قوی ترین لامبورگینی تاریخ رونمایی شد

لامبورگینی ایسنزا

پس از انتشار تصاویر و پیش‌نمایش های بسیار بالاخره «لامبورگینی» از قوی ترین خودروی تاریخ خود با نام «ایسنزا» رونمایی کرده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

قلب تپنده لامبورگینی ایسنزا موتور تنفس طبیعی V12 است، قوی ترین پیشرانه ای که تاکنون این نشان ساخته است. ایسنزا را می توان ادامه دهنده مسیر خودروهایی چون «میورا Jota» و «دیابلو GTR» دانست که با الهام از آیرودینامیک پرتوتایپ های مسابقه ای ساخته شده است. ناگفته نماند ایسنزا خودرویی است که مختص پیست ساخته شده و سواری با آن در جاده غیرقانونی است.

مدیران 777 مدیران 777
 لامبورگینی ایسنزا

«استفانو دومنیکالی»، مدیرعامل و رئیس لامبورگینی، در رابطه با این خودرو می گوید: «لامبورگینی ایسنزا SCV12 خالص ترین تجربه رانندگی در پیست را ارائه می دهد. شاهکار مهندسی که ارتباط سخت میان خودرو و آسفالت پیست مسابقه را برجسته می کند. لامبورگینی برندی است که نگرشی به آینده دارد و به دنبال چالش های جدید است، اما ما هیچ گاه ریشه های خودمان و این که چه هستیم را فراموش نمی کنیم. لامبورگینی ایسنزا ترکیب فوق العاده ای از روح غیرمتعارف ما به عنوان یک سوپراسپرت ساز و اشتیاق ما برای ساخت پیشرانه های اسپرت است.»

لامبورگینی ایسنزا SCV12

لامبورگینی ایسنزا به موتور V12 تنفس طبیعی مجهز است که توان تولید ۸۳۰ اسب بخار قدرت را دارد. قدرت این پیشرانه توسط جعبه دنده ۶ سرعته X-trac به چرخ های عقب منتقل می شود. با توجه به استفاده از قطعات فیبرکربنی در بدنه این خودرو نسبت قدرت به وزن در ایسنزا ۱٫۶۶ اسب بخار بر کیلوگرم است. با این قدرت چندان تعجبی ندارد که ایسنزا به عنوان یک خودروی پیست رونمایی شده، چراکه حضور این خودرو در جاده بسیار خطرآفرین است. طراحی این خودرو با الهام از پرتوتایپ مسابقه ای ساخته شده که سال ۱۹۷۰ معرفی شده بود. تمامی قطعات ایسنزا طوری طراحی شده است که در پیست مسابقه و محل توقف خودروها خیلی زود تعویض شوند.

درون کابین فرمان مسابقه ای را می بینیم که با الهام از خودروهای فرمول ۱ ساخته شده و دکمه های بسیار و صفحه نمایش روی آن قرار گرفته است. همچنین صندلی های مخصوص مسابقه ای را با آخرین فناوری داریم که بدن راننده را محکم دربر می گیرد. به جز دکمه های کناری در وسط اتاق چیز دیگری در اتاق این خودرو دیده نمی شود، البته جای تعجب نیست چراکه ایسنزا یک خودروی مسابقه است.

 لامبورگینی ایسنزا

کمپانی لامبورگینی تنها ۴۰ دستگاه از این خودرو را در ایتالیا خواهد ساخت و مشتریان این ۴۰ دستگاه می توانند به برنامه جهانی لامبو برای حضور در پیست های مختلف ملحق شوند و همراهی «امانوئل پیرو» را، به عنوان قهرمان پنج دوره از مسابقات لِمان، تجربه کنند. از آن جایی که ایسنزا یک خودروی مسابقه است مالکان این خودروها همیشه نمی توانند آن ها را چک کنند و به همین منظور امکانی فراهم شده تا آن ها به صورت ویدیویی و زنده خودروی خود را ببینند.

هنوز قیمت این هیولای ایتالیایی مشخص نیست و اهمیتی هم ندارد، چراکه درنهایت، تمام ۴۰ دستگاه به مشتریان ثروتمند این برند فروخته خواهد شد. برای آن ها فقط داشتن این سوپراسپرت افسانه ای مهم است نه قیمت آن.

محمدرضا پاداش

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.