همکاری هواوی و چانگان برای تولید خودرو

هواوی و چانگان

به تازگی رسانه های چینی اعلام کرده اند که غول چینی تکنولوژی، «هواوی»، با همکاری کمپانی خودروسازی «چانگان» قصد تولید نشان خودرویی جدیدی را دارند.

مدیران 777 مدیران 777

براساس آن چه رسانه های چینی اعلام کرده اند، هواوی به همراه چانگان و کمپانی “CATL”، تولیدکننده باتری های لیتیوم یونی، به همراه هم خودرویی برقی و هوشمند را تحت نشان جدید به تولید خواهند رساند. این خودرو در سال ۲۰۲۱ معرفی و عرضه می شود و در سگمنت کراس اوورهای متوسط قرار خواهد گرفت. کد داخلی این محصول E11 است و همان طور که از تخصص هر یک از شرکای این همکاری می توان حدس زد، با خودرویی تمام برقی، مدرن و کاملاً هوشمند طرف خواهیم بود.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

در روز برند چانگان بود که مدیر این کمپانی همکاری این نشان با هواوی و CATL را تأیید کرد. این خودرو تحت نشان کاملاً جدید و بر مبنای طراحی مدرن تولید می شود. کمپانی چانگان در کنار اعلام این همکاری عنوان کرد تا ۵ سال آینده، این کمپانی ۱۰۵ مدل مختلف را با نشان های چانگان و دیگر نشان ها عرضه خواهد کرد که در بین این مدل ها ۲۳ مدل خودروهایی کاملاً برقی هستند. مدیر عامل چانگان اضافه کرد که سه کمپانی عملیات تحقیق و توسعه را برای طراحی جایگاه های شارژ و باتری های آینده پیش می برند و از این پس باید منتظر خودروهای بیش تری تحت این نشان باشیم.

حتماً بخوانید: با چانگان آلسوین سدان اقتصادی چانگان آشنا شوید

هواوی و چانگان

پیش از این طرح بدنه جدید چانگان با ساختار آلومینیومی معرفی شده بود که اساس آن وزن سبک بود و حالا انتظار می رود در محصول جدید مورد بحث هم از این ساختار استفاده شود. چانگان موفق ترین و مهم ترین قراردادهای همکاری مشترک را در بین چینی ها امضا کرده است. قراردادهایی با برندهای «سوزوکی»، «فورد»، «مزدا» و گروه «پژو – سیتروئن» که همه باعث پیشرفت محصولات این کمپانی شده اند. محصولات «دی اس» در چین و در کارخانه چانگان تولید می شوند و همین دادوستدهای صنعتی باعث شده است انتقال تکنولوژی به خوبی برای چانگان اتفاق بیافتد.

یکی از ویژگی های مهم این همکاری، قدرت بالای هر کدام از شرکاست.کمپانی CATL یکی از مطرح ترین تولیدکنندگان باتری خودرو در دنیاست و در طرف دیگر، هواوی را داریم که مدت هاست بحث خودروهای خودران را پیش گرفته است و یکی از سرآمدان این تکنولوژی است و در حوزه اتباطات هم از مهم ترین کمپانی های دنیا به شمار می رود. چانگان هم به عنوان یکی از بزرگ ترین خودروسازان چین محسوب می شود که در سال های اخیر با خودروهای مدرن رویه جدیدی را پیش گرفته است. حال باید دید نتیجه این همکاری چه خواهد شد و خودروی مورد همکاری چه زمانی عرضه خواهد شد.

محمدرضا پاداش

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.