مشخصات فنی ابرخودروی پژو HYBRID4 500KW منتشر شد

 پژو HYBRID4 500KW

شرکت «پژو» به تازگی مشخصات فنی ابرخودروی مسابقه ای و هیبریدی خود برای مسابقات لمانز را منتشر کرده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

شرکت پژو در آینده ای نزدیک با ابرخودروی “HYBRID4 500KW” در کلاس هایپرکارهای مسابقات لمانز شرکت خواهد کرد. اکنون و با انتشار مشخصات فنی این خودرو، انتظارها برای دیدن ابرخودروی جدید پژو در پیست مسابقه بیش تر شده است. در ابتدا به بررسی مشخصات فنی خودروی مورد بحث می پردازیم.

ویژگی های فنی

 پژو HYBRID4 500KW

تیم پژو اسپرت برای ابرخودروی هیبریدی HYBRID4 500KW از ترکیب پیشرانه ۲.۶ لیتری ۶ سیلندر تویین توربو با ۶۸۰ اسب بخار قدرت و یک موتور الکتریکی ۲۷۲ اسب بخاری با بسته باتری ۹۰۰ ولتی استفاده کرده است. در مجموع، قدرت پیشرانه به ۹۵۲ اسب بخار می رسد، اما با توجه به قوانین کلاس هایپرکارها، قدرت خودروها نباید بیش تر از ۶۸۰ اسب بخار باشد.

 پژو HYBRID4 500KW

 بنابراین برای پیشرانه خودرو محدودیت هایی درنظر گرفته شده است تا بتواند با استفاده از موتور الکتریکی بیشینه قدرت خود را به دست آورد. موتور الکتریکی به نحوی طراحی شده است که فقط می توان از آن در هنگام ورود به پیت لین (pitlane) و یا سرعت بیش از ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت استفاده کرد. بدین ترتیب، خودرو در سرعت کم با سیستم انتقال قدرت به چرخ های عقب و در مسیرهای بلند با سرعت بیش تر، با سیستم انتقال قدرت به تمامی چرخ ها کار می کند.

 پژو HYBRID4 500KW

 با استفاده از انرژی ذخیره شده باتری خودرو، قدرت پیشرانه در مسیرهای مستقیم طولانی پیست لمانز از جمله مسیر مولسان، به ۷۰۰ اسب بخار می رسد. این مهم به لطف موتور الکتریکی، که در نقش یک دینام ۱۵ کیلوواتی عمل می کند، به دست می آید. طبق قوانین فدراسیون جهانی اتومبیل‌رانی FIA، ابرخودروی شرکت پژو باید دارای سنسورهای مختلفی باشد که میزان و نحوه انتقال قدرت به تمامی چرخ ها را به صورت لحظه ای به مسئولان مسابقات گزارش دهد.

 پژو HYBRID4 500KW

به گفته «فرانکو کودریان»، مدیر اجرایی بخش پیشرانه تیم پژو:

«ساختار پیشرانه پژو HYBRID4 500KW در نتیجه قوانین پرجزییات سری مسابقات FIA WEC طراحی شده است. در ابتدا قصد طراحی پیشرانه با یک توربوشارژ را داشتیم، اما این مسئله ما را از دستیابی به بهترین مرکز ثقل ممکن دور می کرد. پیشرانه تویین توربوی ۶ سیلندر ایده آل ترین هماهنگی میان تقسیم وزن، فناوری، جانمایی، ضریب اطمینان و بهینه سازی را در اختیار ما قرار می دهد.»

آزمایش های جاده ای ابرخودروی جدید پژو در پیست، از نیمه اول سال ۲۰۲۱ آغاز می شود.

ارشیا شیخ الاسلامی

پایگاه خبری اسب بخار

منبع: Carscoops

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.