ورود چری آریزو ۶ در ایام نوروز به جاده های کشور + قیمت بازار آزاد

اولین چری آریزو 6 تولید داخل برای آشنایی مشتریان به پیست آزادی آمد
شرکت مدیران خودرو به عنوان تولید کننده محصولات چری در ایران، در خصوص تحویل چری آریزو ۶ بر اساس وعده ی خود عمل کرده و لوکس ترین سدانش را در واپسین لحظات سال ۹۷ به دست خریداران رسانده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

حال شاهد هستیم که در این ایام، برخی دلالان و نمایندگی های مدیران خودرو با درج اطلاعات اشتباه در سایت های خرید و فروش، سعی دارند تا راحتتر چری آریزو ۶ تحویل سری اول را به مشتریان ثانویه بفروشند. در برخی آگهی ها که از جانب نمایندگی های این شرکت منتشر شده، دیده می شود که اصالت خودرو، وارداتی ذکر می شود و حتی در برخی تماس های انجام شده، به مشتریان می گویند که «این سری از تحویل های داده شده به صورت وارداتی به بازار ایران آمده اند و کیفیت بالاتری دارند. لذا قیمت این نسخه ها بیش از ۳۵۰ میلیون تومان در بازار آزاد است!»
اما بر اساس اطلاعات موجود شرکت مدیران خودرو چری آریزو ۶ را به روش CKD و SKD در خط تولید کرمان خود مونتاژ می کند و حتی اگر ضریب داخلی سازی این خودروی چینی را رعایت نکند، حضور این سدان نوعی تخلف در بازار کشور به حساب می آید. لذا امکان وجود این خودروها به صورت وارداتی در کشور وجود ندارد و مشکلات قانونی بر سر راه آن وجود دارد.
اما با مراجعه به آگهی های موجود در فضای مجازی و سایت های مختلفی چون “دیوار”، مشخص است که دلالان خرد بهای کمتری از برخی نمایندگی ها برای بازار آزاد چری آریزو ۶ اعلام می کنند. در حال حاضر اگر شخصی بخواهد تا چری آریزو ۶ را به صورت تحویل فوری با مدل ۱۳۹۸ خریداری کند، به بودجه ای در بازه ۳۰۰ تا ۳۱۰ میلیون تومان نیاز خواهد داشت. این در حالی است که حضور آریزو ۶ در بازار ایران به صورت محدود برنامه ریزی شده و در شرایط فعلی هم تعداد بسیار کمی از این خودرو وارد جاده های کشور شده اند. برای همین پیدا کردن این سدان چینی کمپانی چری تا حدی سختتر از محصولات دیگرش در بازار ایران است. با وجود محدود بودن تعداد آگهی های فروش چری آریزو ۶، احتمال آن وجود دارد که نوسان قیمتی زیادی در هر روز برای این خودروی جدید پیش بیاید. اما آنچه که مشخص است، پیش بینی های کارشناسان بازار خودرو برای چری آریزو ۶ صحیح بوده و تعداد محدودی از مشتریان خودروهای ۲۵۰ تا ۳۵۰ میلیون تومان در میان رقبایی چون مزدا۳، پژو ۲۰۰۸، سیتروئن C3، کیا سراتو آپشنال و… به سراغ این خودرو رفته اند.
ورود چری آریزو 6 در ایام نوروز به جاده های کشور + قیمت بازار آزاد
به هر ترتیب نمی توان منکر این شد که حضور آریزو ۶ در ایران نمادی از پیشرفت خودروسازی چین و حرکت رو به جلو چری و مدیران خودرو است. چری آریزو ۶ به پیشرانه ۱٫۵ لیتری ۱۴۷ اسب بخار با گشتاور ۲۱۰ نیوتن متر مجهز است که جعبه دنده CVT (با قابلیت تعویض دنده مصنوعی ۹ سرعته) توان آن را به چرخ های جلویی می رساند. این خودروی چینی مونتاژ داخل به امکاناتی نظیر شش کیسه هوای ۱۰ نقطه ای، تریم داخلی چرم مصنوعی، سیستم تهویه الکتریکی دستی، کروز کنترل، سانروف، سنسور پارک ، دوربین ۳۶۰ درجه، استارت دکمه ای، مانیتور، کامپیوتر سفر، دریچه هوای سرنشینان عقب، ترمز پارک برقی، سیستم کنترل پایداری، چراغ روشنایی روز، سنسور نور، تنظیمات حالت رانندگی و… مجهز است. در صورتی که شرکت مدیران خودرو می توانست آریزو ۶ را با امکانات بازار چین و سایر کشورها عرضه کند، احتمال موفقیت این سدان چینی جدید بیشتر می شد. چری آریزو ۶ در برخی کشورها به امکاناتی نظیر سنسور پارک هم رنگ بدنه، گرمکن صندلی های جلو، دوربین ثبت وقایع، رادار نقطه کور و سنسور باران مجهز است.
آخرین اعلام قیمت شرکت مدیران خودرو برای چری آریزو ۶، بهای ۲۸۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان را در کارخانه نشان می دهد.


شما مخاطبان اسب بخار می توانید برای آشنایی بیشتر با این خودرو، ویدیوی معرفی چری آریزو ۶ را تماشا نمایید.

خودروقیمت کارخانه ( تومان )قیمت بازار آزاد ( تومان )
چری آریزو ۶۲۸۹/۷۰۰/۰۰۰۳۱۰/۰۰۰/۰۰۰


گالری تصاویر چری آریزو ۶:

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.