هایما S5 در بازار آزاد به هاوال H2 رسید

هایما S5 در بازار آزاد به هاوال H2 رسید
هاوال H2 کراس اووری است چینی که با عرضه ی آن در ابتدای سال جاری، شاهد استقبال بالای مشتریان از آن بودیم.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

H2 در روزهای اول قیمتی کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان را در کارخانه داشت و در همان موقع با بهای ۱۱۵ تا ۱۲۷ میلیون تومان در بازار خرید و فروش می شد. اما با آغاز موج گرانی و از سویی عدم عمل به تعهدات از جانب بهمن موتور برای تحویل این خودرو، بازار آزاد قیمت H2 را به مرز ۲۱۰ میلیون تومان هم رساند. در آن موقع خودروهای رقیب هاوال H2 مانند جک S3 و هایما S5 قیمتی کمتر از ۱۸۰ میلیون تومان را در بازار داشتند و به نوعی این کراس اوور چینی بهمن موتور با هایما S7 توربو در بحث قیمتی رقابت می کرد.
اما با آغاز موج جدید افزایش قیمت خودروها از اواخر بهمن ۹۷، شاهد هستیم که هاوال H2 نیز مانند بسیاری از خودروهای دیگر رشد قیمت را تجربه کرده و حال گاهی تا ۲۴۵ میلیون تومان در نمایشگاه ها توسط دلالان قیمت گذاری می شود. ولی جالب است بدانید که این بار هایما S5 به میدان خرید و فروش های آزاد آمده و توانسته تا حد قابل توجهی بازار H2 را در میان مشتریان ایرانی تصاحب کند. هاوال H2 که این روزها با مشکلات شدید تحویل مواجه است و از سویی خبر رفتن هاوال از ایران رسانه ای شده است، حال برخی مشتریان این دسته از کراس اوورهای چینی ترجیح می دهند تا به جای خرید H2 به سراغ S5 هایما بروند.
اگر به آگهی های فروش هاوال H2 دقت کنید، این خودرو با قیمتی حدود ۲۱۵ تا ۲۴۵ میلیون تومان در بازار موجود است. اما با پیگیری های انجام شده عمده خرید و فروش های این خودرو در هفته ی گذشته با بهایی در بازه ی ۲۲۵ تا ۲۳۵ میلیون تومان بوده است. با این وجود هایما S5 فاصله ی قیمتی خود را با هاوال H2 به شدت کم کرده و حال بر اساس آگهی های موجود، قیمتی حدود ۲۱۵ تا ۲۳۵ میلیون تومان را دارد. در خصوص قیمت واقعی این خودرو هم باید بگوییم که در هفته ی گذشته، عمده خرید و فروش های هایما S5 در بازه ی ۲۱۵ تا ۲۲۴ میلیون تومان ثبت شده است. اما جالب است بدانید که از نگاه کارشناسان بازار خودرو و همچنین نمودارهای تحلیلی، نسبت افزایش قیمت هایما S5 به مراتب بیشتر از نسبت افزایش قیمت هاوال H2 است. از طرفی در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه، قیمت برخی خودروها روندی کاهشی را داشتند و هاوال H2 هم بیشتر در مرز ثبات و کاهش نسبی قیمت دیده می شد. اما هایما S5 نیز در هفته ی گذشته هیچ روند کاهشی را تجربه نکرده و حتی برخی احتمال می دهند که این روند افزایش قیمت آن برای کراس اوور جمع و جور هایما در ایران تا اواسط اسفند ماه نیز ادامه داشته باشد.

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.