نسل جدید نیسان Z و GT-R در راه است


نسل کنونی نیسان Z و GT-R دیگر عمر خود را کرده اند و مسئولان شرکت هم از این قضیه با خبر هستند. “فیلیپ کلِین” مدیر بخش برنامه ریزی “نیسان” اذعان داشته این شرکت برنامه های جدیدی برای آینده این دو خودرو در نظر گرفته است و قصد معرفی جانشین برای این دو مدل ندارد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

کلین در مصاحبه با سایت “Top Gear” گفت: “ما خودروهای Z و GT-R را داریم که طرف داران بسیار دارند. از سویی ما هم جزو طرف داران این دو خودرو هستیم. من نمی توانم در رابطه با جزییات صحبت کنم اما در نظر داشته باشید نسل آینده این خودروها در راه است.”


مسئولان نیسان پیش تر هم در رابطه با نسل جدید GT-R صحبت کرده بودند. شرکت نیسان با معرفی نمونه تولید محدود GT-R50، قصد نشان دادن چهره نسل بعدی این خودرو را نداشته و خودروی مذکور تنها نمونه ای خاص از GT-R است. بر اساس شایعه های منتشر شده، شرکت نیسان با معرفی طرح مفهومی جدیدی از چهره نسل بعدی GT-R پرده برداری خواهد کرد.

همچنین گمانه زنی هایی مبتنی بر هیبریدی شدن پیشرانه نمونه جدید هم وجود دارد که این مسئله در صحبت های فیلیپ کلین نیز دیده می شود. کلین می گوید: “به همین دلیل است که ما به سمت پیشرانه الکتریکی e-power در حال حرکت هستیم اما تمایل نداریم قوانین جدید، در جذابیت حس رانندگی با این خودرو تأثیر منفی داشته باشد، اما ما آینده خودروهای اسپرت را در نظر می گیریم و در القای حس جذابیت رانندگی با این خودروها تلاش می کنیم.”

با وجود این که نیسان، معرفی نسل جدید سری Z را تایید کرده اما جزییات این خودرو هنوز یک راز باقی مانده است. شایعه هایی مبنی بر حذف موتور ۶ سیلندر در این خودرو و استفاده از موتور ۴ سیلندر توربوشارژ هم به گوش می رسد.
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.