فریب مشتریان خودرو بدون نظارت نهادهای مربوطه!

شرایط فروش فوری مزدا3 با قیمت جدید اعلام شد- بهمن 97
همزمان با آشفتگی بازار خودرو از اوایل تابستان ۱۳۹۷، شاهد رفتارهایی از جانب برخی از نمایندگان عرضه محصولات تولیدی و وارداتی بودیم که بیشتر نشان از همسویی این افراد با تحریم‌های صورت گرفته از سوی دول خارجی بود تا دلسوزی برای مملکت.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

این قبیل رفتارها ناشی از عدم اطلاع رسانی درست شرکت‌های عرضه کننده خودرو و همچنین عدم نظارت دقیق و مسوولانه سازمان‌های ذی‌ربط بوده است. طی ماه‌های اخیر شاهد تحرکات غیرطبیعی از سوی نمایندگانی بودیم که در سال جاری امتیاز آنها از سوی شرکتهای تولیدکننده و واردکننده لغو شده بود ولی بدلیل موارد اشاره شده در سطرهای بالا، مشتریان از این موضوع مطلع نبودند.
تجربه شخصی نگارنده این مطلب، به یک مورد خرید خودرو مزدا ۳ جدید برمیگردد که از یکی از نمایندگی‌های پیشین گروه بهمن در خیابان دماوند و مرکز خودرویی البرز در آجودانیه صورت گرفته بود. نمایندگی مزدا شکاری، که درسال‌های قبل دارای مجوز فروش و خدمات پس از فروش برندهای مزدا و میتسوبیشی بوده است و بدلیل عملکرد ضعیف و شکایت های مشتریان، هر دو امتیاز لغو شده بودند، با استفاده از نصب لوگوی میتسوبیشی و مزدا بر سر در نمایندگی خود، اقدام به فریب مشتریان نموده و با پیش فروش و انعقاد قرارداد خودرویی اقدام به جمع‌آوری وجوه نقد کرده است.
به نظر میرسد نهادهای نظارتی می بایست کنترل دقیقتر و جامعتری بر عملکرد فروشندگان و ارائه دهندگان خدمات پس از فروش شرکتها داشته باشند تا مردم بیش از این دچار چالش نشوند.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.