نگاهی به ب ام و سری ۸ کانورتیبل + گالری تصاویر

نگاهی به ب ام و سری 8 کانورتیبل + گالری تصاویر
ب ام و نشان قوی در خودروسازی آلمان است که هیچگاه نمی خواهد محدودیت برای مشتریان خود ایجاد کند. حتی اگر سوار بر ب ام و سری ۸ باشید، امکان آن وجود دارد جذابیت کابین و قدرت خودرو شما را راضی کند و بخواهید، رانندگی را بدون سقف با این غول ۵۳۰ اسب بخاری تجربه کنید.

مدیران 777 مدیران 777

کمپانی ب ام و آلمان با معرفی مدل موفق ب ام و سری ۸، نسخه ی سقف تاشو و یا همان کانورتیبل این خودرو را به بازار جهانی معرفی کرده است. این خودروی لوکس و اسپرت که در نمونه ی کوپه با استقبال ثروتمندان مواجه شده بود، حال قرار است که جمع جدیدی از مشتریان را به خانواده ب ام و پیوند بزند.
این کمپانی آلمانی برنامه دارد تا در سال ۲۰۱۹ با ورود ب ام و سری ۸ کانورتیبل رقابت جدی خود را با مرسدس بنز کلاس S کبریولت آغاز کند. دو خودرو که در یک کلاس قرار دارند و تا حدی نسخه ی اسپرت سدان های لوکس هر دو برند آلمانی محسوب می شوند. ب ام و با معرفی این خودروی جدید، دو پیشرانه ی قوی را برای آن معرفی کرده است. اولی پیشرانه ای سه لیتری و توربو دیزل است که می تواند ۳۲۰ اسب بخار را با گشتاور ۶۹۰ نیوتون متر تولید کند و از طریق جعبه دنده ی ۸ سرعته ی اتوماتیک به چرخ های عقب و جلو، قدرتش را انتقال می دهد. این نسخه که به ۸۴۰d معروف است، می توان شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر را در ۵٫۲ ثانیه ثبت کند. در صورت سفارش گذاری از طرف مشتری، می توان طراحی و قطعات سری M را به این خودروی اسپرت دیزلی اضافه کرد.
نگاهی به ب ام و سری 8 کانورتیبل + گالری تصاویر
اما نسخه ی جذاب ب ام و سری ۸ کانورتیبل، M850i xDrive نام دارد. این خودرو به پیشرانه ی بنزینی ۴٫۴ لیتری ۸ سیلندر تویین پاور توربو مجهز است و می تواند ۵۳۰ اسب بخار را با گشتاور ۷۵۰ نیوتون متر تولید کند. قدرت این پیشرانه هم از طریق جعبه دنده ی ۸ سرعته ی اتوماتیک به چرخ های عقب و جلو منتقل می شود. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت این کوپه ی لوکس حدود ۳٫۹ ثانیه اعلام می شود و جالب است بدانید که در دو نسخه ی بنزینی و دیزلی ب ام و سری ۸ کانورتیبل، آلایندگی این پیشرانه ها تا حد قابل توجهی مناسب و کم است.
فناوری به کار برده شده در سامانه ی باز و بسته شدن سقف ب ام و سری ۸ به این شکل است که می توان با فشردن تنها یک کلیک، سقف را در ۱۵ ثانیه باز و یا بسته کرد. همچنین این عملیات تا سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت هم قابل انجام است و می شود فهمید که تا چه حد از بازوهای محکم و کم خطایی در این خودروی لوکس استفاده شده است.
وقتی به امکانات رفاهی ب ام و سری ۸ کانورتیبل نگاه می کنید، متوجه می شوید که این خودرو به واقع لقب لوکس را همراه خود دارد. زیرا مانند بنز کلاس S کبریولت که الگو کلاس S سدان را در دل خود جای داده است، این خودرو هم ارتباط مستقیم با ب ام و سری ۷ دارد. با اینکه در بخش عقب ب ام و سری ۸ کوپه و کانورتیبل نمی توان به هیچ وجه امکانات لوکسی را پیدا کرد، اما به راحتی کیفیت ساخت بالا و متریال به کار رفته در صندلی ها به چشم می آید. ولی به صراحت می توان بیان کرد که امکانات و لذت سواری ب ام و سری ۸ به مراتب در قسمت جلو بیشتر از ب ام و سری ۷ است.


پایگاه خبری اسب بخار

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.