ققنوس بر خاسته از خاک + ویدیو

ققنوس بر خاسته از خاک

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

آن زیباست و با ۶۴۷ اسب بخار قدرت، بسیار سریع است. شاید شما سوپر فورمنس را با نام خودروهایی اسپرت در دهه ۱۹۶۰ بشناسید. شاید بتوان به ” شلبی دیتونا کوپه ” به عنوان نمونه ای از آن ها اشاره کرد. اما اکنون شاهد ظهور یک سوپر فورمنس جدید، باز هم در قالب محصولی افسانه ای از فورد هستیم. اکنون نوبت GT40 است، آن هم در نمایشگاه دیوانه ها؛ ” سما “!

مدیران 777 مدیران 777

ققنوس بر خاسته از خاک

این در واقع خودرویی به شدت زیباست که در نمایشگاه خودروهای خاص سما معرفی شده است. خودرویی که توانایی های خیره کننده خود را زیر کاپوت پنهان کرده است. قدرت مورد نیاز این اعجوبه چهار چرخ توسط پیشرانه اکو بوست فورد تامین می شود. موتوری V6 به حجم ۳٫۵ لیتر که ۶۴۷ اسب بخار قدرت در چنته دارد. ساخت و نصب این پیشرانه روی جی تی توسط کارشناسان تیم V’s Performance انجام شده است. با این حال در به روز رسانی اجرا شده بر روی آن، از توربو شارژرهای ساخت Honeywell Garrett و سیستم اگزوز سفارشی شرکت Magnaflow بهره گرفته اند. تمام این مجموعه قطعه های موتوری روی سیستم تعلیق بادی ساخت Ridetech Shockwave و رینگ های سفارشی HRE سوار شده است.

این GT40 خاص، بخش زیادی از قطعه های خود را از درگ ریسرهای مدرن قرض گرفته است. اگرچه بیراه نیست بگوییم این نسخه به احترام نسخه ای از GT40 مدل ۱۹۶۸، که در آن سال موفق به کسب مقام اول در مسابقات ۲۴ ساعته لمان شد، بازطراحی و ساخته شده است. ترکیب رنگ های سفید، قرمز، آبی بدنه همراه با برچسب های EcoBoost، به پیروی از خودروهای مسابقه ای مدرن فورد اجرا شده اند. بهبودهای آیرودینامیکی در GT40 نیز شامل فلاپ فیبر کربنی در سپر جلو و بال غول آسای عقب می شوند.

سوپر فورمنس جدید در لباس GT40 آمده است تا بار دیگر جایگاه اول را به خود اختصاص دهد. این تنها نسخه معتبر از GT40 است که با شماره سریال خودروهای سری GT40-P به میدان می آید. همچنین ساختار شاسی استیل مونوکوک آن نشان می دهد که یک GT40 استاندارد، تا دو سوم، پتانسیل تبدیل به نسخه سوپر فورمنس را دارد.

علاقه مندان به این GT40 سوپر فورمنس می توانند اکنون برای ثبت سفارش آن به کمپانی فورد مراجعه کنند. با این حال تا امروز خبری از قیمت رسمی آن به بیرون درز نکرده است، اما فراموش نکنید که یک شلبی کوپه سوپر فورمنس اصلی ساخته شده توسط فورد، این روزها بیش از ۱۱۵٫۰۰۰ دلار ارزش دارد. پس بی شک GT40 سوپر فورمنس، خودروی ارزانی نخواهد بود.

سپهر عظیمی
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.