سنسور پا صندوق عقب یا کیک سنسور (Kick Sensor) چیست؟ + ویدیو

سنسور پا صندوق عقب

سنسور پا یا Kick Sensor یکی از آپشن های کاربردی برخی از خودروهاست که می تواند در زمان هایی که هر دو دست شما پر است و نمی توانید درِ صندوق را با دست باز کنید، کمک حال باشد و شما فقط با حرکت دادن پا بتوانید صندوق را باز کنید.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

حتماً تا حالا برایتان پیش آمده که هنگام برگشتن از خرید، هر دو دستتان پر باشد و نتوانید صندوق را باز کنید تا خریدها را درون آن قرار دهید. در این موقعیت شما باید خریدها را روی زمین بگذارید و سپس در صندوق را باز کنید که با این کار ممکن است به خرید شما آسیب برسد. حال فرض کنید که هوا بارانی است و زمین نیز خیس شده، در این وضع، کار برای شخص بسیار سخت تر می شود.

برای حل مشکلی که گفته شد و حداقل یک بار برای همه ما اتفاق افتاده است، آپشنی طراحی شد به نام کیک سنسور که می تواند باز کردن درِ صندوق را برای‌مان بسیار راحت تر کند.

سنسور پا صندوق عقب چیست؟

سنسور پا صندوق عقب

سنسور پا (Kick Sensor) در زیر سپر عقب برخی از خودروها نصب می شود تا در صورتی که هر دو دست شخص پر باشد و بخواهد درِ صندوق را باز کند، فقط با تکان دادن پایش در زیر سنسور، بتواند صندوق را باز کند. به این ترتیب، دیگر نیازی به قرار دادن خریدها بر روی زمین یا جای دیگری نیست و کار برای شما بسیار راحت می شود.

آپشن سنسور پا چگونه کار می کند؟

سنسور پا صندوق عقب

همان طور که گفته شد، این سنسور زیر سپر خودرو نصب می شود تا شخص فقط با تکان دادن پایش در زیر آن، موجب تحریک سنسور شود. در این زمان، سنسور دستور لازم را به قفل صندوق می دهد و آن را آزاد می کند تا صندوق باز شود.

کیک سنسور برای چه خودروهایی استفاده می شود؟

یکی از اولین لازمه های خودرویی که قرار است به آپشن کیک سنسور مجهز شود این است که ریموت آن به صورت کیلس باشد یا به بیانی دیگر، خودرو قابلیت ورود بدون کلید را داشته باشد. به این ترتیب، فقط با قرار گرفتن ریموت در ناحیه پشت صندوق عقب، این سنسور مجوز باز کردن قفل صندوق را در صورت حرکت پا دارد.

تاکنون، از این آپشن هم برای سدان ها استفاده شده است و هم برای کراس اوورها و شاسی بلندها. همه کراس اوورها و شاسی بلندهایی که کیک سنسور دارند دارای آپشن صندوق برقی هم هستند. در این خودروها پس از عملکرد کیک سنسور و باز شدن قفل صندوق، جک برقی وظیفه باز کردن درِ صندوق را بر عهده می گیرد.

اما برخلاف کراس اوورها و شاسی بلندها که فقط در صورت داشتن آپشن صندوق برقی (Power Liftgate) می توانند به سنسور پا مجهز شوند، سدان ها قابلیت این را دارند تا بدون آپشن صندوق برقی هم کیک سنسور داشته باشند. خودروهای سدانی که صندوق برقی ندارند، اما سنسور پا دارند به فنری مجهز هستند که در صورت عملکرد سنسور پا و رها شدن قفل صندوق، این فنر می تواند درِ صندوق را با یک سرعت آرام باز کند تا نیازی به کمک نیروی دست شخص نباشد. در این سدان ها برای بستن صندوق، غیر از نیروی دست شخص راهی وجود ندارد. تاراهای جدید جزو این دسته از سدان ها هستند.

آن دسته از سدان هایی که صندوق برقی و کیک سنسور را همزمان دارند دیگر فنری برای‌شان در نظر گرفته نمی شود و همان موتور برقی کار باز و بسته کردن صندوق را برعهده می گیرد. لازم است بدانید در خودروهایی که هر دو آپشن سنسور پا و صندوق برقی وجود دارد، علاوه بر دکمه ای که زیر درِ صندوق است، از طریق سنسور هم می توان صندوق را بست.

ویدیو کیک سنسور

سنسور پا صندوق عقب چیست؟

سنسور پا (Kick Sensor) در زیر سپر عقب برخی از خودروها نصب می شود تا در صورتی که هر دو دست شخص پر باشد و بخواهد درِ صندوق را باز کند، فقط با تکان دادن پایش در زیر سنسور، بتواند صندوق را باز کند. به این ترتیب، دیگر نیازی به قرار دادن خریدها بر روی زمین یا جای دیگری نیست و کار بسیار راحت می شود.

کیک سنسور چگونه کار می کند؟

این سنسور زیر سپر خودرو نصب می شود تا شخص فقط با تکان دادن پایش در زیر آن، موجب تحریک سنسور شود. در این زمان، سنسور دستور لازم را به قفل صندوق می دهد و آن را آزاد می کند تا صندوق باز شود.

۵ امتیاز از ۱ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.