عرضه نسخه جدید ام وی ام X33S در سال جدید + ویژگی های فنی

عرضه نسخه جدید ام وی ام X33S در سال جدید + ویژگی های فنی
آن گونه که برخی منابع آگاه خبر می دهند، شرکت “مدیران خودرو” در سال ۹۷ پروژه ای برای تولید نسخه به روزتر ام وی ام X33S آغاز کرده بود که احتمال دارد در سال ۹۸ این کراس اوور اقتصادی چینی در نسخه ارتقا یافته پا به بازار ایران بگذارد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

ام وی ام X33S که در برخی بازارها با نام چری تیگو ۳ شناخته می شود، در نسخه های مختلفی پا به بازار کشورهای در حال توسعه گذاشته است. این خودروی چینی در برخی کشورها با پیشرانه ۱٫۶ لیتری تنفس طبیعی ۱۲۵ اسب بخار با گشتاور ۱۶۰ نیوتن متر عرضه شده و مدت هاست در ایران به پیشرانه ۲ لیتری تنفس طبیعی ۱۳۹ اسب بخار با گشتاور ۱۸۲ نیوتن متر مجهز شده است.
با آغاز عرضه و تولید نمونه کنونی ام وی ام X33 که به X33S معروف است، امکان سفارش گذاری این خودرو با جعبه دنده دستی برای مشتریان ایرانی از بین رفت و از سال ۹۵ تا امروز، مشتریان مدیران خودرو می توانند این کراس اوور اقتصادی را با جعبه دنده CVT اتوماتیک خریداری کنند. این جعبه دنده که قابلیت تیپ ترونیک و تعویض دنده مصنوعی ۷ دنده دارد، سامانه انتقال قدرت نه چندان به روز در میان CVTها به حساب می آید و به دلیل ساختار و سبک استفاده، چندان با نوع رانندگی عمومی ایرانیان هماهنگ نیست. همین مسئله باعث شده بسیاری ام وی ام X33S را خودرویی کم جان در ابتدای حرکت بدانند و آن را خلاف کراس اوور بودن، خودرویی نامناسب در شیب های به نسبت تند معرفی کنند. این مسئله در حالی است که نسخه دنده دستی قدیمی X33 خودرویی رقابتی میان کراس اوورهایی همچون لیفان X60 بود و توانایی حرکتی و شتاب مناسب را در اختیار راننده قرار می داد. با این وجود در شرایط کنونی شاهد هستیم مدیران خودرو بیش از ۴ هزار ام وی ام X33S را در سال ۹۷ تولید کرده است، این اتفاق نشان می دهد خلاف تصور عمومی، همچنان بسیاری از مشتریان مدیران خودرو از سبک فنی این کراس اوور راضی هستند و توانسته اند خود را با جعبه دنده CVT این خودروی چینی وفق دهند.
عرضه نسخه جدید ام وی ام X33S در سال جدید + ویژگی های فنی
اکنون بر اساس اطلاعات به دست آمده از داخل شرکت مدیران خودرو، مهندسان چری و ام وی ام، پیشرانه ای جدید را روی X33S نصب کرده اند و چندی پیش تست های فنی آن را در ایران انجام داده اند. ام وی ام X33S جدید به همان پیشرانه چری آریزو ۵ توربو، تیگو ۷ و ام وی ام X55 مجهز است و موتور ۱٫۵ لیتری توربوی ۱۴۷ اسب بخار و ۲۱۰ نیوتن متر گشتاور جایگزین پیشرانه ۲ لیتری تنفس طبیعی شده است. بر پایه منابع خبری، جعبه دنده ام وی ام X33S جدید همان CVT قبلی است و در اصل پایه و اساس فنی چری آریزو ۵ توربو به دل این کراس اوور ام وی ام آمده است.
بر اساس تست های انجام شده، گویا ام وی ام X33S توربو به مراتب با ارتقای فنی و قابلیت حرکتی همراه شده و شتاب اولیه و ثانویه آن بهبود پیدا کرده است. همچنین بحث شروع حرکت در سربالایی برای این خودرو رفع شده و دیگر نمی توان به دلیل جعبه دنده CVT، این خودرو را در شیب جاده ها ناتوان و کم جان معرفی کرد.
به گفته منابع آگاه، احتمال آن زیاد است که با قطعی شدن عرضه ام وی ام X33S توربو، سیستم کنترل پایداری الکتریکی (ESP و TCS) به صورت استاندارد روی این خودرو نصب شود. همچنین احتمال دارد در کنار ارتقای فنی X33S، برخی امکانات رفاهی مانند گرم کن صندلی های جلو نیز به این خودرو اضافه شود.


بر پایه آخرین اعلام قیمت شرکت مدیران خودرو، ام وی ام X33S بهای ۱۹۱ میلیون تومان را در کارخانه دارد، بنابراین می توان پیش بینی کرد با آغاز عرضه ام وی ام X33S توربو، قیمت این کراس اوور چینی فراتر از ۲۱۰ میلیون تومان برود. با توجه به اطلاعات اعلام شده در این متن، به مشتریان مدیران خودرو پیشنهاد می شود اگر قصد خرید ام وی ام X33S تنفس طبیعی را دارند، کمی صبر کنند تا این شرکت نمونه توربوی آن را معرفی کند زیرا نمونه توربوی ام وی ام X33S به مراتب می تواند جذاب تر و کارآمدتر از نمونه کنونی باشد و در بحث خرید و فروش اقبال بیش تری نسبت به نمونه موجود در بازار داشته باشد.

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.