هاوال H9 دوباره فیس لیفت شد

هاوال H9 دوباره فیس لیفت شد
گروه گریت وال و کمپانی هاوال چین، H9 را در نمایشگاه خودروی شانگهای ۲۰۱۹ با ظاهری به روز آورده اند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

هاوال H9 بزرگترین و کاربردی ترین شاسی بلند این گروه خودروسازی چین به حساب می آید و الگوی تویوتا پرادو نیز در آن رعایت شده است. این خودرو که تا به حال با دو ظاهر و تفاوت های اندک نسبت به هم وارد بازار جهانی شده است، حال در نمایشگاه خودروی شانگهای بار دیگر به روز رسانی در ظاهر خود را تجربه کرده و قرار است که امروز معرفی رسمی این نمونه نیز صورت پذیرد.
در به روزرسانی قبلی هاوال H9، این خودرو به جعبه دنده اتوماتیک ۸ سرعته مجهز شد و تا حدی پیشرانه دو لیتری توربو آن توانست تا قدرت بیشتری تولید کند. از سویی برخی امکانات رفاهی و ایمنی نیز به H9 مدل ۲۰۱۸ نیز افزوده شد. حال آن طور که برخی منابع چینی اعلام می کنند، کمپانی هاوال این شاسی بلند بزرگ را باز هم با کمی تقویت پیشرانه همراه کرده و این بار، H9 می تواند قدرتی بیش از ۲۵۰ اسب بخار را داشته باشد. در بحث انتقال قدرت همچنان جعبه دنده ۸ سرعته بر روی آن نصب خواهد بود و گویا ترمزهای آن هم تقویت شده است.
با توجه به تصاویری که از نسخه فیس لیفت هاوال H9 در مراحل آماده سازی نمایشگاه خودروی شانگهای ۲۰۱۹ تهیه شده است، می توان به تغییراتی در سپر جلو، جلو پنجره و گرافیک چراغ ها پی برد. آن طور که واضح است، کمپانی هاوال با کمترین هزینه H9 را به سبک طراحی جدید خود نزدیک کرده است. از سویی اگر به عقب این خودرو دقت کنید، زاپاس این SUV بر روی درب صندوق نصب شده که پیش از این در نمونه های دیگر هاوال H9 مرسوم نبود.
هاوال H9 دوباره فیس لیفت شد
در پایان باید به این نکته اشاره کرد که تمام خودروسازان جهان، هیچگاه سرعت تعویض اتاق و نسل خودروهای سدان، کراس اوور، هاچبک و… را برای محصولات شاسی بلند (SUV) و یا شاسی مستقل خود لحاظ نمی کنند. در حال حاضر بر اساس عرف صنعت خودروسازی جهان، طول عمر پلتفرم ها و طرح های موجود برای خودروهای شاسی بلند واقعی بیشتر از خودروهای اتاق یکپارچه (مونوکوک) است. این مسئله هم به خاطر این است که اصولا فروش خودروهای SUV همیشه کمتر از خودروهای کراس اوور و یا شبه شاسی بلند است و از سویی هزینه سربار برای طراحی و ساخت یک خودروی SUV تا حدی بیشتر از محصولات دیگر است. لذا خودروسازان جهان مجبور هستند که شاسی بلندهای واقعی خود را به مدت بیشتری در خطوط تولیدشان با یک اتاق ثابت تولید کنند. اما برای حفظ بازار، هر از چندگاهی با به روز رسانی هایی به سبک فیس لیفت، با اعمال کمترین هزینه ممکن خودروهای SUV را جذابتر می کنند. برای همین است که خودروهایی چون هاوال H9، سوزوکی گرندویتارا، تویوتا لندکروزر، تویوتا پرادو، میتسوبیشی پاچرو، نیسان پاترول و… بسیار کمتر و دیرتر از محصولات سبک دیگر با تغییر نسل و پلتفرم همراه می شوند.

پایگاه خبری اسب بخار

منبع: Auto.163

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.