هیوندای کونای فیس لیفت به همراه نسخه Nلاین معرفی شد

هیوندای کونای فیس لیفت به همراه نسخه Nلاین معرفی شد

کمپانی کره ای «هیوندای» نسخه فیس لیفت مدل «کونا» را معرفی کرده است، اما نکته جذاب تر معرفی نسخه «N لاین» این کراس اوور کامپکت است.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید

ظاهر نسخه فیس لیفت کونا بسیار شبیه به مدل قبلی است و تغییرات اندک را در ظاهر می بینیم. در چراغ های جلو طراحی جدید ال ای دی ها را می بینیم و سپر هم بازطراحی شده و پایین تر قرار گرفته است. طرح جدیدی را در جلوپنجره مشکی و مشبک کونای جدیدی می بیینم و چراغ های اصلی جلو نیز بازطراحی شده اند. در نمای عقب خودرو چراغ ها بازطراحی شده اند و گرافیک جدیدی دارند و همچنین سپر عقب طراحی جدیدی به خود گرفته و برای کونای فیس لیفت امکان سفارش رینگ های ۱۶، ۱۷ و ۱۸ اینچی فراهم است.

در نسخه N لاین کونا تغییراتی را در طراحی داریم که این خودرو را به خوبی از مدل معمولی متمایز می کند. در نسخه ان لاین سپر همرنگ بدنه شده و تغییرات را در ورودی های هوا داریم. در قسمت بالای جلوپنجره سه ورودی هوای مجزا دیده می شود و نشان هیوندای برخلاف مدل معمولی روی جلوپنجره قرار گرفته است. نسخه ان لاین تنها با رینگ های ۱۸ اینچی عرضه می شود و در عقب دیفیوزر مخصوص این نسخه دیده می شود.

حتماً بخوانید: مشکلی خجالت آور در شاسی بلند محبوب هیوندای

کونای جدید مجهز به پیشرانه های جدیدی هم شده است. موتور ارتقایافته ۱٫۶ لیتری توربو و پاشش مستقیم، که پیش تر، در الانترا ان لاین دیده بودیم، در این خودرو نهایت قدرت ۱۹۴ اسب بخار را دارد که نیروی این پیشرانه توسط جعبه دنده ۷ سرعته دوکلاچه به چرخ های جلو و یا هر چهار چرخ (براساس تریم) منتقل می شود. پیشرانه دیگر موتور ۱٫۶ لیتری دیزلی است که با سیستم هیبرید هماهنگ می شود. این پیشرانه توان تولید قدرت ۱۳۴ اسب بخار را دارد که این قدرت از طریق جعبه دنده ۷ سرعته دوکلاچه و یا جعبه دنده ۶ سرعته هوشمند دستی و جدید هیوندای (بدون کلاچ) به چرخ های جلو و یا همه چرخ ها (به صورت آپشنال) منتقل می شود. موتور پایه برای کونای جدیدی پیشرانه ۱ لیتری توربو و پاشش مستقیم است که خروجی ۱۲۰ اسب بخار را دارد و با جعبه دنده های ذکرشده هماهنگ می شود.

در فیس لیفت کونای جدید، بهبود در سیستم تعلیق را داریم که ضمن حفظ ظاهر اسپرت در این کراس اوور، کیفیت رانندگی در آن بهبود یافته است. در داخل این خودرو هم تغییراتی دیده می شود. برای مثال، صفحه نمایش ۱۰٫۲۵ اینچی، جلوآمپر تمام دیجیتال این خودرو را تشکیل داده و صفحه نمایش ۱۰٫۲۵ اینچی اطلاعات و سرگرمی در وسط قرار می گیرد. سیستم نورپردازی در داخل و امکان سفارش دو تریم چرم متفاوت دورنگ در داخل از جمله امکانات آپشنال هیوندای کونای جدید است.

این خودرو به آخرین سیستم های ایمنی کمپانی هیوندای مجهز است. سیستم هیوندای SmartSense Active Safety در این خودرو شامل سنسور نقطه کور، هشدار تصادف، سیستم جلوگیری از تصادف، کروزکنترل هوشمند، سیستم هشدار خروج از خط، هشدار سرعت و… می شود.

انتظار می رود نسخه فیس لیفت هیوندای کونا با مدل ۲۰۲۱ اواخر امسال به بازار اروپا عرضه شود و اوایل سال آینده وارد بازار استرالیا شود.

محمدرضا پاداش

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.