مدیرعامل زامیاد نیامده رفت/ مهدی صادقی جانشین علیزاده شد

مدیرعامل زامیاد
مدیرعامل زامیاد

به نظر می رسد مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا پس از هفت ماه از انتخاب خود رضایت نداشته است، چراکه مدیرعامل زامیاد نیامده رفت و مهدی صادقی جانشین علیزاده شد؛ علیزاده ای که خودش به جای مرتضوی سکان هدایت این شرکت را عهده دار شده بود.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، محمد علی تیموری اواسط مرداد ماه، فرمان هدایت زامیاد را از مرتضوی گرفت و به سعید علیزاده داد. مرتضوی از اسفند ۱۴۰۰ عهده دار مسئولیت در این شرکت شده بود. وی در طول این یک سال و نیم توانسته بود وضعیت زامیاد را به ثبات برساند و خودروهایی جدیدی از جمله زاگرس، پادرا پلاس و پادرا پلاس لانگ را به سبد محصولات این شرکت اضافه کند. ضمن این که، در این مدت، زامیاد توانسته بود در مسیری حرکت کند که دیگر کسی آن ها را با «نیسان آبی» به یاد نیاورد. همچنین عقد قرارداد صادرات ۱۰۰۰ دستگاه نیسان و ایجاد خط تولید در کنیا هم در دوران مدیریت مرتضوی صورت گرفت.

از دیگر اقدامات زامیاد در دوران حضور مرتضوی می توان به شکستن رکورد تولید در این شرکت پس از ۱۱ سال و همچنین تفاهم نامه این خودروساز با مپنا به منظور مشارکت در زمینه تحقیق و توسعه و به تولید رساندن انواع خودروهای تجاری سنگین با تکیه بر انرژی های نو اشاره کرد. با این حال، تیموری در اواسط مردادماه امسال تصمیم گرفت علیزاده، مدیرعامل سایپا یدک، را جانشین مرتضوی کند، اما این انتخاب و انتصاب هم دوام زیادی نداشت و امروز مهدی صادقی جانشین سعید علیزاده، مدیرعامل سابق سایپا یدک، شد. البته مشخص نیست این تغییر و تحولات به انتخابات مجلس و شایعات تغییر و تحول در جاده مخصوص ارتباطی دارد یا خیر؟

مهدی صادقی کیست؟

مهدی صادقی دانش‌آموخته رشته مهندسی مکانیک است. از سال ۸۹ در رده‌های مختلف کارشناسی تا مدیریتی سابقه همکاری با فرانسوی ها و چینی ها را در پروژه های سیتروئن و چانگان در گروه سایپا دارد. او برای اولین بار پروژه کیتینگ را در سایپا عملیاتی کرده است و پیش از این در حوزه های برنامه ریزی، لجستیک، تأمین و بازرگانی و تولید و مهندسی سوابق طولانی و خوبی دارد. صادقی پیش از این در شرکت های سایپا-سیتروئن و زامیاد سابقه فعالیت داشته است.
آن گونه که گفته می شود، صادقی ارتباط خوبی با وزیر صمت دارد و به چندی پیش نیز به عنوان عضو هیئت مدیره و قائم مقام مدیرعامل در برنامه ریزی، تأمین و تولید در زامیاد مشغول شده است.

۲.۸ امتیاز از ۹ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.