افزایش قیمت زیرپوستی خودرو به سبک سوغاتی های فرانسوی

افزایش قیمت زیرپوستی خودرو  به سبک سوغاتی های فرانسوی
به تازگی در حالی قیمت پژو ۲۰۷ سدان اتوماتیک با رقم ۱۰۴ میلیون تومان معرفی شد که ” ایران خودرو ” و دیگر شریک اش در جاده مخصوص، ” سایپا “، در چند ماه اخیر از اعلام قیمت های جدید برای قراردادهای قطعی سرباز زدند.

مدیران 777 مدیران 777

شاید لازم باشد یادآور شویم که قیمت خودرو ۲۰۷ هاچ بک اتوماتیک در آخرین مرحله با قیمت رسمی ۵۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان از سوی ایران خودرو اعلام شده بود. عددی که با کمی تأمل و مقایسه با رقم اعلام شده برای همین خودرو البته با یک صندوق، به افزایش قیمت چند برابری خواهیم رسید. این عدد و رقم ها حامل پیامی پنهان است، افزایش قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا!
اما در بهارستان هم گفته ها حاکی از آن است که جلسه ویژه کمیسیون مجلس با حضور وزیر جدید صنعت، معدن و تجارت برای بررسی درخواست افزایش قیمت خودرو سازان تا ۵۰ درصد مطرح شده است. درست در وضعیتی که این شرکت ها در تحویل خودروهای قرارداد شده در ماه های پیش تأخیر دارند و به مشتریان وعده پرداخت سود تأخیر داده اند. شاید اوج این خبرها با بخشنامه سایپا برای جایگزینی تیبا و پراید به جای خودروهای ساندرو و استپ وی به اوج خود رسید که با موجی از اعتراض مواجه شد و معاونت بازاریابی سایپا را در کم تر از ۲۴ ساعت مجبور به ملغا اعلام کردن این بخشنامه کرد. این خبرها زمانی خواندنی تر می‌شود که آخرین گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد خودورهای سواری درباره نظرسنجی صورت گرفته از مشتریان در خصوص کیفیت ثانوی محصولات را نیز در نظر بگیریم. سوغاتی های فرانسوی در رتبه دوم کیفیت و با ضریب ۳٫۲۷ درصد بیش ترین کاهش رضایتمندی مشتریان از کیفیت خودورها را به خود اختصاص دادند، جایگاه کیفی پایین تر از خودروهای چینی. تنها عاملی که شاید می توانست در مقابل سیر صعودی پیشرفت های طراحی و عرضه مدل های جدید این خودروهای شرقی مقاومت کنند، فرو ریخت. اکنون باید دید ایران خودرو با از دست دادن مزیت های رقابتی خودروهای پیر فرانسوی اش همچون قیمت و کیفیت، چه گونه می خواهند در مقابل رقیب های شرقی اش که گاه کیفیت به مراتب بهتری دارند و از شرایط فروش اقساطی یا لیزینگی با تحویل فوری نیز بهره مند هستند، بازار از دست رفته اش را حفظ کند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

امیر صناعی

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.