«بی وای دی E3» به بازار چین معرفی شد + تصاویر

بی وای دی E3
به تازگی بی وای دی E3 برای آشنایی مشتریان به نمایندگی های فروش بی وای دی در چین رفته و قرار است تا در هفته های جاری قیمت رسمی تیپ های مختلف آن اعلام شود.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

بی وای دی ای ۳ (BYD E3) به نوعی نمونه سدان هاچ بک E2 است و از نظر فنی و طراحی بسیار نزدیک به برادر کوچکتر خود طراحی شده است. E3 از نظر ابعاد و اندازه در رده سدان های کلاس C قرار دارد و با توجه به پسوند E در نام گذاری آن، مشخص است که تنها در نمونه الکتریکی عرضه خواهد شد. با اینکه E3 از نظر کلاس بدنه به بی وای دی چین (Qin) جدید نزدیک است، اما می بینیم که در بحث ظاهری به مراتب پویاتر از آن ظاهر شده و همچنین قابلیت فنی به روزتری دارد. از سویی دیگر بازار رقابت بی وای دی E3 و چین نسبت به هم متفاوت است؛ زیرا E3 تنها به عنوان یک سدان الکتریکی به فروش خواهد رسید و بی وای دی چین نیز در کنار عرضه در نمونه الکتریکی، بزودی با نسخه های پلاگین هیبرید (DM) و بنزینی هم معرفی می شود و به طور کل هدف گذاری مجزایی نسبت به E3 دارد.
بی وای دی E3
در بحث امکانات رفاهی و ایمنی، بی وای دی E3 تا حد زیادی شبیه به E2 ظاهر شده است. برای همین نمی توان توقع برخی امکانات لوکس محصولات گران قیمت بی وای دی را در این سدان برقی چینی داشت. اما با این وجود امکاناتی نظیر شش کیسه هوای ۱۰ نقطه ای، فرمان کمکی برقی، ترمز پارک برقی، تنظیم حالت رانندگی، نمایشگر ۱۰٫۱ اینچی لمسی، کامپیوتر سفر، سانروف، تریم داخلی چرم، آینه های تاشو برقی، رینگ های آلیاژی تراش خورده، سنسور نور، دوربین عقب، سیستم تهویه اتوماتیک، کروز کنترل، فرمان بر صوتی، اتوهلد، کنترل شروع حرکت در سربالایی، بازیافت انرژی، فناوری LED چراغ ها، سیستم کنترل پایداری و… در بی وای دی E3 نیز دیده می شود. برخی رسانه های چینی احتمال می دهند که کمپانی سازنده در آینده نزدیک امکاناتی مانند گرمکن صندلی های جلو، سنسور باران، دوربین ۳۶۰ درجه، دوربین زیر آینه شاگرد و رادار نقطه کور و خطی را به این خودروی برقی اضافه کند. اما فعلا نمونه های به نمایش در آمده از E3 در نمایندگی های چین بی وای دی، سطح امکانات نام برده را نشام می دهند.
بی وای دی E3
در بحث فنی قرار است تا بی وای دی E3 با دو نوع ساختار به بازار عرضه شود. نمونه اول به موتور الکتریکی ۷۰ کیلووات (۹۳٫۸ اسب بخار) مجهز است و با باتری ۳۵٫۲ کیلووات ساعتی می تواند ۳۰۵ کیلومتر مسافت را با هر بار شارژ کامل طی نماید. نمونه دوم که نسخه قوی تر این خودرو الکتریکی است به موتور برقی ۱۰۰ کیلووات (۱۳۴ اسب بخار) مجهز خواهد بود و با باتری ۴۷٫۳ کیلووات ساعت، مسافت ۴۰۵ کیلومتر را با هر بار شارژ می پیماید. با توجه به فناوری جدید باتری های BYD که در کمپانی های مطرحی چون تویوتا، فولکس واگن، مرسدس بنز و… استفاده می شود، این قابلیت وجود دارد تا باتری خودروهایی چون بی وای دی E3 در کمتر از ۲۵ دقیقه از ۰ درصد به ۸۰ درصد شارژ برسد. این ویژگی که در حالت شارژ سریع قابل استفاده است، در برخی خودروهای بی وای دی زمان شارژ شدن تا ۸۰ درصد را به کمتر از ۲۰ دقیقه رسانده است. بنا بر اعلام مهندسان و مدیران بی وای دی، فناوری جدید باتری های این خودروساز الکتریکی به مراتب آلایندگی پنهان کمتری برای محیط زیست دارد و از سویی عمر مفید فراتر از ۱۳ سال در این باتری ها وجود دارد.


بی وای دی در ایران…

کمپانی بی وای دی از سال ۱۳۹۴ همکاری خود را با شرکت خودروسازی «کارمانیا» برای تولید محصولاتش در ایران آغاز کرد. اولین خودروی این نشان چینی که در ایران به تولید CKD رسید، بی وای دی S6 بود و بعد از آن نیز، بی وای دی F3 به خط تولید کارمانیا آمد. با توجه به استقبال صورت گرفته از محصولات بنزینی این خودروساز، قرار بود تا خودروهای هیبرید و برقی بی وای دی نیز مانند تانگ و E6 به بازار ایران راه پیدا کنند. برای همین نمونه هایی از این خودروها جهت انجام تست های فنی وارد ایران شدند و در بحث حمل و نقل عمومی هم، بی وای دی K9 در جایگاه محبوبترین اتوبوس شهری الکتریکی جهان جهت تست های فنی به شهرهایی چون شیراز و تهران رفت.
در کنار این پروژه ها، شرکت کارمانیا در نمایشگاه خودروی تهران ۱۳۹۶ رونمایی بی وای دی S7 را انجام داد و پیش فروش این کراس اوور لوکس چینی با طرح های مشارکت در تولید از همان زمان آغاز شد. با وجود اینکه کارمانیا و بی وای دی برنامه داشتند تا سومین محصول تولیدی خود در ایران را از تابستان ۱۳۹۷ به دست مشتریان برسانند، اما خروج آمریکا از برجام و آغاز تحریم های جدید باعث شده تا تحقق این تعهد به مشتریان به وضعیت نامشخصی تبدیل شود. در حال حاضر شرکت کارمانیا هنوز نتوانسته تا با گذشت بیش از یک سال از زمان تعهد خود، بی وای دی S7 را وارد خط تولید کند و به همین خاطر، ثبت نام کنندگان این خودرو نیز نارضایتی هایی را از شرکت نام برده دارند. حال گویا قرار است تا مذاکرات با بی وای دی همچنان ادامه داشته باشد و در صورت وجود راهکار عملیاتی، محموله قطعات منفصله خودروهای بی وای دی از جمله S7 به ایران برسند.

شما مخاطبان اسب بخار می توانید برای آشنایی بیشتر با محصولات بی وای دی، ویدیوی تست و بررسی بی وای دی S6، ویدیوی تست و بررسی بی وای دی F3 و ویدیوی معرفی بی وای دی S7 را با کلیک بر روی لینک تماشا نمایید.


آلبوم تصاویر بی وای دی E3:


پایگاه خبری اسب بخار
منبع: YCWB و Autohome

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.