از دولت آلمان به خودرو سازان: جذاب بسازید همچون تسلا!

از دولت آلمان به خودرو سازان: جذاب بسازید همچون تسلا!

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

زیبایی شاید نخستین چیزی باشد که برای مردم در لحظه مواجه شدن با خودرو به چشم آید، اما کم تر کسی را می توان یافت که در خرید خودرو به حفظ محیط زیست فکر کند. با این حال گاه همین خودروهای سبز آنچنان دوست داشتنی هستند که دل هر خریداری را به دست می آورند. محصولات تسلا موتورز را می توان نمونه موفقی از این مدل ها دانست. اکنون کار به جایی رسیده است که دولت آلمان به طور رسمی از خودروسازان این کشور درخواست کرده خودروهایی جذاب همچون محصولات تسلا تولید کنند!

مدیران 777 مدیران 777

” پیتر آلتمایر ” وزیر فدرالی آلمان در امور انرژی و اقتصاد، به تازگی با هوشمندی تمام به غول های خودروسازی آلمان کنایه زده است تا اندکی به خودشان بیایند. هر چند تلاش برندهایی همچون فولکس واگن، مرسدس بنز، پورشه و ب ام و در سال های اخیر در جهت الکتریکی شدن ستودنی بوده است، اما مقام های دولتی آلمان معتقدند خودروهای پاک آلمانی به اندازه استارت آپ های آمریکایی جذاب نیستند! با توجه به غرور همیشگی آلمانی ها و داشتن عناوینی همچون مهد خودروسازی جهان، این در خواست دولت آلمان را می توان جسورانه ترین اعتراف تاریخی آن ها دانست!

با این حال به نظر می رسد که تنها مقام های ” فولکس واگن ” در این جلسه حضور داشته اند که البته آن ها نیز تاکنون واکنش خاصی نسبت به این موضوع نشان نداده اند. به عنوان مثال از الکتریکی های جدید ساخته دست آلمانی ها که به تازگی معرفی شدند، آئودی e-tron و مرسدس بنز EQC را می توان نام برد که به نظر نمی رسد هیچ یک از آن ها توانایی منفجر کردن بازار را داشته باشد اما درباره ب ام و iNext چه می توان گفت؟ خب این یکی شاید امیدوار کننده تر ظاهر شود.

با توجه به گفته های دولتی های آلمان، بیش ترین انگشت اتهام به سمت گروه فولکس واگن می رود. خودروسازی که تاکنون مفهومی های الکتریکی بسیاری را به نمایش گذاشته است، اما هنوز محصولی در خور نام و برند خود به تولید نرسانده است. هر چند به نظر زیر مجموعه های فولکس موفق تر از خود آن عمل کرده اند. اکنون پورشه با مدل Taycan یا Mission E سابق، برنامه خوبی برای حضور در بازار تمام الکتریکی ها دارد. هر چند شاید بگویید ما بد بینانه به موضوع نگاه می کنیم، اما اکنون پیشرو بودن تسلا در جهان خودروهای پاک، امری بدیهی محسوب می شود که خود آلمان ها نیز به آن واقف شده اند.
سپهر عظیمی
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.