نسل سوم کیا کادنزا بزرگ تر و لوکس تر از قبل می شود

کیا کادنزا 2021

در برنامه توسعه «کیا موتورز» کره جنوبی، که به طور جدی از سال آینده میلادی اجرا می گردد، آمده است که این خودروساز آسیایی باید داینامیک تر، خوش استایل تر و مبتکرتر از گذشته شود.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

این اهداف با توجه به خط مشی جدید مدیر عامل شرکت، تدوین شده اند. نخستین مرحله از برنامه توسعه کیا، استفاده از لوگوی جدید برای محصولات این شرکت است. همان لوگویی که از مدت ها قبل صحبت از جایگزینی آن با لوگوی سابق می کنند. اما بنا بر شنیده ها، نخستین خودرویی که به لوگوی جدید کیا مزین می گردد، نسل سوم «کادنزا» (همان K7) است.

مدیران 777 مدیران 777

گزارش جدیدی که وب سایت کره ای “Korean Car Blog” ارائه داده است، نشان می دهد کمپانی کیا برای سدان بزرگ خود برنامه های مفصلی تدارک دیده است. تغییرات کادنزای جدید به حدی خواهد بود که این خودرو را اساساً به یک کلاس بالاتر قیمتی ارتقا می دهد. بنابراین برای این ارتقای کلاس نیاز است نام خودرو هم از “K7” به “K8” تغییر پیدا کند! هنوز مشخص نیست که آیا برنامه ارتقای کلاس کادنزا در بازارهای استراتژیک کیا همچون ایالات متحد آمریکا هم عملی می شود یا خیر! اما از آن جا که پروسه تغییر نام «اپتیما» به “K5” هم برای دیگر محصول کیا اتفاق افتاده است، چندان هم دور از ذهن به نظر نمی آید. همان طور که برای نسل جدید «کیا سدونا» هم گفته شده است که احتمالاً در بازار کره جنوبی و بسیاری از کشورها، نامش به «کارنیوال» تغییر می یابد! حال آن که کارنیوال در گذشته، نام یک مینی ون خانوادگی از کیا بود.

کیا در سال ۲۰۱۶ اعلام کرده بود که در صدد به وجود آوردن نام تجاری جدیدی به نام K8 است. جالب این که، K8 نه فقط به صورت استاندارد، بلکه در نسخه های “GT-Line” و “GT” هم به بازار خواهد آمد! همچنین رسانه های کره ای مدعی شده اند که برنامه انتقال نسل کادنزا از K7 به K8 از مدت ها قبل در کیا وجود داشته است. چنان چه گفته می شود نسل جدید، به مراتب بزرگ تر و لوکس تر از کادنزای کنونی خواهد بود. بنابراین کیا هم از وجود این خودرو در سبد محصولاتش برای ارتقای جایگاه برند خود کمال استفاده را می برد. طبق شنیده ها، ماه مارس ۲۰۲۱ زمان رونمایی از K8 است و دو ماه بعدتر هم پای این خودرو به خیابان ها باز می شود. در واقع، کیا با پیچیده تر کردن ظاهر و نام و نشان کادنزا می خواهد ساختار مشترک آن با «هیوندای گرنجور» را پنهان نگه دارد! به خصوص که در بازار کره، گرنجور (آزرا) فروش بسیار بهتری از کادنزا داشته است!

سپهر عظیمی

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.