هایما فامیلی در یک قدمی بازار ایران + تصاویر

هایما فامیلی در یک قدمی بازار ایران + تصاویر
به تازگی تصاویری از جانب مخاطبان اسب بخار ارسال شده که نشان می دهد نمونه ی استتار شده ی هایما فامیلی یا همان M5 وارد کشور شده و مراحل تست های فنی را پشت سر می گذارد.

مدیران 777 مدیران 777

پیش از این مصطفی خان کرمی، معاونت فروش و بازاریابی ایران خودرو، در نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۱۸ به خبرنگار اسب بخار گفته بود که در سال جاری برنامه ی عرضه ی دو محصول جدید از هایما را دارند. یکی از این محصولات خودرویی سدان و خانوادگی است که برای اولین بار در همین نمایشگاه رونمایی و معرفی شده است. قبل از رونمایی از هایما فامیلی، ایران خودرو تست های فنی نسخه ی قبلی این سدان چینی (نمونه ی استتار شده) را در ایران آغاز کرده بود. در نظر داشته باشید که هایما فامیلی در برخی بازارها با نام M5 هم عرضه می شود و نسخه ی فیس لیفت رونمایی شده در نمایشگاه پکن نیز F5 نام دارد.
با اینکه این روزها برخی برندهای چینی فعالیت خود را در ایران کم رنگ کرده اند و تعدادی دیگر هم عدم ادامه ی فعالیت خود را اعلام نموده اند، اما گویا هایما هنوز تصمیمی برای رفتن از بازار ایران نگرفته و می خواهد همچنان برنامه ریزی های انجام شده از قبل را برای بازار ایران پیاده سازی کند. برخی منابع می گویند که گویا در هفته های گذشته، ایران خودرو تعداد قابل توجهی از قطعات CKD محصولات مختلف هایما را سفارش گذاری کرده و این اتفاق نشان می دهد که همچنان شرکای چینی ایران خودرو، تمایل به حضور در بازار کشور دارند.
این روزها کمپانی هایمای چین، فامیلی یا M5 جدید را با پیشرانه ی ۱٫۶ لیتری تنفس طبیعی ۱۲۳ اسب بخار و گشتاور ۱۵۱ نیوتن متر تولید می کند. این پیشرانه می تواند به جعبه دنده ی ۵ سرعته ی دستی و یا ۶ سرعته ی اتوماتیک متصل شود و توان خود را به چرخ های جلو برساند. البته که هایما در نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۱۸، آمادگی خود را برای نصب پیشرانه های گوناگون دیگر با توجه به سفارش های مختلف اعلام کرده بود. برای همین قرار است که در آینده ی نزدیک هایما فامیلی جدید با پیشرانه ی ۱٫۲ لیتری توربو هم عرضه شود و با گشتاور بیشتر نسبت به نسخه ی تنفس طبیعی ۱٫۶ لیتری، شتاب اولیه بهتری را در خودرو ایجاد کند. از سویی دیگر احتمال داده می شود که هایما فامیلی بازار ایران مانند هایما S5، محصولی متفاوت با نسخه های رایج این کمپانی چینی باشد. پیشرانه ۱٫۵ لیتری توربو ۱۶۱ اسب بخار با گشتاور ۲۲۳ نیوتن متر به همراه جعبه دنده ی ۶ سرعته ی اتوماتیک، از مواردی است که شاید ایران خودرو آن را برای هایما فامیلی بازار ایران سفارش گذاری کند.
حال باید منتظر باشیم و ببینیم که ایران خودرو در نهایت کدام ظاهر از هایما فامیلی را به خط تولید خود می برد؟ برخی احتمال می دهند که پس از اتمام تست های فنی بر روی نمونه های حاضر در تصویر (یعنی هایما M5)، نسخه ی فیس لیفت و بروز F5 وارد بازار ایران می شود.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8


برای آشنایی بیشتر با هایما فامیلی ایران خودرو، می توانید بر روی لینک معرفی ویدیویی هایما فامیلی کلیک کنید.


هایما فامیلی یا هایما M5


هایما فامیلی فیس لیفت یا هایما F5

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.