شاسی بلند مرموز مزدا در دست طراحان

شاسی بلند مرموز مزدا در دست طراحان

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

معرفی نسل جدید مزدا ۳ در نمایشگاه لس آنجلس در ماه نوامبر سال گذشته، نسل جدیدی از خودروهای مزدا را متولد کرد که از هر جنبه با محصولات قبلی این شرکت تفاوت دارند. بنابراین در ماه های پیش رو انتظار می رود مزدا دست به معرفی مدل های جدیدتری هم بزند. معرفی خودروهای جدید می تواند دستی بر سر و روی خط تولید و سبد محصولات خاک گرفته مزدا بکشد.

اما آن چه با نسل نو مزدا ۳ آغاز شد، یک ماه آینده با رونمایی شاسی بلند جدید این کمپانی استمرار می یابد. SUV کامپکت جدید این شرکت که ویژگی های فنی آن اعلام نشده است، به زودی رونمایی می شود. سه شنبه هفته گذشته بود که اعلام شد دومین محصول با استراتژی ” بلوغ در زبان طراحی KODO ” به زودی روانه بازار می شود. با این حال هنوز هیچ اطلاعات دقیقی از اندازه و ویژگی های این محصول وجود ندارد.
برخی گمانه زنی ها حکایت از این دارند که شاسی بلند جدید، ممکن است نسل نو مدل CX-3 باشد. اگرچه از رندرهای گرافیکی منتشر شده، این چنین به نظر نمی رسد. CX-3 کنونی در سال ۲۰۱۸ برای نخستین بار فیس لیفت شد، بنابراین هنوز زود است که نسل بعدی این خودرو معرفی شود. همچنین CX-3، کراس اووری ساب کامپکت است و نه کامپکت! در حالی که شاسی بلند در دست طراحی مزدا، در کلاسی بالاتر از ساب کامپکت ها قرار می گیرد.
اما نسخه کوپه از مدل CX-5 نیز به عنوان گزینه دیگری روی میز ما است. به خصوص این که شکل بدنه خودرو با توجه به آن چه از تیزرهای آن پیداست، گواه این موضوع می تواند باشد. از سویی مزدا اعلام کرده است این شاسی بلند جدید روی ساختار اصلاح شده Skyactiv-Vehicle مشترک با مزدا ۳ جدید، طراحی می گردد. در حالی که نسل کنونی CX-5 از نسخه قدیمی Skyactiv در پلت فرم خود استفاده می کند. بنابراین این احتمال هم می تواند نقض شود.
در ساختار جدید مورد استفاده مزدا، پیشرانه های Skyactiv با فن آوری X-Variant عرضه می شوند که از سیستم کنترل فشرده سازی احتراق داخلی (SPCCI) بهره می برند. این پیشرانه ها ترکیبی از سیستم جرقه زنی موتورهای بنزینی و سیستم پانچ موتور دیزلی را ترکیب می کند. بنا به اعلام رسانه های ژاپن، نسخه ۲٫۰ لیتری از موتورهای Skyactiv-X، ۳۰ درصد گشتاور بیش تری نسبت به نمونه های G و ۱۰ درصد قدرت اضافه در مقایسه با نمونه D ارائه می کند. اینک کم تر از یک ماه تا برگزاری نمایشگاه ژنو فرصت باقی است. مشتاقیم به زودی در این نمایشگاه، اطلاعات بیش تری از شاسی بلند اسرار آمیز مزدا به دست آوریم.
سپهر عظیمی
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.