قیمت نسخه های کارکرده پژو ۴۰۷ در بازار ایران

پژو 407
«۴۰۷» یکی از سدان های «پژو» به حساب می آید که در دوره ای محدود توسط «ایران خودرو» پا به بازار ایران گذاشت. پژو ۴۰۷ همیشه به صورت وارداتی به ایران آمده و هیچ گاه پایش به خط تولید ایران خودرو نرسیده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

بسیاری از کارشناسان بازار خودرو معتقد هستند که در آن دوره سیاست های اشتباه قیمت گذاری و بازارسنجی ایران خودرو و سایپا باعث شد خودروهایی چون پژو ۴۰۷ و سیتروئن C5 شکست در مقابل رقبای کره ای و ژاپنی را تجربه کنند. در آن دوره که هیوندای آزرای صفر کیلومتر با قیمتی کم تر از ۵۳ میلیون تومان به فروش می رسید و سوناتا ۴ سیلندر و تویوتا کمری GLX با قیمتی کم تر از ۴۵ میلیون تومان در اختیار مشتریان قرار می گرفتند، پژو ۴۰۷ اتوماتیک بهایی فراتر از ۴۸ میلیون تومان را داشت. با این که این سدان فرانسوی خاص تر از رقبای کره ای و ژاپنی در بازار ایران ظاهر شده بود، اما عدم موفقیت در بازار فروش نصیب آن شد. باید به این نکته توجه کنیم که به غیر از بازار ایران، پژو ۴۰۷ در بازار اروپا نیز موفق نبوده و خلاف انتظار مدیران پژو ظاهر شده است.
اکنون پس از یک دهه از عرضه پژو ۴۰۷ از سوی شرکت ایران خودرو، شاهد هستیم که همچنان بازار خرید و فروش این سدان فرانسوی کم فروغ است و همچنان کم تر کسی این خودرو را به عنوان یک گزینه کارکرده انتخاب می کند. عدم حضور گسترده، خدمات پس از فروش نه چندان فراگیر و نبود برخی ویژگی های رقابتی نسبت به کره ای ها و ژاپنی ها باعث شده حتا امروز هم پژو ۴۰۷ نتواند با خیال آسوده در بازار ایران خرید و فروش را تجربه کند. حضور این خودرو در بازار ایران باعث شد دوباره یک مثال میان نمایشگاه داران و دلالان احیا شود. مثال مورد نظر به این نکته اشاره می کند که برخی خودروها مانند پژو ۴۰۷، باید در شناسنامه مالک هم ثبت شود زیرا این دست از خودروها تا روز مرگ با مالک اول خود باقی خواهند ماند. این کنایه که به شکل طنز بیان می شود، همیشه برای خودروهای بدفروش استفاده شده و ۴۰۷ توانست بخش قابل توجه ای از استفاده این ضرب المثل بازاری را به خود اختصاص دهد.

پژو 407

اما امروز پژو ۴۰۷ با چه قیمتی در بازار کشور معامله می شود؟

عمده پژو ۴۰۷های فروخته شده از سوی ایران خودرو در بحث امکانات رفاهی و ایمنی مشابه به هم هستند و تفاوت خاصی میان آن ها وجود ندارد. اما در بحث فنی برخی از آن ها به جعبه دنده ۵ دنده دستی و تعدادی به جعبه دنده ۴ دنده اتوماتیک مجهز هستند. این خودرو با مدل ۲۰۰۹ به بازار ایران آمده و تعداد محدودی از نسخه های ۴۰۷، با مدل ۲۰۰۹ و ترخیص ۲۰۱۰ در بازار قابل خریداری هستند.
پژو ۴۰۷ عرضه شده از سوی ایران خودرو به امکاناتی مانند هشت کیسه هوای ۱۲ نقطه ای، سیستم کنترل پایداری، کروزکنترل و محدودکننده سرعت، سیستم تهویه دوگانه الکتریکی، سانروف، تریم داخلی چرم و پارچه، کول باکس، کامپیوتر سفر، پرده دستی عقب، تنظیم حالت رانندگی و جعبه دنده (نمونه اتوماتیک)، سنسور نور و باران، صندلی برقی راننده، آینه تاشوی برقی، شیشه های UV، سنسور پارک جلو و عقب و… مجهز است. البته در برخی نمونه ها سانروف، تریم چرم و پرده عقب دیده نمی شود و در تعدادی هم چراغ زنون فابریک و شش کیسه هوا نصب شده است. اما هیچ کدام از پژو ۴۰۷های واردشده به ایران دارای نمایشگر و دوربین عقب استاندارد و رسمی نیستند و بعدها، مالکان آن ها چنین ویژگی هایی را به خودروی خود اضافه کرده اند.
این خودرو در بازار ایران به پیشرانه ۲ لیتری تنفس طبیعی ۱۳۶ تا ۱۴۲ اسب بخار با گشتاور ۱۹۰ نیوتن متر مجهز است و توان آن نیز به چرخ های جلو می رسد. در بازار جهانی پژو ۴۰۷ با پیشرانه های دیزلی ۱٫۸ و ۲٫۲، و ۳ لیتری بنزینی هم به فروش رسیده است.
در بازار امروز بیش تر پژو ۴۰۷های فروشی کارکردی در بازه ۶۵ هزار تا ۲۹۰ هزار کیلومتر را دارند. همچنین یافتن نمونه بدون رنگ این خودرو تاحدی سخت است و عمده خودروهای موجود یک یا دو لکه رنگ برای شان اعلام می شود. نمونه های دنده ای ۴۰۷ را می توان در نسخه های سالم و با کارکردی کم تر از ۱۶۰ هزار کیلومتر کمتر از ۱۴۰ میلیون تومان خریداری کرد. همچنین نسخه های اتوماتیک سالم این خودرو باتوجه به میزان کارکرد، تمیزی بدنه و کابین، سلامت فنی و… قیمتی در بازه ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان را دارند. البته برخی فروشندگان ۴۰۷ به دلیل ضعف موجود در خودروی شان حاضر هستند با قیمتی کم تر از ۱۴۰ میلیون تومان هم این سدان فرانسوی را به فروش برسانند.


پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.