مزدا 3 صفر 98 با قیمتی برابر با 2 میلیارد و 700 میلیون

مزدا 3 گروه بهمن
مزدا ۳ گروه بهمن

مزدا ۳ یکی از خودروهای محبوب بازار است که پس از سه سال توقف تولید، هنوز هم می توان نسخه صفر کیلومتر آن را در بازار پیدا کرد. البته مزدا ۳ صفر، قیمتی فضایی دارد و صاحبان آن مبلغ ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون را برای این خودرو در نظر گرفته اند که برای خیلی ها غیر قابل هضم است.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید

با کاهش تغییرات قیمت ارز و طلا در بازار آزاد، ارزش ریالی بسیاری از خودروهای صفر موجود در بازار تغییر خاصی نداشت و اکثر آن ها با همان قیمت دیروزی آگهی و یا خرید و فروش شد.

در این میان، پس از مدت ها توانستیم قیمت یکی از خودروهای محبوب بازار ایران که حدوداً سه سال است تولید نمی شود، یعنی مزدا ۳ نیو صفر، دست پیدا کنیم. نسخه های کارکرده این خودرو را می توان در بازه ۱ تا ۲ میلیارد تومان پیدا کرد، اما مزدا ۳ نیو صفر کیلومتر قیمتی برابر با ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دارد که نشان دهنده بازار بی منطق ایران است، زیرا یک خودروی قدیمی که آخرین مدل آن برای سال ۹۸ است فقط در ایران می تواند به این قیمت عجیب و غریب برسد.

بیشتر بخوانید: قیمت روز خودرو

تغییرات قیمت خودروهای صفر ایران خودرو

در بازار امروز ایران خودرویی ها، تیپ ۳، تارا دنده ای و آریسان ۲ بیش تر از همه و حدود ۵ میلیون کاهش قیمت داشتند و در بین خودروهای تولیدی این کمپانی فقط رانا پلاس و تارا اتوماتیک بودند که به ترتیب ۲ و ۱۰ میلیون به ارزش‌شان اضافه شد. 

نام محصولقیمت دیروز (تومان)قیمت امروز (تومان)
پارس سال سفارشی فول۵۱۵,۰۰۰,۰۰۰۵۱۳,۰۰۰,۰۰۰
۲۰۶ تیپ ۳۴۹۷,۰۰۰,۰۰۰۴۹۲,۰۰۰,۰۰۰
رانا پلاس۴۶۴,۰۰۰,۰۰۰۴۶۶,۰۰۰,۰۰۰
تارا اتوماتیک۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰۸۱۰,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲۳۲۶,۰۰۰,۰۰۰۳۲۰,۰۰۰,۰۰۰

تغییرات قیمت خودروهای صفر سایپا

عمده محصولات سایپا تغییر قیمت خاصی نداشتند و در میان آن ها فقط کوییک آر سفید-مشکی و کوییک اتوماتیک بودند که به ترتیب ۲ و ۴ میلیون از قیمت‌شان کاسته شد.

نام محصولقیمت دیروز (تومان)قیمت امروز (تومان)
پراید ۱۳۱۲۹۷,۰۰۰,۰۰۰۲۹۶,۵۰۰,۰۰۰
تیبا ۲۳۱۶,۰۰۰,۰۰۰۳۱۶,۰۰۰,۰۰۰
کوییک آر سفید-مشکی۳۲۷,۰۰۰,۰۰۰۳۲۵,۰۰۰,۰۰۰
کوییک اتوماتیک۴۱۶,۰۰۰,۰۰۰۴۱۲,۵۰۰,۰۰۰
شاهین سفید۵۲۷,۰۰۰,۰۰۰۵۲۷,۰۰۰,۰۰۰

تغییرات قیمت خودروهای صفر چینی

بیش ترین رشد قیمتی به وجودآمده در بین محصولات چینی مربوط به تیگو ۸ پرو با ۳۰ میلیون افزایش است و یک پله پایین تر، دیگر محصول مدیران یعنی تیگو ۷ پرو به همراه کی ام سی J7 و ریسپکت، با ۲۰ میلیون رشد قرار می گیرند. از طرفی دیگر خودرویی مانند دیگنیتی پرایم و پرستیژ، که در روزهای گذشته به اندازه کافی گران شده بودند، امروز نسبت به دیروز تغییر قیمتی نداشتند و ثابت ماندند. در این میان، کی ام سی T8 هم اگرچه در حدود ۱۵ میلیون افزایش قیمت داد، اما توانست به ۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون برسد و رکورد جدیدی برای خود ثبت کند.

نام محصولقیمت دیروز (تومان)قیمت امروز (تومان)
هایما S7 پلاس مشکی۱,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰۱,۴۱۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7۱,۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰۱,۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T8۱,۵۸۵,۰۰۰,۰۰۰۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت۱,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰۱,۳۵۵,۰۰۰,۰۰۰
تیگو ۸ پرو سفید۲,۴۹۰,۰۰۰,۰۰۰۲,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
۱.۹ امتیاز از ۹ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.