فولکس واگن ID4 کراز، تمام برقی آلمانی در سامانه فروش حاضر شد

ID4 کراز یکی از محصولات تمام برقی آلمانی مونتاژ شده در چین است که در سامانه فروش خودروهای برقی عرضه شده و قرار است به زودی تحویل شود.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

سامانه یکپارچه فروش خودروهای تمام برقی چند روزی است که شروع به کار کرده تا افرادی که اسفند سال گذشته نیز ثبت نام اولیه را انجام نداده بودند بتوانند نسبت به خرید این خودروها اقدام کنند. در این راستا متقاضیان خرید خودروهای تمام الکتریکی می توانند از میان محصولات عرضه شده یک خودرو را در اولویت قرار دهند.

در میان خودروهای عرضه شده علاوه بر چینی ها، تمام برقی های آلمانی و ژاپنی مونتاژ شده در چین نیز حضور دارند که موجب جذاب تر شدن لیست وارداتی های قابل فروش می شوند.

به عنوان مثال می توان به آئودی Q4، هوندا ENS1 و فولکس واگن ID4 کراز اشاره کرد که همگی در چین مونتاژ می شوند اما نسبت به چینی ها کیفیت و عملکرد بهتری برای خریدار به همراه دارند.

در مورد واردات فولکس واگن های برقی می توان گفت که در ابتدا خودروسازان راین برای عرضه ID4 اقدام کرد و استانداردهای لازم را هم از اخد کرد اما در نهایت ماموت خودرو موفق شده تا اولین عرضه از ID4 کراز را در سامانه داشته باشد و این کراس اوور را به فروش برساند.

قیمت ID4 کراز

قیمت پایه علی الحساب این خودروی تمام برقی در سامانه ۱ میلیارد و ۴۵۰ میلیون تعیین شده و در نهایت نیز حدود ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون برای خریدار تمام می شود.

مشخصات فنی فولکس واگن ID4 کراز

فولکس واگن ID.4 یک کراس اوور کامپکت است که بر مبنای پلتفرم برقی MEB گروه خودروسازی فولکس توسعه داده شده است. نسخه بازار ایران بخاطر سقف ۴۰ هزار دلاری تعیین شده، از نمونه محور عقب این خودرو است. در این نسخه یک موتور الکتریکی با قدرت ۱۶۸ اسب بخار و نهایت گشتاور ۳۱۰ نیوتن متر روی محور عقب ID.4 نصب شده است. پک باتری این خودرو ۵۵.۷ کیلووات ساعت است و می تواند با هر بار شارژ کامل مسافت ۴۴۲ کیلومتر (بر اساس استاندارد WLTP) را بپیماید.
نسخه‌ای که در ایران آماده فروش است مدل Crozz است و در پایه ترین حالت، قیمتی در حدود ۲۰ هزار دلار دارد.

پک باتری این کراس اوور در حالت عادی طی ۸.۵ ساعت و در حالت سریع طی ۳۵ دقیقه (۲۰ تا ۸۰ درصد) شارژ می شود.

امکانات رفاهی و ایمنی ID4 کراز

از مهم ترین امکانات آی دی ۴ می توان به سیستم ورود و استارت بدون کلید، صندلی برقی راننده ۸ حالته، مولتی مدیا ۱۲ اینچی با ۸ بلندگو، سقف پانوراما، سنسور نور، سنسور باران، آینه الکتروکرومیک، تهویه اتوماتیک دو کاناله، کروز کنترل تطبیقی، ترمز پارک برقی، اتو هلد، کیسه هوای جلو، جانبی و پرده ای، سیستم پیش گیری تصادف از جلو، رادار بین خطوط، سنسور پارک، ترمز اضطراری در هنگام برخورد و … اشاره کرد.

۳.۳ امتیاز از ۴۶ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.