آغاز تحویل “هن تنگ X7” تولید داخل + قیمت در بازار آزاد

آغاز تحویل "هن تنگ X7" تولید داخل + قیمت در بازار آزاد
بعد از ظهر امروز، شرکت “صنایع تولیدی عظیم خودرو “کلید سپاری اولین سری از تولیدات “هن تنگ X7 “را انجام داد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

این خودرو به عنوان یک کراس اوور لوکس چینی شناخته می شود که از اواسط دی ماه سال جاری وارد خط تولید کارخانه ی عظیم خودرو در بروجرد شده و در حال حاضر هم، تولید آن دارد. در حال حاضر هن تنگ X7 به روش CKD در ایران تولید می شود و از چند ماه پیش تجهیز خط تولید آن توسط مهندسان ایرانی و چینی آغاز شده بود. با آغاز تولید این کراس اوور چینی در بروجرد شاهد بودیم که شرکت صنایع تولیدی عظیم خودرو قیمت ۲۹۹ میلیون تومان را برای X7 اعلام نمود. همچنین هن تنگ X5 که کراس اوور جمع و جور این نشان چینی به حساب می آید، قرار است که با قیمت ۲۳۹ میلیون تومان به صورت تولید داخل در اختیار ثبت نام کنندگان قرار بگیرد. در شرایط فعلی هن تنگ X7 و X5 با داخلی سازی بیش از ۲۲ درصد در کارخانه ی عظیم خودرو تولید می شود.
به گفته ی مدیران ارشد صنایع تولیدی عظیم خودرو، قیمت های اعلام شده بر اساس نرخ ارز خریداری شده در سامانه ی نیما بوده و تمام مدارک آن جهت بررسی روند قیمت گذاری برای محصولات هن تنگ از جانب نهادهای مربوطه وجود دارد.
آغاز تحویل "هن تنگ X7" تولید داخل + قیمت در بازار آزاد
در مراسم کلید سپاری هن تنگ X7، مدیران این شرکت اعلام کردند که روند آغاز تحویل این کراس اوور لوکس چینی آغاز شده و روزانه و به ترتیب این خودروها به دست مشتریان می رسد. همچنین قرار است که بزودی هن تنگ X5 هم وارد خط تولید بروجرد شود. مدیران عظیم خودرو در صحبت های خود گفتند که در شرایط فعلی مشکلی برای تولید خودروهای هن تنگ وجود ندارد و این شرکت می تواند به تمام تعهدات خود پاسخ دهد.
اما چند ساعت از آغاز تحویل هن تنگ X7 نگذشته بود که برخی آگهی های فروش این کراس اوور چینی در فضای مجازی منتشر شد. در تماس با برخی از دلالان و فروشندگان این خودرو، مشخص شد که در روزهای ابتدایی حضور این خودرو در بازار کشور، قیمتی در محدوده ی ۳۳۵ تا ۳۶۵ میلیون تومان برای X7 انتخاب شده است. اما بدیهی است که هنوز خرید و فروشی برای اولین کراس اوور صنایع تولیدی عظیم خودرو در بازار ثبت نشده و باید تا روزها و هفته های آینده منتظر مشخص شدن قیمت خودروهای هن تنگ باشیم.
در صورتی که عظیم خودرو بتواند تولید خودروهای هن تنگ و فوتون را به صورت ممتد ادامه دهد و از سویی در کنار گسترش حضور خودروهای تولیدی و مونتاژی اش، خدمات پس از فروش شایسته را به مشتریان خود ارائه نماید، احتمال آن زیاد است که خودروهایی چون هن تنگ X7 بتوانند در عرض چند ماه به عنوان رقیب جدی کراس اوورهایی چون چری تیگو ۷، بی وای دی S7، ریگان کوپا ۲۱۰T و… شوند.
آغاز تحویل "هن تنگ X7" تولید داخل + قیمت در بازار آزاد
هن تنگ X7 که اولین کراس اوور تولیدی صنایع خودروسازی عظیم خودرو و هن تنگ در ایران است، با قویترین پیشرانه ی خود یعنی موتور دو لیتری توربو ۱۹۰ اسب بخار و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور به خط تولید عظیم خودرو آمده است. توان این پیشرانه به وسیله ی جعبه دنده ی اتوماتیک ۶ سرعته وارد چرخ های جلوی این کراس اوور می شود.
X7 به امکاناتی نظیر سقف پانارومیک، استارت دکمه ای، شش کیسه هوای ۱۰ نقطه ای، آینه های تاشو برقی، هدآپ، تریم داخلی چرم، تهویه اتوماتیک سه کاناله، درب صندوق برقی، سنسور نور و باران، سنسور پارک جلو و عقب، دوربین ۳۶۰ درجه، نمایشگر لمسی، صندلی های جلوی برقی، سیستم کنترل پایداری الکتریکی، سامانه ی کنترل حرکت در سربالایی و سراشیبی، ترمز پارک برقی، فرمان کمکی برقی، کروزکنترل و… مجهز است.


شما مخاطبان اسب بخار می توانید برای آشنایی بیشتر ویدیوی روند فعالیت خط تولید هن تنگ در ایران را تماشا نمایید.

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.