده اند. تریم GTS پانامرا اکنون با بهره گیری از پیشرانه ۴ لیتری ۸ سیلندر تویین توربو، ۴۷۳ اسب بخار قدرت و ۶۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. قدرت این نسخه نسبت به مدل قبلی ۲۰ اسب بخار افزایش یافته است. در مدل های پانامرا و پانامرا ۴ از پیشرانه ۲٫۹ لیتری ۶ سیلندر بای توربو با ۳۲۵ اسب بخار و ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور استفاده شده و تغییری در میزان قدرت و گشتاور تولیدی ایجاد نشده است.

پورشه پانامرا فیس لیفت 2021 معرفی شد

به گفته پورشه، سواری و لذت رانندگی پانامرای فیس لیفت به لطف سیستم کنترل شاسی، بهبود یافته است. سیستم مدیریت فعال سیستم تعلیق به روزرسانی شده و اکنون پایداری و راحتی بهتری را ارائه می دهد.

طراحی

پانامرای ۲۰۲۱ در نسخه های سدان، اسپرت توریزمو و لانگ ویل بیس عرضه می شود. تغییرات ظاهری مدل جدید پانامرا در نگاه اول چندان قابل تشخیص نیستند. بسته ظاهری اسپرت دیزاین که قبلاً به عنوان آپشن قابل سفارش بود، اکنون به صورت استاندارد روی خودرو نصب شده است.

پورشه پانامرا فیس لیفت 2021 معرفی شد

 در مدل توربو S از سپر جلوی اسپرت با ورودی های هوای بزرگ تر و گرافیک جدید چراغ ها استفاده شده است. در مدل GTS از چراغ های تیره در قسمت عقب و لایت بار LED استفاده شده و گرافیک چراغ های جلو نیز تغییر یافته است. افزون بر این، رینگ های ۲۰ و ۲۱ اینچی جدید نیز قابل سفارش هستند.

کابین

پورشه پانامرا فیس لیفت 2021 معرفی شد

در کابین خودرو نیز تغییرات چندانی شکل نگرفته است. یکی از مهم ترین تغییرات، استفاده از فرمان اسپرت GT با پدل شیفترها به شمار می رود. نمایشگر ۱۲٫۳ اینچی به همراه مسیریاب ماهواره ای، وای فای هات اسپات، صندلی های برقی تنظیم شونده و سیستم صوتی حرفه ای Bose، از جمله امکانات کابین پورشه پانامرای ۲۰۲۱ هستند.

پورشه پانامرا فیس لیفت 2021 معرفی شد

 در بحث ایمنی و سیستم های کمک راننده، تمامی مدل ها با راهنمای ماندن در خط و شناسایی علائم ترافیکی عرضه می شوند. افزون بر این، راهنمای تغییر خط، دید جانبی، InnoDrive پورشه با کروزکنترل، راهنمای دید در شب و نمایشگر هدآپ نیز به صورت آپشنال قابل سفارش هستند.

پورشه پانامرا فیس لیفت 2021 معرفی شد

قیمت و زمان عرضه

پورشه پانامرای فیس لیفت ۲۰۲۱ از اوایل سال آینده میلادی در بازار آمریکا عرضه می شود و قیمت آن به زودی منتشر می شود.

پورشه پانامرا فیس لیفت 2021 معرفی شد

فروش پانامرای جدید هم‌اکنون در بازار اروپا آغاز شده و از میانه های ماه اکتبر وارد بازار می شود. قیمت درنظر گرفته شده برای این خودرو در آلمان از ۱۰۷٫۹۶۱ دلار برای مدل دیفرانسیل عقب آغاز می شود. برای مدل پانامرا ۴ قیمت از ۱۱۲٫۶۲۳ دلار و در مدل E-Hybrid 4S قیمت از ۱۴۹٫۹۱۴ دلار آغاز می شود. قیمت درنظر گرفته شده برای نسخه GTS نیز به ۱۶۱٫۸۴۲ دلار می رسد و نسخه توربو S، به عنوان پرچم دار خانواده پانامرا، ۲۱۲٫۴۳۲ دلار قیمت دارد.

ارشیا شیخ الاسلامی

پایگاه خبری اسب بخار

منبع: Carsco

۵ امتیاز از ۱ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.