نسخه بتای فناوری تمام خودران تسلا گران تر شد!

نسخه بتای فناوری تمام خودران تسلا

نزدیک به دو هفته پیش، «تسلا» برای اولین بار آزمایش جاده ای نسخه «بتا»ی سیستم تمام خودران خود را آغاز کرد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

چندی پیش، تسلا با انتشار خبر آغاز آزمایش های جاده ای نسخه بتای فناوری تمام خودران (FSD) خود بسیاری را شوکه کرد. فناوری‌ای که آرزوی دیرینه بشر برای رانندگی تمام خودکار را محقق می کند. این فناوری برای اولین بار در خودروی برخی مالکان تسلا که کارنامه پاکی در جرایم ترافیکی دارند آزمایش شده است. با استفاده از نسخه جدید سیستم تمام خودران تسلا، خودرو می تواند به صورت خودکار تعویض خط انجام دهد و پارک کند.

نسخه بتای فناوری تمام خودران تسلا

 در این سیستم با استفاده از رادارها و لیدارهای مختلف، خودرو می تواند به صورت خودکار راهنما بزند و خروجی را انتخاب کند. در زمان حال، استفاده از فناوری FSD تسلا در بزرگراه ها منع قانونی دارد، اما تسلا آزمایش های جاده ای خود را در مسیرهای محلی آغاز کرده است. تصمیم گیری تسلا برای آغاز تست های جاده ای تاکنون جنجال های زیادی را برانگیخته است، سازمان ترافیکی NHTSA آمریکا اعلام کرده که عملکرد تسلا را با دقت فراوان زیرنظر دارد.

نسخه بتای فناوری تمام خودران تسلا

 پس از این، تصادف های متعدد ناشی از نقص در سیستم های خودران تسلا اعتراض سازمان های ترافیکی را به دنبال داشت. به هر ترتیب، جذابیت بیش از حد سیستم FSD برای مالکان تسلا و پیشرفت روزافزون این کمپانی باعث شده اکنون نسخه بتای این فناوری به صورت رسمی آزمایش شود. مشکلی که برای طرف داران این سیستم وجود دارد، افزایش قیمت چشمگیر آن در سال های گذشته است.

نسخه بتای فناوری تمام خودران تسلا

 از ماه مه ۲۰۱۹ تاکنون، فناوری FSD تسلا به مرور گران تر شده است. اولین افزایش قیمت این فناوری در همین ماه از ۵ به ۶ هزار دلار شکل گرفت. سپس در ماه نوامبر قیمت آن به ۷ هزار دلار و در ژوئن سال قبل به ۸ هزار دلار افزایش یافت. اکنون «ایلان ماسک» در توییتر خود اعلام کرده که فناوری خودران FSD تسلا با افزایش قیمت ۲ هزار دلاری، به ۱۰.۰۰۰ دلار رسیده است.

نسخه بتای فناوری تمام خودران تسلا

 تسلا اکنون به کمک آزمایش کنندگان فناوری خود، حجم قابل توجهی از اطلاعات جاده ای را دریافت کرده است و به زودی فناوری تمام خودران خود را به روزرسانی خواهد کرد. به طور دقیق تر، ایلان ماسک اعلام کرده است که سیستم FSD تا زمان عرضه رسمی در اواخر سال جاری، هر ۵ تا ۱۰ روز یک بار به روزرسانی خواهد شد. خوشبختانه تاکنون گزارشی از تصادف ناشی از نقص فنی سیستم FSD تسلا به دست نیامده است. نکته جالبی که در نسخه بتای سیستم خودران تسلا یافت شده، پرهیز خودرو از رفتن روی موانع جاده ای است که می توانید در ویدیوی زیر مشاهده نمایید.

ارشیا شیخ الاسلامی

پایگاه خبری اسب بخار

منبع: Carbuzz

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.