هارمن برای ماشین های الکتریکی سیستم صوتی سبک وزن می سازد

هارمن کاردن

شرکت هارمن به عنوان یکی از بزرگ ترین تولیدکنندگان و تامین کنندگان سیستم صوتی وسایل نقلیه در جهان، برای وسایل نقلیه الکتریکی سیستم های صوتی سبک وزن و کارآمد خواهد ساخت.

مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پرشین خودرو، وسایل نقلیه تمام الکتریکی با یکبار شارژ کامل باتری های خود قادر به پیمودن یک مسافت از پیش تعیین شده در شرایط کاملا استاندارد هستند و پس از اتمام شارژ باتری ها، زمان نسبتا زیادی لازم است تا بار دیگر قادر به استفاده از وسایل نقلیه تمام الکتریکی تا مسافت های بالا بود، به همین دلیل ۱ کیلوگرم وزن اضافه هم می تواند در محدوده حرکت اتومبیل تاثیرگذار بوده و محدوده حرکت آن را نسبت به شارژ باقی مانده کاهش دهد. حال در این بین شرکت هارمن به عنوان یکی از بزرگ ترین تولیدکنندگان و تامین کنندگان سیستم صوتی بر روی وسایل نقلیه مختلف، در حوزه خود پیش قدم شده و برای بهبود عملکرد وسایل نقلیه تمام الکتریکی، یک سیستم صوتی سبک وزن، کارآمد و کاملا بهینه طراحی کرده است تا سهم خود را در بهره وری بیشتر وسایل نقلیه تمام الکتریکی ادا کرده باشد. این سیستم در نمایشگاه بین المللی دستاوردهای جدید فناوری CES لاس وگاس به همراه چند فناوری جدید دیگر به نمایش گذاشته خواهد شد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8
هارمن کاردن

این سیستم به طور اختصاصی برای وسایل نقلیه تمام الکتریکی طراحی شده است و دارای وزن کمتر و همچنین مصرف انرژی کمتری خواهد بود تا یک گزینه ایده آل برای خودروسازانی باشد که در حال تولید وسایل نقلیه تمام الکتریکی و عرضه آن به مشتریان خود هستند تا اندکی شارژ بیشتر برای پیمایش بیشتر اتومبیل بدست آید.

البته در حال حاضر بسیاری از مردم بویژه دارندگان وسایل نقلیه تمام الکتریکی توجهی به سیستم صوتی اتومبیل خود نمی کنند و تاثیر آن را در مصرف انرژی باتری های خود اندک می دانند، اما با این وجود شرکت هارمن سیستم جدید Ecotect را ایجاد کرده است که با نیمی از قطعات اصلی سیستم های صوتی سابق، همچنان یک خروجی صوتی قدرتمند را تضمین می کند، ولی به کاهش وزن اتومبیل و مصرف بیشتر انرژی آن به دارندگان ماشین های برقی کمک می کند.

هارمن کاردن

باتوجه به صحبت های انجام شده با مقامات شرکت هارمن، گفته می شود که سیستم صوتی جدید آنان می تواند ۲ برابر کارآمدی بیشتری به همراه کاهش وزن ۵۰ درصدی داشته باشد. به طور معمول مجموعه سیستم های صوتی در وسایل نقلیه مختلف حدود ۱۰ کیلوگرم وزن خواهند داشت، این درحالیست که سیستم صوتی جدید Ecotect پیش بینی می شود که در مجموع وزنی معادل ۵ کیلوگرم داشته باشد.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.