هنسی ونوم F5 سرانجام با 1817 اسب بخار قدرت رونمایی شد

هنسی ونوم F10

شرکت «هنسی» سرانجام از ابرخودروی «ونوم F5» با ۱۸۱۷ اسب بخار قدرت در نسخه تولیدی رونمایی کرد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

با معرفی ونوم F5 توسط شرکت هنسی، تنور رقابت میان ابرخودروها داغ تر شده است. نام ونوم F5 که به عنوان جانشین «ونوم جی تی» معرفی شده، از طوفان های تورونادو با سرعتی بیش از ۵۱۲ کیلومتر بر ساعت الهام گرفته است. از جنبه ای دیگر، این نام برازنده ابرخودروی جدید هنسی نیز هست، زیرا این خودرو بیشینه سرعتی بیش از ۵۰۰ کیلومتر بر ساعت دارد. در ابتدا به بررسی مشخصات فنی جذاب و خارق العاده ونوم F5 می پردازیم.

ویژگی های فنی هنسی ونوم F5

هنسی ونوم F10

به منظور دستیابی به بیشینه سرعتی فراتر از ۵۰۰ کیلومتر بر ساعت، هنسی ونوم F5 از پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۶ لیتری تویین توربو ملقب به “Fury” (خشم) بهره جسته است. بلوک آهن چدنی این پیشرانه دست ساز بوده و از سرسیلندرهای آلومینیومی و سیستم روغن کاری کارتل خشک (Dry Sump) استفاده می کند.

هنسی ونوم F10

بدین ترتیب، هنسی ونوم این پیشرانه قدرتمندترین موتور ساخته شده برای خودروهای شهری تاکنون به شمار می رود. با توجه به جزییات ذکرشده، قدرت پیشرانه به ۱۸۱۷ اسب بخار و گشتاور آن به رقم خارق العاده ۱۶۱۷ نیوتن متر رسیده است. انتقال قدرت نیز توسط جعبه دنده ۷ سرعته نیمه خودکار به چرخ های عقب صورت می گیرد. با این تفاسیر، سرعت گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در کم تر از ۳ ثانیه و سرعت گیری تا ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت در کم تر از ۵ ثانیه انجام می شود.

هنسی ونوم F10

 هنسی ونوم F5 از شاسی میانی فیبرکربن مونوکوک با وزن ۸۶ کیلوگرم بهره می برد. در نتیجه استفاده از این شاسی سبک، وزن خودرو تنها به ۱۳۶۰ کیلوگرم می رسد. نسبت قدرت به وزن خودرو نیز به مقیاس خارق العاده ای رسیده که فرای قسمت عظیمی از خودروهای شهری و سوپراسپرت ها قرار می گیرد.

هنسی ونوم F10

به گفته شرکت هنسی، ابرخودروی ونوم F5 با هدف ایجاد تجربه ای متفاوت از رانندگی برای راننده و ارائه قدرتی خارق العاده تولید شده است. در نتیجه، این خودرو با مدل های اسپرتی همچون «مک لارن ۶۰۰ LT» و «پورشه کیمن GT4» که برترین سواری را ارائه می دهند مقایسه شده است. هنسی ونوم F5 با پنج حالت مختلف رانندگی شامل اسپرت، پیست مسابقه، درگ، مرطوب و F5 عرضه می شود. فارغ از چهار حالت اول که خود گویا هستند، حالت F5 برای آزادسازی بیشینه قدرت ممکن طراحی شده است.

طراحی بدنه

هنسی ونوم F10

بدون شک برای معرفی خودرویی که بیشینه سرعتی فراتر از ۵۰۰ کیلومتر بر ساعت دارد، آیرودینامیک و طراحی بدنه نقشی حیاتی را ایفا می کند. در قسمت های مختلف بدنه شاهد خطوط شکسته و قوس دار فراوانی هستیم که به منظور ایجاد نیروی داون فورس و درگ طراحی شده اند. در قسمت جلو، در نگاه اول قوس عظیم گلگیرها و ورودی های هوای قرارگرفته در زیر سپر و روی کاپوت توجه بیننده را به خود جلب می کند.

هنسی ونوم F10

از نمای کناری، دو خروجی هوای گرم لاستیک ها و ترمزها روی گلگیر و رکاب ها دیده می شوند که ظاهری منحصر به فرد را به هنسی ونوم F5 بخشیده اند. قسمت زیرین خودرو همانند بسیاری از خودروهای مسابقه ای به صورت تخت طراحی شده است تا جریان انتقال هوا بدون هیچ گونه مزاحمتی انجام شود.

هنسی ونوم F10

در نهایت، به قسمت عقب می رسیم که در نگاه اول، طراحی شبیه به خودروهای مدرن مک لارن از جمله ۶۰۰LT را به یاد می آورد. دو خروجی دوگانه اگزوز در قسمت میانی سپر، باله عقب کوتاه و ثابت، دیفیوزرهای عظیم الجثه و توری های ورودی هوا، ویژگی های آیرودینامیکی خودرو را تکمیل می نمایند.

هنسی ونوم F10

از دیگر ویژگی های جذاب بدنه می توان به چراغ های کشیده در قسمت جلو، گلگیرهای فیبرکربنی، درهای خفاشی، رینگ های ۱۹ یا ۲۰ اینچی و لاستیک های مخصوص پایلت اسپرت کاپ ۲ میشلن اشاره کرد. به گفته هنسی، طراحی ونوم F5 به طور کامل از نو صورت گرفته و صددرصد با ونوم جی تی متفاوت است.

کابین

هنسی ونوم F10

طراحی اسپرت بدنه تا کابین خودرو نیز گسترش یافته است و شاهد طراحی داخلی مدرن و جذابی در ونوم F5 هستیم. طراحی داخلی خودرو بیش تر با تمرکز بر دسترسی راننده انجام گرفته و با هماهنگی جذابی میان چرم قهوه ای روشن و فیبرکربن مزین شده است. فرمان فیبرکربنی خودرو تا حدودی به فرمان خودروهای فرمول ۱ شباهت دارد و دکمه های متعددی روی آن تعبیه شده است.

هنسی ونوم F10

همچنین برای نمایش اطلاعات مورد نیاز راننده از یک نمایشگر ۷ اینچی استفاده شده است. در قسمت میانی داشبورد مینیمالیستی ونوم F5 نیز شاهد قرارگیری نمایشگر ۹ اینچی سیستم سرگرمی الپین هستیم. این سیستم از مسیریابی ماهواره ای، اندروید اتو و اپل کارپلی پشتیبانی می کند.

هنسی ونوم F10

پنل میانی خودرو تنها شامل دکمه های انتخاب گر حالت جعبه دنده و دو کانال سیستم تهویه می شود. از دیگر جزییات کابین می توان به قاب فیبرکربنی صندلی ها، پدال های آلومینیومی ماشین کاری شده و پرچم آمریکا روی دستگیره ها اشاره کرد.

قیمت و تاریخ عرضه

هنسی ونوم F10

ابرخودروی هنسی ونوم F5 تنها در تیراژ ۲۴ دستگاه و با قیمت پایه ای ۲.۱ میلیون دلار (معادل ۵۴.۱ میلیارد تومان با محاسبه هر دلار ۲۵۸۰۰ تومان) عرضه می شود. اولین نمونه های این خودرو احتمالاً در نیمه دوم سال ۲۰۲۱ به مشتریان تحویل داده می شود.

شرکت هنسی برای سال آینده میلادی اتفاقات مهمی را در برنامه های خود دارد. این شرکت آزمایش بیشینه سرعت اختصاصی برای ابرخودروی ونوم F5 را در مسیر مستقیمی کندی که در یکی از مراکز ناسا واقع شده است، انجام خواهد داد.

این مسیر که در اصل برای انجام آزمایش روی شاتل های فضایی احداث شده، ۵.۲ کیلومتر طول دارد. پس از وقوع نقص فنی در ثبت رکورد سرعت توسط «SSC تواتارا»، هنسی قصد دارد فرآیند ثبت رکورد سرعت خود را با بیش ترین دقت ممکن و تحت نظارت مهندسان “Racelogic / VBOX” انجام دهد. این مراسم با حضور خریداران ونوم F5، اهالی رسانه و بازدیدکنندگان مستقل صورت خواهد گرفت. با معرفی هنسی ونوم F5، رقابت بر سر ثبت رکورد جهانی سرعت بین شرکت های «کونیگزگ»، “SSC” و اکنون هنسی با جذابیت بیش تری ادامه می یابد.

ارشیا شیخ الاسلامی

پایگاه خبری اسب بخار

منبع: Carscoops

هنسی ونوم F5 چه قدر قدرت دارد؟

قدرت پیشرانه ۶.۶ لیتری ۸ سیلندر به ۱۸۱۷ اسب بخار و گشتاور آن به رقم خارق العاده ۱۶۱۷ نیوتن متر رسیده است.

قیمت هنسی ونوم F5 چه قدر است؟

ابرخودروی هنسی ونوم F5 تنها در تیراژ ۲۴ دستگاه و با قیمت پایه ای ۲.۱ میلیون دلار (معادل ۵۴.۱ میلیارد تومان با محاسبه هر دلار ۲۵۸۰۰ تومان) عرضه می شود.

بیشینه سرعت هنسی ونوم F5 چه قدر است؟

این خودرو بیشینه سرعتی فراتر از ۵۰۰ کیلومتر بر ساعت دارد. هنسی آزمایش بیشینه سرعت اختصاصی برای ابرخودروی ونوم F5 را در مسیر مستقیمی کندی که در یکی از مراکز ناسا واقع شده است، انجام خواهد داد.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.