تصادف و رانندگی در حالت مستی چه مجازاتی دارد؟

تصادف و رانندگی در حالت مستی
تصادف و رانندگی در حالت مستی

مطابق با قانون اگر فردی در حالت مستی و غیر عادی مرتکب تصادف شود باید مجازات قانونی را طی کند و اصولاً در اکثر نقاط جهان رانندگی در این حالت منع شده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، اگر فردی در حالت مستی رانندگی کند علاوه بر جریمه ۲ میلیون ریالی گواهینامه‌اش هم به مدت ۶ ماه ضبط خواهد شد.

در قانون مجازات اسلامی آمده است که اگر کسی در حالت مستی رانندگی کند و دیگری را به صورت غیر عمدی بکشد، به لحاظ ارتکاب شرب خمر به حد شرعی  80 ضربه شلاق محکوم خواهد شد.

علاوه بر آن این فرد برای رانندگی در این حالت علاوه بر پرداخت دیه به اولیای دم متوفی به مجازات حبس حداقل دو سال محکوم می‌شود و به تشخیص دادگاه برای مدت یک تا پنج سال از حق رانندگی محروم خواهد شد.

در بسیاری از کشورها رانندگی در این حالت جرم سنگینی به حساب می آید و قانون گذار برخورد شدیدی را با متخلفان انجام می دهد. همچنین استفاده از برخی داروهایی که کنترل فرد را در هنگام رانندگی کاهش می دهند، در بسیاری از کشورها ممنوع است و فرد پس از استفاده از این داروها اجازه رانندگی را ندارد. جالب است بدانید اگر فردی پس از استفاده این داروها که عموماً آرام بخش هستند، رانندگی کند و پلیس آن را متوقف نماید، احتمال حبس کوتاه مدت برای او وجود دارد.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.