اروپایی ها از خرید نسل جدید سوبارو BRZ و تویوتا GT86 محروم می شوند

سوبارو BRZ

«سوبارو» و «تویوتا» این روزها به شدت در حال کار کردن بر روی نسل جدید کوپه اسپرت مشترک شان هستند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

در ماه آگوست امسال هم ویدیویی از یک دستگاه «تویوتا GT86»، در حال تردد با برچسب های استتاری، منتشر شده بود. در حالی که، سوبارو هم بی کار ننشسته است و در تاریخ هجدهم نوامبر امسال، اولین تیزر از نسل جدید “BRZ” را منتشر کرد. با این حال، گویی قرار نیست که نسل نو BRZ به اندازه مدل های قبلی جهانی شود! سخن‌گوی شرکت سوبارو در مصاحبه با وب سایت “Autocar” اذعان کرده است که این خودروساز، برنامه ای برای آوردن BRZ جدید به اروپا ندارد و تمرکز خود را بر روی فروش این خودرو در آمریکا قرار می دهد. اما در خصوص تویوتا، خب ما هنوز نمی دانیم که آیا GT86 جدید هم قرار است به خاک قاره سبز نرسد یا این خودروساز ژاپنی تصمیم مستقلی از شریک خودش انجام خواهد داد؟

حتماً ببینید: ویدیوی تست و بررسی تویوتا GT86 در اسب بخار

حتماً ببینید: ویدیوی تست شتاب تویوتا GT86

با وجود این که سوبارو احتمالاً در آینده ای نزدیک از نسل نو BRZ پرده برداری می کند، ما اطلاعات نسبتاً مفیدی از این خودرو در اختیار داریم. یک پست اینستاگرامی که ماه گذشته منتشر شد، گوشه هایی از یک نمونه پرتوتایپ BRZ جدید را با پوشش استتاری نشان می داد. از همان نسخه پرتوتایپ مشخص شد که سوبارو فعلاً توانایی ایجاد تغییرات زیاد در طراحی بیرونی BRZ را ندارد! در حالی که، ما پس از گذشت چند سال، انتظار یک انقلاب طراحی حداقلی در نمای جلو و عقب خودرو را داریم. بی صبرانه منتظریم که کوپه های جدید سوبارو و تویوتا را با چراغ های باز طراحی شده و المان های جدید در بدنه ببینیم. حتا این انتظار می رود که طراحی داخلی دو خودرو هم با به روزرسانی قابل توجهی همراه شود، چراکه قرار است سازه BRZ به طور زیر پوستی با پلت فرم کرولا که همان ساختار TNGA جدید تویوتاست، جایگزین گردد.

اما هر دو خودرو در بحث پیشرانه همچنان از موتور بوکسر سوبارو برای حرکت کردن بهره می گیرند. اگرچه ما اطلاعات فنی نسخه جدید این پیشرانه را در دست نداریم. شایعه ها می گویند که گزینه جدید سوبارو، موتور تنفس طبیعی ۲.۴ لیتری است که ۲۱۷ اسب بخار قدرت تولید می کند. در حالی که، برخی شایعات دیگر، خبر از نصب پیشرانه توربو شارژ ۲۵۲ اسب بخاری می دهند که در واقع، نسخه تقویت شده همین پیشرانه ۲۰۵ اسب بخاری کنونی در BRZ و GT86 است. توقع داریم که هر دو خودرو به طور همزمان، با جعبه دنده های دستی و اتوماتیک قابل سفارش باشند.

قطعاً تا هفته های آینده، اطلاعات بیش تری از BRZ جدید به دست می آوریم، خودرویی که احتمالاً از سال آینده به فروش گذاشته می شود. کوپه اسپرتی که نسبت به گذشته، بلندتر و پهن تر شده، کابین بزرگ تری دارد و سنگین تر از قبل است. البته که قدرت بیش تر پیشرانه اش، بالا رفتن وزنش را جبران می کند. با تمام این حرف ها، همچنان انتظار نداریم فضای سرنشینان عقب افزایش پیدا کرده باشد. همچنین ناگفته نماند که سوبارو و تویوتا، وعده بهبود کیفیت متریال کابین خودروها را هم به مشتریان خود داده اند.

سپهر عظیمی

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.