بی وای دی S6 بالاتر از رقبا در بازار قیمت گذاری شد

بی وای دی S6 بالاتر از رقبا در بازار قیمت گذاری شد
در ماه های گذشته بارها شاهد بودیم که بی وای دی S6 با بهای کمتر از چری تیگو ۵ و جک S5 اتوماتیک در بازار آزاد به فروش می رسید.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

اما با گذشت زمان شاهد هستیم که بعد از آغاز موج افزایش قیمت، بهای این کراس اوور چینی نیز تغییر کرده و حال دلالان بهایی فراتر از رقبا را برای این خودرو طلب می کنند. در حال حاضر بی وای دی S6 مدل ۱۳۹۷ صفر کیلومتر، قیمتی در بازه ۳۲۵ تا ۳۳۵ میلیون تومان را دارد. در خصوص قیمت مدل ۱۳۹۷ این خودرو، می بینیم که آنچنان ارزش ریالی آن تفاوت خاصی با تیگو ۵ و جک S5 ندارد. همچنین قیمت آن نیز با هایما S7 توربو مدل ۱۳۹۷ برابر است.
اما وقتی بحث قیمت گذاری دلالان برای مدل ۱۳۹۸ بی وای دی S6 می شود، می بینیم که قیمت بالایی برای این خودرو اعلام می شود و گاهی تا ۳۵۰ میلیون تومان قیمت گذاری شده است. البته که در حقیقت بهای واقعی بی وای دی S6 توسط دلالان در بازه ۳۴۰ تا ۳۴۵ میلیون تومان در نظر گرفته شده و قیمت بیش از ۳۵۰ میلیون تومان در شرایط فعلی برای این خودرو معنی ندارد.
کدام کراس اوورهای متوسط چینی بیش ترین حباب قیمتی را دارند؟
در سال های گذشته همیشه جک S5 اتوماتیک، چری تیگو ۵، هایما S7 توربو و بی وای دی S6 رقابت سختی را با هم در بازار آزاد داشته اند و در اکثر مواقع در یک محدوده قیمتی معامله می شدند. اما با به هم ریخته شدن بازار خودرو، شاهد هستیم که هر بار یکی از این خودروها، لیدر اصلی بازار کراس اوورهای متوسط چینی می شود و حال این بار، نوبت به بی وای دی S6 رسیده تا در این بخش با بهایی بالاتر معامله شود. البته نباید این نکته را فراموش کرد که در شرایط فعلی بازار خودرو رکود سختی را پشت سر می گذارد و معامله خودروها با قیمت های اعلام شده به سختی انجام می شود. اما همچنان شاهد هستیم که نهادهای نظارتی هیچ اقدام با نتیجه مثتبی را در بازار آزاد انجام نداده اند و با وجود رکورد بی سابقه در نمایشگاه های خودرو، همچنان دلالان هستند که بر روند قیمت گذاری خودروها نظارت دارند.

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.