نکاتی در مورد حساب وکالتی برای ثبت نام ایران خودرو

نکاتی در مورد حساب وکالتی برای ثبت نام ایران خودرو
نکاتی در مورد حساب وکالتی برای ثبت نام ایران خودرو

این روز ها بحث حساب وکالتی و خرید خودرو بسیار داغ شده و حالا در بیشتر شرایط فروش ها لازم است حساب وکالتی داشته باشید. در آخرین شرایط فروش ایران خودرو هم بحث حساب وکالتی و نکات مربوط به تایید حساب، از جمله پرسش های متقاضیان بوده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، با مطرح شدن نام بورس کالا به عنوان یکی از درگاه های فروش، بحث حساب وکالتی مطرح شد. در مورد خرید از طریق بورس کالا، حساب وکالتی در واقع سپرده ای کوتاه مدت بود که شما برای معاملات به کارگزاری اجازه برداشت از آن را می دادید. استفاده از این رویه در فروش خودرو باعث شد تا حداقل در بورس کالا کسانی اقدام کنند که وجه مورد نظر را در حساب خود دارند. اما بعد از آن پای حساب وکالتی به فروش های سایپا و بعد ایران خودرو هم کشیده شد و حالا هم که برای خودروهای وارداتی هم رویه حساب وکالتی و بلوکه کردن مبلغ انجام شده است. فارغ از درست یا غلط بودن این رویه فروش، در این گزارش سعی داریم مشکلات برخی از مردم در ثبت نام های این چنینی را مطرح کنیم.

نکته مهمی که باید در نظر داشته باشید این است که بانک ها هر روز کاری در ساعت ۱۱ صبح استعلام مربوط به حساب های وکالتی را به شرکت های خودروسازی مانند ایران خودرو و یا وزارت صمت اعلام می کنند. این یعنی اگر شما بعد از این ساعت افتتاح حساب کنید، عملاً استعلام حساب شما در روز کاری بعد به دست خودروساز خواهد رسید. این همان دلیلی است که بسیاری از مشتریان با خطای حساب وکالتی مواجه می شوند. البته در این مورد تقصیر با مشتریان نیست و عدم اطلاع رسانی درست از بانک ها و یا خودروساز باعث این سردرگمی شده است.

برای افتتاح حساب وکالتی و بلوکه کردن پول در آن در نظر داشته باشید که پروسه استعلام چگونه پیش می رود و با برنامه ریزی این کار را انجام دهید تا ثبت نام شما بدون مشکل انجام شود. این نوع از فروش خودرو با شعار شناسایی مشتری واقعی و غیر واقعی آغاز شد، اما هدف اصلی آن جذب نقدینگی از جامعه است تا با کمک آن سرمایه های سرگردان مردم از طلا و دلار به ریال تبدیل شده و جذب شوند. به هر حال در این گزارش سعی کردیم روال افتتاح حساب و استعلام آن را توضیح دهیم تا اگر شما از جمله کسانی هستید که در این شرایط های فروش شرکت می کنید، از روند آن آگاه باشید.

۳.۶ امتیاز از ۲۳ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.