کیا سراتو نسل جدید وارد خیابان های تهران شد + تصاویر

کیا سراتو نسل جدید در تهران
کیا سراتو نسل جدید در تهران

روز گذشته خبرنگار ” اسب بخار ” تصاویری از نسل جدید کیا سراتو را در محدوده منطقه دزاشیب تهران تهیه کرد. سراتو BD در سال ۲۰۱۸ به بازار جهانی معرفی شد و عرضه آن با مدل ۲۰۱۹ آغاز گردید.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار ، در حال حاضر چند دستگاه از نسل جدید کیا سراتو برای استفاده سفارتخانه وارد تهران شده است و با اساس همین عکس هم، این سدان جدید کره ای در اختیار یکی از سفارتخانه های واقع در تهران است. پیش از این هم تصاویری از نسل جدید هیوندای سوناتا، نسل جدید هیوندای سانتافه، توسان فیس لیفت، کیا اسپورتیج فیس لیفت و… با پلاک مخصوص سفارتخانه ها در رسانه اسب بخار منتشر شد. با توجه به ممنوعیت واردات خودرو و محروم شدن بخشی از مشتریان بازار از خرید خودروهای روز بازار جهانی، حضور نسخه های جدید خودروهای خارجی در قالب سرویس های سفارتخانه ای بیشتر به چشم می آید و نشان می دهد که تا چه حد بازار خودروی ایران از داشتن خودروهای کره ای، ژاپنی، اروپایی و… جدید محروم مانده است.

با توجه به تصاویر ، نسل جدید کیا سراتو حاضر در عکس جز نمونه های پایه این سدان کره ای است و چرخ های عقب آن هم به ترمز کاسه ای مجهز هستند. همچنین به گفته خبرنگار اسب بخار، تریم داخلی سراتو BD مورد نظر از نوع ساده بود و آن چنان ویژگی های نسخه فول آپشن در آن دیده نمی شد. اما آن چه که مشخص است، حتی نسخه کم آپشن کیا سراتو نسل جدید هم می تواند جذابیت ظاهری قابل قبولی داشته باشد و با الگوی جدید چراغ ها و بدنه به نسبت کشیده، در جایگاه یک سدان کلاس C مناسب قرار بگیرد. یکی از نکات جالب این است که نسل جدید کیا سراتو دوباره توانسته تا فروش هم رده ای با هیوندای النترا را در بازار کشورهای خاورمیانه و حاشیه خلیج فارس داشته باشد.

حتماً ببینید: ویدیوی تست و بررسی کیا سراتو YD و مقایسه آن با مزدا ۳ در اسب بخار

کیا سراتو BD با ۴ پیشرانه وارد بازار جهانی شده است که سه پیشرانه آن بنزینی هستند و حجم ۱.۶ و دو لیتر را دارند. نمونه ۱.۶ لیتری سراتو جدید در دو نسخه تنفس طبیعی و توربو شارژر قدم در بازار جهانی گذاشته و به ترتیب ۱۲۴ و ۲۰۱ اسب بخار را با گشتاور ۱۵۲ و ۲۶۴ نیوتن متر تولید می کنند. همچنین نسخه دو لیتری کیا سراتو نسل جدید از نوع تنفس طبیعی است و مانند پیشرانه های حاضر بر روی نسل های قبلی، توان ۱۴۷ تا ۱۵۶ اسب بخار را با گشتاور ۱۷۶ تا ۱۸۱ نیوتن متر تولید می کند و فناوری پاشش سوخت PFI در آن دیده می شود.

حتماً ببینید: ویدیوی خط تولید کیا سراتو در کارخانه سایپا

در نسل چهارم این سدان کره ای، علاوه بر جعبه دنده های دستی و اتوماتیک AT، جعبه دنده های اتوماتیک CVT و ۷ سرعته دو کلاچه هم برای برخی بازارها و نسخه ها در نظر گرفته شده اند. همچنین جعبه دنده دستی کیا سراتو BD از نوع ۶ سرعته است و کد فنی و ساختار مشابه به جعبه دنده سراتو سایپایی ۱.۶ لیتری دارد.

این سدان کره ای کلاس C در نسل جدید می تواند امکاناتی نظیر سنسور نور و باران، سنسور باد لاستیک، رادار خطی و نقطه کور، کروز کنترل هوشمند، ترمز اضطراری، پارک اتوماتیک، استارت دکمه ای، فرمان کمکی برقی، دوربین ۳۶۰ درجه، سردکن و گرمکن صندلی های جلو، گرمکن صندلی های عقب و غربیلک فرمان، نمایشگر لمسی، تهویه اتوماتیک دوگانه و… را با توجه به تیپ بندی ها به مشتریان خود ارائه دهد.

شاید جالب باشد بدانید که در زمان برجام و پیش از آغاز تحریم های آمریکا، در مجموعه سایپا احداث سالن تولید جدیدی شروع شده بود و گفته می شد که طبق مذاکرات با کمپانی کیا، نسل جدید سراتو و برخی محصولات پرطرفدار این کمپانی کره ای، از سال ۱۳۹۸ در این سایت تولیدی مونتاژ می شوند. همچنین کیا موتورز کشور کره جنوبی نماینده دیگری را هم برای عرضه محصولاتش به صورت وارداتی در ایران انتخاب کرده بود و گفته می شد که در سال ۱۳۹۷ به خاطر رقابت میان ” اطلس خودرو ” و ” هلدینگ ناصح ” (هلدینگی که شرکت های ایرتویا، نگین خودرو و… زیر مجموعه آن هستند)، عرضه CBU محصولات کیا در ایران رونق می گیرد. کیا استینگر یکی از سدان های اسپرت مورد نظر برای واردات در سال ۱۳۹۷ بود که به خاطر بسته شدن واردات خودرو، امکان حضور در بازار ایران را به دست نیاورد.

عکس های تولیدی: حسین دلاور / اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.