پلتفرم SEA خودروهای الکتریکی جیلی معرفی شد

پلتفرم SEA خودروهای الکتریکی جیلی معرفی شد

شرکت «جیلی» به تازگی از پلتفرم جدید “SEA” خود برای طراحی دست کم ۱۶ خودروی الکتریکی رونمایی کرده است.

مدیران 777 مدیران 777

شرکت جیلی با معرفی پلتفرم SEA راه را برای طراحی کانسپت زیرو کمپانی «لینک اند کو» و ۱۶ خودروی الکتریکی جدید باز کرده است. این پلتفرم، با نام کامل “Sustainable Experience Architecture”، برای تولید محصولات آینده جیلی مورد استفاده قرار می گیرد. در کنفرانس خبری معرفی خودروی مفهومی زیروی لینک اند کو، مسئولان جیلی از پلتفرم جدید خود که در مجموع برای ۹ برند خودروسازی شامل «ولوو»، «جیلی» و لینک اند کو استفاده می شود رونمایی کرد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8
پلتفرم SEA خودروهای الکتریکی جیلی معرفی شد

به گفته «لی شوفو»، مدیرعامل جیلی، از طرف تأمین کنندگان چینی، اروپایی و آمریکایی نیز برای این پلتفرم درخواست هایی ارائه شده است. پس از «فولکس واگن» که با استفاده از پلتفرم “MEB” به موفقیت های متعددی در بازار خودروهای الکتریکی دست یافت، اکنون باید دید که جیلی با پلتفرم SEA چه خواهد کرد.

پلتفرم SEA خودروهای الکتریکی جیلی معرفی شد

به گفته لی شوفو:

«توسعه این پلتفرم نوآورانه در دنیای خودروهای الکتریکی، یکی از بزرگ ترین حرکت های جیلی در دهه اخیر به شمار می رود. با استفاده از این نوآوری، ظرفیت تولید و مقیاس پذیری خودروهای الکتریکی ما بهبود می یابد. ما حاضریم در راستای تطبیق پذیری با چالش های پیش روی صنعت خودروسازی در زمینه محیط زیست، با شرکت های مختلف همکاری کنیم.

پلتفرم جدید SEA شرکت جیلی خودروهای سگمنت A، D و  E را شامل می شود. افزون بر این، پلتفرم SEA از انعطاف پذیری کافی برای تولید خودروهای کار و تجاری سبک نیز برخوردار است. همچنین، خودروهای تولیدی در این پلتفرم با سیستم انتقال قدرت به چرخ های جلو، عقب و تمامی چرخ ها قابل سفارش هستند. جیلی در سه سال گذشته به مراحل توسعه و ساخت پلتفرم SEA در چین، سوئد، انگلیس و آلمان مشغول بوده است.

پلتفرم SEA خودروهای الکتریکی جیلی معرفی شد

 برند خودروسازی جیلی زیرمجموعه هولدینگ بزرگ “Zhejiang Geely” است که در سال ۱۹۸۶ پایه گذاری شد. این هولدینگ بزرگ تاکنون مالکیت تمامی و بخشی از سهام شرکت های ولوو، «لوتوس»، لینک اند کو، «پروتون» و… را در کارنامه خود دارد. جیلی پیش از در اختیار گرفتن مالکیت ولوو در سال ۲۰۱۰، خودروهای برند شخصی خود را می ساخت که در کشور ما نیز با محصولاتی همچون “GC6” شناخته می شود. جیلی تا سال ۲۰۱۸ بیش از ۱.۵ میلیون دستگاه خودرو تولید کرده است.

ارشیا شیخ الاسلامی

پایگاه خبری اسب بخار

منبع: Carscoops

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.