ماجرای استفاده از امدادهای نوروزی در روز گذشته

ماجرای استفاده از امدادهای نوروزی در روز گذشته
بعد از ظهر روز گذشته، خودروی یکی از همکاران اسب بخار در محدوده ی تونل تکاور جاده هراز به خاطر ریزش سنگ، از قسمت رینگ و لاستیک دچار آسیب جدی شد.

مدیران 777 مدیران 777

خودروی مورد نظر و حادثه دیده، یک دستگاه هیوندای وراکروز بود که سرنشینان آن چهار خانم بودند و برایشان امکان تعویض لاستیک آسیب دیده با لاستیک زاپاس این خودروی بزرگ فراهم نبود. لذا بعد از مراجعه ی پلیس به صحنه ی حادثه، این پیشنهاد از جانب ماموران راهنمایی و رانندگی داده شد که یک امدادگر خودرویی تعویض لاستیک را برایشان انجام دهد. با توجه به حضور امداد خودروهای متفرقه در جاده هراز، سرنشینان وراکروز تعویض لاستیک زاپاس را به یکی از این امداد خودروهای متفرقه سپردند. اما نکته ی جالب اینجاست که امدادگر متفرقه جاده هراز، عدد ۱۵۰ هزار تومان را برای تعویض لاستیک آسیب دیده با لاستیک زاپاس اعلام کرده بود. این در حالی است که با توجه به آسیب وارد شده به چرخ و رینگ، امکان پنچرگیری برای لاستیک وجود نداشته و تنها امدادگر باید لاستیک زاپاس را به کاسه چرخ متصل می کرده و شاید این فرایند حدود ۱۰ دقیقه زمان را می طلبیده است.
بعد از مواجهه شدن سرنشینان هیوندای وراکروز با این نرخ خدمات، تماس هایی میان همکاران اسب بخار برقرار شد و به سراغ استعلام قیمت دقیق این نوع خدمات رفتیم. با توجه به اینکه امداد آسان موتور و هیوندای کرمان موتور آنچنان به صورت فراگیر در جاده ها حضور ندارند و احتمال دیر رسیدن آن ها به خودرو در جاده هراز وجود داشت، به سراغ امدادهای نوروزی گسترده مانند امداد خودرو ایران و امداد خودرو سایپا رفتیم. با تماس هایی که با مراکز امداد این دو شرکت بزرگ داشتیم، متوجه شدیم که ارائه ی خدمات اولیه به خودروهای غیر ایران خودرو و سایپا برایشان امکان پذیر است.
همچنین این شرکت ها توان رساندن امدادگر را در کمتر از ۲۰ دقیقه به محل خرابی وراکروز داشتند و از سویی هزینه ای که برای اجرت تعویض لاستیک اعلام می کردند، کمتر از ۴۰ هزار تومان بود. به عنوان مثال امداد خودرو ایران، برای تعویض لاستیک هیوندای IX55 یا همان وراکروز اجرت ۳۵ هزار تومان را دریافت می کند. یکی دیگر از نکات قابل توجه امداد خودروهای رسمی مانند امداد ایران خودرو و سایپا، عدم دریافت وجه ایاب ذهاب برای کمتر از ۱۰ کیلومتر فاصله است و در صورتی که خودروی نیازمند به امداد، بیش از ۱۰ کیلومتر با خودروی امدادگر فاصله داشته باشد، به ازای هر کیلومتر بیشتر از ۱۰ کیلومتر، عددی نه چندان قابل توجهی به اجرت اضافه خواهد شد. در نهایت می توان گفت که امداد خودرو ایران توانست تا با هزینه ای کمتر از ۵۰ هزار تومان به وراکروز آسیب دیده ی عوامل اسب بخار خدمات رسانی کند و در کمتر از ۲۰ دقیقه در محل مورد نظر حاضر باشد.
اما نکته ی قابل توجه دیگر، سرعت اطلاع رسانی امداد خودرو ایران به تماس گیرنده بود. بعد از ثبت درخواست تلفنی، در کمتر از ۲ دقیقه لینکی به صورت پیامک به شماره همراه مالک خودرو ارسال شد. با ورود به لینک، می توانستیم فاصله ی خودروی امدادی را با وراکروز به صورت آنلاین تماشا کنیم و از سویی تصویر خودرو امدادگر به همراه مشخصات فنی و شماره پلاک او برای پیگیری ها نیز در دسترس بود.
ماجرای استفاده از امدادهای نوروزی در روز گذشته
در پایان باید بگویم که با روایت این ماجرای اتفاق افتاده در روز گذشته، هیچ سعی نداریم تا شما را به سمت استفاه از امداد خودرو ایران و امداد خودرو سایپا بکشانیم. بحث ما این است که ابتدا خود تعمیرات جزئی خودرویتان را قبل از سفر بیاموزید و از سویی در سفرهای نوروزی، در صورت بروز هر مشکل از امداد خودروهای رسمی و با سابقه استفاده نمایید. قطعا در این ایام، بسیاری از شرکت های واردکننده و تولیدکننده خدمات نوروزی را برای مشتریان خود در نظر گرفته اند و اکثر خودروهای حاضر در سفرهای نوروزی می توانند در هنگام بروز مشکل، از خدمات رسمی خودروی خود استفاده کنند. در صورتی هم که مانند نمونه ی ذکر شده در فوق، امکان دسترسی به خدمات رسمی شرکت عرضه کننده وجود نداشت، می توانید از شرکت های امداد خودرو رسمی استفاده نمایید تا از هرگونه سوء استفاده، بروز مشکل بیشتر و هزینه های اضافی در این روزها جلوگیری نمایید.

پایگاه خبری اسب بخار

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.