آیا خط تولید “ام جی ۳۶۰” یک ماه تعطیل بوده است؟

کدام خودروهای داخلی سرانجام به دست مشتریان می رسند؟ احتمال تاخیر در تحویل برای کدام خودروهای تولیدی وجود دارد؟
بر اساس آمار منتشر شده از جامع دفتر صنایع خودرو و نیرو محرکه ی وزارت صمت، کارخانه ی صنعت خودروی آذربایجان معروف به آذویکو در آبان ماه ۱۳۹۷ حتی یک دستگاه خودرو هم تولید نکرده و به عنوان تنها خودروساز غیر فعال در این ماه معرفی شده است!

مدیران 777 مدیران 777

آمار منتشر شده از خط تولید آذویکو دقیقا بر خلاف ادعای مدیران این شرکت است. زیرا در ماه های گذشته در شبکه های اجتماعی بارها از جانب آذویکو، تصاویر ارسال و تخلیه ی خودروهای ام جی ۳۶۰ منتشر می شد و این مسئله نشان می دهد که بالاخره خط تولید این شرکت برای پاسخ به تعهدات فعالیت حداقلی را دارد. در آخرین پیش فروش های انجام شده از جانب آذویکو، ام جی ۳۶۰ دنده ای و ام جی ۳۶۰ توربو اتوماتیک به صورت تسهیلاتی و پیش فروش نقدی ثبت نام شده است و با توجه به بروز مشکلات فعلی، این شرکت خودروساز خصوصی هم مانند تمام شرکت های خودرویی با مشکل تاخیر در تحویل مواجه شده است. اما آمار عدم تولید ام جی ۳۶۰ در آبان ماه سال جاری تا حدی می تواند خطای وزارت صمت را در جمع آوری اطلاعات اعلام نماید. زیرا بارها ثابت شده که برخی از آمار منتشر شده ی تولید خودروها توسط دفتر صنایع خودرو و نیرو محرکه با واقعیت تناقض دارد و آمار برخی شرکت ها و خودروها در آن وارد نمی شود.
در صورت صحت داشتن اشتباه آماری وزارت صمت، این کم توجهی ها جز افزودن به نگرانی مشتریان منتظر دستاوردی نخواهد داشت. بر اساس همین آمار در هشت ماهه ی نخست سال جاری، ۱۷۰ دستگاه ام جی ۳۶۰ دنده ای، ۶۵ دستگاه ام جی ۳۶۰ اتوماتیک و ۴ هزار و ۷۹۹ دستگاه ام جی ۳۶۰ توربو تولید شده است.
شنیده ها حاکی از آن است که بسیاری از خودروسازان کشور برای ارسال قطعات از چین به ایران به دنبال استفاده از خطوط ریلی شرق چین رفته اند. برخی منابع خبری می گویند سایک موتور یا همان ام جی، چری و بیسو جز نشان های خودروساز چینی هستند که به خطوط ریلی را انتخاب کرده اند. با اینکه ارسال قطعات از طریق راه آهن می تواند زمان رسیدن قطعات به گمرک ایران را کاهش دهد، اما گاهی هزینه ی سه برابری حمل و نقل را متحمل شرکت های خودروساز داخلی می کند. بدیهی است که خودروسازان هم این هزینه ها را به قیمت خودروهایشان اضافه می کنند و این روند باعث افزایش قیمت چند درصدی محصولات چینی خواهد شد. لازم به ذکر است که تا به امروز خبر رسمی در خصوص خروج ام جی و سایک از بازار ایران اعلام نشده و گویا این خودروساز چینی به همراه شریک ایرانی، خود را متعهد به تحویل خودروها به مشتریان می دانند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8


شما مخاطبان می توانید برای آشنایی بیشتر با محصولات آذویکو ویدیوی تست و بررسی ام جی ۳۶۰ توربو و ام جی ۳۶۰ تنفس طبیعی را با کلیک بر روی لینک تماشا نمایید.

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.