سری جدید سیتروئن C3-XR معرفی شد؛ خودرویی که باید در تهران رونمایی می شد!

سری جدید سیتروئن C3-XR معرفی شد؛ خودرویی که باید در تهران رونمایی می شد!
به تازگی کمپانی سیتروئن فراسنه، فیس لیفت سیتروئن C3-XR را برای عرضه در بازار چین رونمایی کرده و قرار است که بزودی این خودرو وارد بازار جهانی شود. پیش آغاز تحریم ها، قرار بود که کمپانی سیتروئن، این خودرو را در سومین نمایشگاه خودروی تهران رونمایی کند!

مدیران 777 مدیران 777

سیتروئن C3-XR فیس لیفت قرار بود که به عنوان برادر ناتنی پژو ۲۰۰۸ در بازار ایران هم عرضه شود و مشتریان این سبک خودروها بتوانند بر اساس سلیقه ی خود، یکی از این دو خودروی اتحاد PSA را در کشور خریداری نمایند. C3-XR برای اولین بار در سال ۲۰۱۴ به بازار جهانی معرفی گردید و سپس وارد خط تولید این خودروساز فرانسوی در چین شد. اصول فنی و مهندسی این کراس اوور شهری سیتروئن کاملا با پژو ۲۰۰۸ برابر است و از پلتفرمی مشابه میان این دو خودرو استفاده شده است.
وقتی به نسخه ی فیس لیفت C3-XR نگاه می کنید، متوجه می شوید که در کابین این خودرو شباهت به مراتب زیادی با پژو ۲۰۰۸ و سبک جدید طراحی سیتروئن نیز وجود دارد. همچنین برخی قطعات میان ۲۰۰۸ و این خودرو مشترک بوده و تفاوتی میان آن ها وجود ندارد. در بحث ظاهری نیز سیتروئن C3-XR اصول به روزتری را دنبال می کند و سبک طراحی چراغ ها و دیلایت های آن به مراتب زیباتر از گذشته است.
این کراس اوور فرانسوی در بحث امکانات رفاهی تفاوتی نسبت به نسخه ی قبلی خود داشته و برخی افزایش تشابه ها با پژو ۲۰۰۸ باعث شده تا تعدادی از امکانات گذشته ی خود را فراموش کند. به عنوان مثال در حال حاضر سیتروئن C3-XR فیس لیفت امکاناتی نظیر استارت دکمه ای خود را در نسخه های ابتدایی از دست داده است.
اما همچنان در نگاه کلی سیتروئن C3-XR به امکانات قابل قبولی مجهز است. ۶ کیسه ی هوای ۱۰ نقطه ای، سیستم کنترل پایداری، قابلیت انتقال میزان دخالت سیستم کنترل پایداری و نحوه ی رانندگی، حالت اسپرت و برفی جعبه دنده، فرمان کمکی برقی، کامپیوتر سفر، نمایشگر لمسی، دوربین و سنسور عقب، آینه های تاشو برقی، سنسور نور و باران، سقف شیشه ای ثابت، کروزکنترل و محدودکننده ی سرعت، تریم داخلی چرم و پارچه و… از جمله امکانات سیتروئن C3-XR فیس لیفت ۲۰۱۹ است.
این خودرو پیش از به روز رسانی در بازار چین قابلیت سفارش با پیشرانه ی ۱٫۶ لیتری توربو ۱۶۵ اسب بخار را داشت و در نمونه ی جدید هم این امکان برای مشتریان فراهم است. پیشرانه ی THP سیتروئن C3-XR دقیقا با پژو ۲۰۰۸ و سیتروئن C3 بازار ایران برابر است و توان آن از طریق یک جعبه دنده ی ۶ سرعته به چرخ های جلوی آن می رسد.
بدیهی است که اگر شرایط تحریم نبود، سایپا سیتروئن می توانست با عرضه و تولید C3-XR جدید فروش به مراتب بیشتری از C3 را در بازار ایران تجربه کند.


پایگاه خبری اسب بخار

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.