نمونه قوی تر «بی وای دی تانگ» معرفی شد

بی وای دی تانگ
کمپانی «بی وای دی» چین برنامه دارد تا در اواخر سال ۲۰۱۹، فروش نسخه جدید و قوی تر «تانگ» را آغاز کند. نمونه جدید بی وای دی تانگ در گروه خودروهای پلاگین هیبرید (DM) این خودروساز چینی قرار می گیرد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

در حال حاضر بی وای دی تانگ نسل دوم در نسخه های بنزینی، برقی و پلاگین هیبرید به بازارهای هدف معرفی شده است. پیش از این قوی ترین نمونه های بی وای دی تانگ جدید ۵۰۵ و ۵۵۰ اسب بخار قدرت داشتن و مجموع گشتاور ۸۷۰ نیوتن متر نیز در آن ها دیدن می شد. اما به تازگی بی وای دی تانگ با نسخه ای قوی تر از همیشه معرفی شده و قرار است تا چند ماه دیگر وارد جاده ها شود. این نمونه دارای همان پیشرانه دو لیتری توربو سابق است که ۲۰۲ اسب بخار را با گشتاور ۳۲۰ نیوتن متر تولید می کند. اما اینبار پیشرانه الکتریکی AC محور جلو قابلیت تولید ۱۵۰ اسب بخار را دارد و پیشرانه الکتریکی AC محور عقب نیز به تنهایی ۲۴۰ اسب بخار قدرت تولید می کند. لذا می توان برای رسیدن به حداکثر سرعت با بی وای دی تانگ از ۵۹۲ اسب بخار (۶۰۰PS) استفاده کرد و از سویی در شروع حرکت مجموع گشتاور ۹۵۰ نیوتن متر را در اختیار داشت. البته که به خاطر سبک فعالیت خودروهای هیبریدی، عملا استفاده مداوم از عدد مجموع گشتاورها امکان پذیر نیست و از برایند گشتاورهای موثر نیز بهره برداری می شود.
هنوز کمپانی بی وای دی سایر ویژگی های قویترین نسخه DM تانگ را منتشر نکرده است. اما رسانه های چینی احتمال می دهند که این خودرو در حالت الکتریکی قابلیت پیمایش بیشتری را نسبت به نمونه های دیگر داشته باشد. تانگ پلاگین هیبرید جدید در نسخه های عرضه شده می تواند ۸۱ کیلومتر را به صورت تمام برقی حرکت کند. از سویی مصرف سوخت ترکیبی بی وای دی تانگ پلاگین هیبرید در حالت شارژ کامل باتری ها، کمتر از دو لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر در یک سفر است. از سویی احتمال آن وجود دارد که تانگ هیبرید جدید شتابی مشابه به تانگ تمام الکتریکی ۶۰۰D داشته باشد. تانگ تمام الکتریکی ۶۰۰D می تواند شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را در ۴٫۴ ثانیه ثبت کند و در ۱٫۹ ثانیه از ۰ به ۵۰ کیلومتر بر ساعت برسد.
بی وای دی تانگ در اکثر نسخه های بنزینی، برقی و پلاگین هیبرید به امکاناتی نظیر ۷ صندلی، سقف پانارومیک، درب صندوق برقی، فرمان کمکی برقی، استارت دکمه ای، ترمز پارک برقی، نمایشگر لمسی، دوربین ۳۶۰ درجه، دوربین ثبت وقایع، سنسور پارک جلو و عقب، رادار خطی، رادار نقطه کور، سامانه پیشگیری از تصادف، کروز کنترل و کروز کنترل هوشمند، سیستم کنترل پایداری، چراغ های LED، سنسور نور و باران، سردکن و گرمکن صندلی های جلو، سیستم تهویه اتوماتیک سه کاناله، آینه های تاشو برقی، تریم داخلی چرم، کنترل سرعت در سراشیبی، سامانه شروع حرکت در سربالایی و… مجهز است.


پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.