هاوال H9 گروه بهمن به خیابان ها آمد

هاوال H9 گروه بهمن به خیابان ها آمد
شرکت بهمن موتور به عنوان نماینده ی هاوال چین در ایران، چند وقتی است که بدون سر و صدا فروش هاوال H9 را آغاز کرده و بر اساس اطلاعات موجود در سامانه ی “کدال” این شاسی بلند چینی با قیمتی حدود ۳۰۱ میلیون تومان قیمت گذاری شده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

حال بر اساس تصاویر ارسالی از مخاطبان اسب بخار، مشخص است که شماره گذاری و خرید و فروش این شاسی بلند چینی در بازار آغاز شده است. اما این قیمت تنها به صورت رسمی اعلام شده و در اصل برخی نمایشگاه های تهران قیمت H9 را در بازه ی ۷۰۰ تا ۷۵۰ میلیون تومان اعلام می کنند. البته که چند هفته ی پیش، این عدد در محدوده ی ۹۰۰ میلیون تومان اعلام می شد. در نظر داشته باشید که هاوال H9 گروه بهمن مدل ۲۰۱۸ بوده و در برخی جزئیات ظاهری متفاوت از نمونه های موجود ۲۰۱۶ در بازار کشور است. همچنین در کنار این تفاوت جزئی ظاهری، در بحث فنی H9 فیس لیفت به مراتب قویتر و بروزتر از نمونه های قبلی است و تنها گروه بهمن است که این نمونه ها در اختیار خود دارد.
هاوال H9 گروه بهمن به خیابان ها آمد
در هفته های گذشته برخی رسانه ها فکر می کردند که هاوال های H9 مدل ۲۰۱۶ موجود در بازار هم برای گروه بهمن است. اما با تحقیقات انجام شده این نسخه های صفر کیلومتر ارتباطی به بهمن موتور ندارد و در اصل از نمونه هایی هستند که عظیم خودرو آن ها را برای بازار ایران سفارش گذاری کرده است.
H9 مدل ۲۰۱۸ که به سفارش بهمن موتور در کارخانه ی چین هاوال ساخته شده و به صورت وارداتی در بازار کشور عرضه شده است، به پیشرانه ی دو لیتری توربو و پاشش سوخت مستقیم مجهز است که ۲۴۱٫۳ اسب بخار را با ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. این گشتاور از ۱۸۰۰ تا ۴۵۰۰ دور در دقیقه قابل بهره برداری است و از طریق یک جعبه دنده ی ۸ سرعته ی اتوماتیک ZF آلمان به چرخ های جلو و عقب می رسد. نمونه ی قبلی H9 که در حال حاضر در بازار کشورهای عربی و برخی مناطق دیگر به عنوان نسخه ی ارزان این شاسی بلند چینی به فروش می رسد، ۲۱۴٫۴ اسب بخار قدرت دارد و گشتاور ۳۲۴ نیوتن متر را در ۲۰۰۰ تا ۴۰۰۰ دور در دقیقه به از طریق جعبه دنده ی ۶ سرعته ی اتوماتیک ZF به چرخ های جلو و عقب می رساند.
هاوال H9 بهمن موتور به امکاناتی نظیر ۸ کیسه ی هوای ۱۲ نقطه ای، ۷ صندلی، تریم داخلی چرم، سیستم تهویه سه کاناله، صندلی های ردیف سوم با باز و بسته شدن برقی، سقف پانارومیک، کامپیوتر سفر، نمایشگر ۸ اینچی، تنظیم الکتریکی حالت انتقال قدرت به چرخ ها، صندلی راننده ی برقی با حافظه، صندلی شاگرد برقی، سردکن و گرمکن صندلی های جلو با ماساژور، گرمکن فرمان، تنظیم برقی ستون فرمان در چهار جهت، استارت دکمه ای، سیستم استارت استاپ هوشمند، دنده ی پشت فرمان، سیستم کنترل حرکت در سراشیبی، سنسور نور و باران، زنون و چراغشوی، چرخش چراغ ها در پیچ ها، تنظیم حالت رانندگی، رادار خطی، رادار نقطه کور، دوربین های جانبی و عقب، سنسور پارک جلو و عقب، نمایشگر آمپر آنالوگ و دیجیتال، تقسیم نیروی هوشمند در دیفرانسیل عقب و… مجهز است.
کمپانی هاوال چین که به عنوان زیرمجموعه ی گروه گریت وال شناخته می شود، H9 را بر مبنای تویوتا لندکروزر پرادو تولید کرده و تا حد زیادی در بخش طراحی، زوایای ورود و خروج و همچنین ابعاد، سعی داشته تا خود را رقیب این شاسی بلند ژاپنی محبوب معرفی کند.
"هاوال H9" با چه قیمتی توسط "بهمن موتور" به فروش رسیده است؟


پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.